חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ציון 96% למודיעין במדד השקיפות 2019

 

השבוע פרסמה עמותת שקיפות בינ”ל ישראל את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות לשנת 2019 לפיו עיריית מודיעין מכבים רעות קיבלה ציון 96 במדד המשודרג של העמותה שהשנה החליטה להרחיב את הקריטריונים לבדיקת השקיפות מ-57 ל-90

 

השבוע פרסמה עמותת שקיפות בינ"ל ישראל את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות לשנת 2019 לפיו עיריית מודיעין מכבים רעות קיבלה ציון 96 במדד המשודרג של העמותה שהשנה החליטה להרחיב את הקריטריונים לבדיקת השקיפות מ-57 ל-90. מדד זה הושלם לאחר שעמותת שקיפות בינ"ל-ישראל בחנה את אתרי האינטרנט של 39 ערים בישראל, שתוצאותיו פורסמו בדיון מיוחד בוועדת השקיפות של הכנסת שנערך בשבוע שעבר.

כאמור, המדד לשנת 2019 בחן באתרי הערים בישראל את נגישות וזמינות המידע באתר האינטרנט של הרשויות המקומיות, כאשר העמותה החליטה להרחיב את הבחינה מ-57 קריטריונים ל-90 קריטריונים. לדברי יו"ר העמותה, השופטת בדימוס, נילי ארד, הרחבת המדד נדרשת בראש ובראשונה לקידום העלאת רמת השקיפות ברשויות והמידע המונגש לציבור באמצעות האתרים שהן מנהלות. במסגרת הרחבת הקטגוריות הושם דגש על נושאים מרכזיים להם, על פי העמותה יש חשיבות רבה לשקיפות והם: תכנון ובניה, רישוי עסקים,

חברות עירוניות, רכש - חוזים ומכרזים. עוד נוספו שתי קטגוריות אשר להן השלכות חברתיות חשובות: האחת, ממשק ידידותי למשתמש הכולל שלושה קריטריונים: בחינת נגישות האתר באופן ידידותי לבעלי מוגבלויות, לדוברי שפות שונות (בערים בהן יש יותר מ-20% עולים דוברי שפה זרה), ונגישות ממכשירים סלולאריים. הקטגוריה השנייה מתייחסת להון האנושי ברשות ובה שני קריטריונים הדורשים: דיווח ייצוג הולם ודיווח מספר בכירים ברשות על פי מגדר. הרחבת הקטגוריות והקריטריונים משמעותית ביותר וכוללת בחינה הם ישנם פרסומים של פרוטוקולים, מכרזים ותכנון ובנייה ועוד.

לצד זאת בחנה העמותה את דרכי ההתקשרות עם העירייה, את פרסום הדוחות על ידי מבקר הרשות, את המידע שהרשות מחויבת לפרסם לפי חוק חופש המידע וכן את שקיפות העירייה בנושאים כלליים כמו מועדי ישיבות מועצה, פרוטוקולים של הישיבות, פירוט של נושאים תקציביים, ארנונה, מכרזים ועוד.

 

בעמותה ציינו כי במדד נילקח בחשבון גם ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצת במסגרת מהפכת המידע המתחוללת במרחב הציבורי ובעבודה עליו הושקעו מאמצים רבים. המדד מבוסס על ניסיון העבר של העמותה, איסוף מעמיק של הערכות ודיאלוגים ממושכים עם גורמים רבים בהם ראשי רשויות, מנהלי מערכות מידע מוניציפאליים, מנהלי אגפי שירות לתושב ומנהלי אסטרטגיה וכן חוקרים מתחומי ידע שונים הרלוונטיים למדד.

 

כאמור, עיריית מודיעין מכבים רעות זכתה לציון הרביעי בטיבו עם ציון של 96 המדרג את העירייה בקבוצת האיכות הגבוהה ביותר, דרג A+. אליו ניתן להיכנס עם ציון של 95 ומעלה. יש לציין כי ממוצע הערים שנבדקו בסקר זה עומד על 91 כאשר הערים שלקחו חלק במדד השנה הן הערים שזכו במדד של 2017 עם ציון 80 ויותר. עוד עולה מדוח העמותה כי לו היתה עיריית מודיעין מכבים רעות נבחנת על פי המדד הישן היא היתה זכאית לציון 100.

בעירייה ציינו בסיפוק את הציון לו זכתה העירייה וציינו כי באתר העירייה החדש, שעלה לאוויר בשבוע שעבר ניתנה תשומת לב מיוחדת לנושא השקיפות, כך שמעתה מרוכזים מאגרי מידע רבים תחת הדף שכותרתו "רואים שקוף" הממוקם בעמוד הראשי. בין היתר, כולל דף זה פרוטוקולים של ישיבות מועצה, ועדות וישיבות דירקטוריונים של חברות הבת, דו"חות מבקר העירייה, חוקי עזר עירוניים, תקציבי העירייה ודו"חות כספיים כולל של חברות הבת, דו"חות סביבתיים, הצהרת העירייה על עמידתה בייצוג הולם של העסקת אנשים עם מוגבלות ושוויון מגדרי ונושאים רבים נוספים.

 

הדוח נכתב והוצג על ידי מנכ"לית העמותה, יפעת זמיר, בישיבת הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור, בראשות ח"כ סתיו שפיר.

ראש העיר חיים ביבס: "עיריית מודיעין מכבים רעות פועלת בצורה שקופה ונגישה בכל הקשור להעברת המידע לתושבים באמצעות הכלים העומדים לרשותה. נושא השקיפות הציבורית הוא נושא מהותי שאנו שמים בראש סדר העדיפויות של העירייה ואנחנו נוסיף ונשפר את כל הנדרש כדי להוסיף ולהיות אחת מהרשויות המובילות גם בתחום זה."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים