חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הקשר שבין רובוטיקה לאחווה

 

קשר מיוחד נרקם בין נבחרת הרובוטיקה של בית הספר רעיםלמקבילתה בביה”ס בדבוריה,המתחרות באליפות הרובוטיקה

 

ביום רביעי האחרון יצאו חברי הנבחרת של בית ספר רעים למפגש עם בית הספר אל כנאדיבדבורייה, כהכנה לקראת אליפות ה-FLL ברובוטיקה. קבלת הפנים שחיכתה להם בגלבוע הייתה מרגשת ומיוחדת במינה. התלמידים ערכו משחקי היכרות, למדו לתופף על הגוף לצלילי הדרבוקה, אכלו ארוחה משותפת עם המארחים, וביצעו תרגול והרצה של הרובוטים של שתי הקבוצות תוך כדי מתן עצות לשיפורים.

תלמידי אל כנאדי הציגו את עבודת החקר שלהם  שעסקה באפליקציה למקומות מונגשים בכפר, וילדי רעים, בהובלת מיטל שמואלי, מחנכת בבית הספר המשמשת גם כמנטורית של הנבחרת, הציגו את עבודת החקר שלהם, אפליקציה לנסיעה שיתופית לבית הספר בשעות הבוקר העמוסות.

מעמד הפרידה היה אף הוא מרגש כאשר התלמידים העניקו מתנות אחד לשני. ילדי רעים הביאו לחבריהם קופסאות קטנות שעליהן כתוב - ערבות הדדית, אחווה, אהבה, תקווה, שוויון ושלום. בתוך הקופסאות היו פקעות של מגוון פרחים המסמלים את הילדים עצמם, את הדומה ואת השונה ביניהם. התלמידים ישתלו את הפקעות בבית הספר, כדי שיהווסמל של  טיפוח והשקעה של היחסים שבין שני בתי הספר. במכתב התודה על האירוח כתבו התלמידים: "מי ייתן וניקח את השונות בינינו, כמו הפרחים השונים, למקום שבו כל אחד מאתנו נותן את המיטב שבו, את הייחודי שבו למען הכלל, כי כמו בפקעות גם בנו בני האדם המשותף גדול בהרבה מהשונה."קבוצת "אל כנאדי" העניקה לכל אחד מהילדים תמונה משותפת של כולם על מגנט ולבית הספר  תמונה על קנבס גדול. בנוסף כל אחד מהתלמידים קיבל מחזיק מפתחות עם מפתח מאיר, המסמל את פתיחת הדלתות שבין שני בתי הספר והאור שיאיר את הדרך אל השוויון, האחווה והשלום.

לסיום היום הנפלא הלכו התלמידים לטיול רגלי בהר תבור, שם נשקף להם הנוף הגלילי ובמרכזו הר החרמון המושלג.

שיתוף הפעולה בין שתי הנבחרות החל, לדברי מנהלת בית הספר רעים, גילה בר לב, בתחרות הארצית של ה-FLL בשנה שעברה. שתי הנבחרות מתמודדות זו לצד זו ותוך כדי ההתמודדות חלקו הילדים, המנטורים והמורים מחמאות אחד לשנייה על התנהלות הקבוצה וביצועי הרובוט. "תוך כדי שיחה עלה רעיון שאולי שנה הבאה נעבוד בשיתוף פעולה. ואכן כבר בתחילת השנה כשקיבלנו את משימות החקר והרובוט יצרנו קשר", אומרת בר לב.

המפגש הראשון בין שני התלמידים היה מפגש אינטרנטי. נושא המחקר השנה בתחרות הוא פתרון בעיות עירוניות ונבחרת "אל כנאדי" מדבורייה השתתפו מרחוק באמצעות מצלמות האינטרנט, בהרצאות שהתקיימו בנושא בפני תלמידי רעים.

לאחר ההרצאות המשותפות הרגישו שני הצדדים שהם רוצים להמשיך ולהיעזר אחד בשני לא רק בנושא החקר, אלא גם בביצועי הרובוט. אמנם  גם כאן המצלמה יכלה לעזור אך בהחלטה משותפת הגיעו למסקנה שיהיה נחמד יותר להיפגש פנים מול פנים להכיר ולהיעזר אחד בשני וכך נולד המפגש המרגש.

עתה מחכים חברי נבחרת הרובוטיקה של בית ספר "אל כאנדי",לביקור הגומלין שיהיה בבית ספר "רעים".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים