חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם דיוני מועצת העיר יועברו בשידור חי?

 

בפניה בהולה לראש הממשלה ושרי הפנים והבריאות, מבקש ראש העיר חיים ביבס אישור לקיום ישיבת מועצה עם כל ההגבלות הנדרשות והוטא אף מסכים לקיים שידור חי של הדיונים לכלל הציבור. . מחכים לתגובה

 

אם ראש הממשלה, ושרי הבריאות יעתרו לבקשתו של ראש העיר לקיים ישיבות מועצה "על אמת", אזי יש סיכוי שנתחיל לקבל מופעי אקשן בימי רביעי בתחילת כל חודש. עד אז כולם ממתינים לתשובתם של השלושה למכתבו של חיים ביבס. ומה כותב ראש העיר: " נתבשרנו כי אין אפשרות למליאת מועצות הרשויות המקומיות להתכנס, בשל האיסור על התקהלות. מאותו המועד מתנהל בינינו לבין משרד הפנים ומשרד המשפטים דין ודברים באשר ליכולתן של מליאות המועצות להתכנס באמצעות היוועדות מרחוק. לצערנו, עד למועד זה לא קודם ע"י המדינה פתרון שיתן מענה ברור ואחיד לצרכי הרשויות המקומיות, וכל רשות פועלת בהתאם ליעוץ המשפטי שקיבלה – חלקן לא מצליחות לקדם החלטות מועצה.

תפקידה של מועצת הרשות המקומית, כ"כנסת קטנה", המעצבת מדיניות ומקבלת החלטות קרדינליות לתפקוד הרשות המקומית כגון: הטלת צווי הארנונה, אישור חוקי עזר, אישור תקציבים, מעוגן בחקיקה הנוגעת לשלטון המקומי ואף הוכר בפסיקת ביהמ"ש העליון.

מצב בו מועצת הרשות המקומית אינה יכולה להתכנס, הוא מצב לא תקין בעליל, שפעמים רבות "תוקע" את הרשות המקומית ופוגע ביכולתה לתת שירותים לתושביה. אני מברך על כך שבמסגרת החזרה ההדרגתית לשגרה מתאפשרת פתיחתם של בתי הכנסת, ובכלל זה מתאפשרת תפילה של עד 50 מתפללים בבית הכנסת. אנו מצפים שמעכשיו תורו על כינוסן של מליאות מועצות הרשויות המקומיות, וכי תאפשרו להן להתכנס, באותם התנאים בהם מתירים התפילה בבית הכנסת:  כינוס של עד 50 משתתפים, חברי מועצה ובעלי תפקיד ברשות המקומית.

ביבס מסכים מראש למגבלות שמשרד הבריאות קבע: מרחק של 2 מ’ בין היושבים  חובת עטיית מסכות פנים  חיטוי והיגיינה של אולם הכינוס, המושבים והשירותים. בכל כיור יש להציב סבון נוזלי ובסמוך מגבות נייר חד פעמיות בלבד  בכניסה לאולם הכינוס יוצבו תכשירי אלכוג’ל  יש להקפיד על אוורור ופתיחת החלונות באולם, ככל האפשר בנוסף ובכדי לעמוד בדרישת פומביות הדיון, ניתן לשדרו בשידור חי באתר הרשות המקומית.

המצב כיום בלתי נסבל. לא יתכן שבימים אלה לא ניתן להחזיר לפעילות תקינה את ישיבות המועצה ברשויות המקומיות! נבקשכם להסדיר התכנסויות מליאות מועצות הרשויות המקומיות, בתנאים כאמור לעיל, בכל המהירות האפשרית.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים