חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מאושרות לחזור לעבודת האדמה ”תכנית חזרה לשורשים”

 

איניש ישעיהו, עובדת חינוכית סוציאלית מהמחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית באגף הרווחה האחראית על התוכנית, עודדה ושכנעה את הנשים לחזור לשטח הפתוח כשהיא משגיחה ומסייעת בידן. עם המסיכות, אלכוג’ל, מדידת חום ומילוי טופס הצהרה על בריאות תקינה

 

"הרגשתי שנולדתי מחדש", "אני שמחה לצאת מהבית", "פחדתי לצאת מהבית", "התגעגענו מאד" אלו היו רק חלק מהדברים שנאמרו ע"י חברי וחברות תכנית "חזרה לשורשים", בני קהילת יוצאי אתיופיה, ששמחו לשוב לעבודת החקלאות ולאיסוף הירקות שהם שתלו בעונת החורף בחווה החקלאית, וכעת עם סיום הבידוד הביתי  שנכפה עליהם יכלו לחזור לעבודתם בחווה. ההתרגשות מהמפגש הייתה גדולה למרות שמירת המרחק הפיזי האחת מהשנייה.

איניש ישעיהו, עובדת חינוכית סוציאלית מהמחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית באגף הרווחה האחראית על התוכנית, עודדה ושכנעה את הנשים לחזור לשטח הפתוח כשהיא משגיחה ומסייעת בידן. עם המסיכות, אלכוג’ל, מדידת חום ומילוי טופס הצהרה על בריאות תקינה הם ירדו בהתרגשות לטבע ולשטחי היבול שהם כל כך מחוברים אליהם. מנהל החווה החקלאית וצוות המורים, קיבלו את הנשים בברכה, ובסיום היום חזרו הנשים הביתה עם יבול תפוחי האדמה שאספו.

ראש העיר רמי גרינברג "תכנית חזרה לשורשים היא תכנית ותיקה המהווה עוגן משמעותי עבור חבריה. הנשים ייחלו לרגע שתוכלנה לחזור לעבודתן בחווה וליהנות מהיבול אותו הן מגדלות באהבה ובמקצועיות רבה. לצערנו עם התפשטות נגיף הקורונה, גם שערי החווה החקלאית ננעלו בפני המשתתפים וכל תנובת השדה נותרה נטושה ללא ידיים עובדות. כעת שבו חברי התכנית לעבודה בשדה בלב שמח, ולדבריהן הן הרגישו שהחזירו להן את טעם החיים ואת האוויר לנשימה".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים