חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מוטרדים מהמצב? צרו קשר עם הקו החם של עיריית ראשון לציון

 

עובדים סוציאליים ופסיכולוגים ממתינים לכם לייעוץ וסיוע טלפוני בהתמודדות עם משבר נגיף הקורונה * בקו החם ניתן מענה ייעודי לאזרחים ותיקים * ראש העירייה, רז קינסטליך: ”תפנו אלינו, אין מה להתבייש, החשש והדאגה טבעיים בימים אלו”

 

עשרות שיחות טלפון התקבלו מהבוקר למוקד הקו החם של עיריית ראשון לציון על רקע התפשטות נגיף הקורונה ושורת ההגבלות שהטיל משרד הבריאות. את המוקד, שמפעיל מינהל לשילוב חברתי, מאיישים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים והוא פועל בימים א-ה מהשעה 08:00 בבוקר ועד 19:00 ולאחר מכן ניתן לפנות למוקד העירוני לקבלת מענה מהכוננים. כמו כן, בשל הפסקת פעילות מועדוני היום, המנהלים ואנשי צוות של המועדונים עושים סבב שיחות עם התושבים בחברים במועדונים ומוודאים את צרכיהם. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנו נמצאים במציאות מורכבת וחדשה שדורשת חשיבה והרגלים חדשים, אני קורא לתושבים לא לחשוש ולא להתבייש, החשש והדאגה טבעיים בימים אלו, אנחנו כאן כדי לשמוע אתכם ולסייע לכם במידת הצורך". הקו החם פתוח לכלל התושבים, יחד עם זאת ניתן דגש לקבוצת הסיכון- אזרחים ותיקים. במוקד ישנה עובדת סוציאלית המתמחה במענה לאזרחים ותיקים.

מנהלת הלשכה לאזרחים ותיקים, מיכל שוורץ, מסבירה: "הקו מיועד לכל מי שמרגיש שהוא נמצא בסוג של לחץ או משבר בעקבות המצב וזקוק לעזרה נפשית. כל מי שיש לו צורך חומרי, טכני או קושי להתגונן. צורך במידע, שירותים ועוד". שוורץ מספרת שעיקר הפניות מהבוקר עוסקות בבקשות לסלי מזון עבור קשישים, הבאת תרופות לקשישים שפוחדים לצאת מהבית וכן  שיחות הרגעה לאנשים בחרדה.

שוורץ מספרת עוד כי ישנם מקרים מורכבים שמגיעים לשולחנE4 "זה מצב חדש שלא הכרנו ואנחנו נערכים עם מענים בהתאם". למשל מטפלת זרה שחוששת להגיע לבית הקשישה וכעת היא נשארה ללא סיוע ומענה. במקרה כזה מערבים את הביטוח הלאומי למציאת חלופות. מקרה אחר של בת שרוצה לבקר את אמא שלה המתגוררת בדיור מוגן, אולם הנחיות משרד הבריאות אוסרות זאת. במקרה זה, הצליחו להוסיף לאמא מטפלת ליום נוסף בשבוע.

נציין עוד כי הלשכה לאזרחים ותיקים פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה שגייסו מתנדבים לצורך סיוע בשינוע תרופות, אוכל מבושל, קניות וכן הפגת בדידות התושבים המבוגרים.

סגן ראש העירייה, מוטי עג’מי, המחזיק בתיק שילוב חברתי, מוסיף: "נסייע לכל מי שזקוק לעזרה ובמיוחד לאזרחים וותיקים עריריים ומשפחות בהן אנשים וילדים עם צרכים מיוחדים. בכוונתנו לשמור על קשר שוטף, לסייע באספקת מזון, ברכישת תרופות וכל דבר נוסף באמצעות עובדי עירייה ומתנדבים".

ניתן ליצור קשר עם המוקד בטלפון: 03-9682500

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים