חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

לילה לבן – ירוק: הגימנסיה הריאלית למען הקיימות והסביבה

 

השבוע, התקיים האקתון בנושא קיימות וסביבה בבית הספר ”הגימנסיה הריאלית” בראשל”צ.היוזמה המבורכת הגיעה מבית הספר עצמו אשר רתם את תלמידיו ליצור ולחשוב למען הסביבה.ההאקתון נמשך כ-20 שעות רצופות אל תוך השעות הקטנות של הלילה ועד לשעות הבוקר ביום שאחרי.

 

לילה לבן – ירוק: הגימנסיה הריאלית למען הקיימות והסביבה

השבוע, קיימו התלמידים וצוותי החינוך האקתון בנושא ויצרו בשיתוף פעולה מעורר השראה עם רעיונות פורצי דרך. יוזמת האקתון של בית הספר היא חלק משיטת הלמידה החדשנית, המשמעותית והמתאימה ביותר למאפייני המאה ה-21 אליה שואפים בגימנסיה הריאלית בראשון לציון.

השבוע, התקיים האקתון בנושא קיימות וסביבה בבית הספר "הגימנסיה הריאלית" בראשל"צ.
היוזמה המבורכת הגיעה מבית הספר עצמו אשר רתם את תלמידיו ליצור ולחשוב למען הסביבה.
ההאקתון נמשך כ-20 שעות רצופות אל תוך השעות הקטנות של הלילה ועד לשעות הבוקר ביום שאחרי.

בהאקתון השתתפו 250 תלמידים משכבות י’-י"ב, צוות המורים ובוגרי בית הספר אשר שימשו כמנטורים לאורך כל הליך העבודה. תלמידי בית הספר חולקו ל- 29 קבוצות ונכנסו אל תוך מסע ארוך מלא באתגרים שכלל פתרון בעיות, פיצוח, חשיבה מרובה, עבודת צוות ופיתוח ויזמות בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. ההאקתון המוצלח הניב 29 רעיונות פורצי דרך, תוך למידה וסיעור מוחות של התלמידים, המורים והמנטורים. כולם פעלו בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל כדי ליצור מציאות חדשה בתחום הקיימות. כעת, בבית הספר מעוניינים לקשר בין  הרעיונות של התלמידים לגורם חיצוני שילווה את תהליך פיתוח הרעיונות שעלו בהאקתון.

יוזמת האקתון של בית הספר היא חלק משיטת הלמידה החדשנית, המשמעותית והמתאימה ביותר למאפייני המאה ה-21 אליה שואפים בגימנסיה הריאלית בראשון לציון. למידה אשר מביאה לידי ביטוי את היצירתיות של התלמידים ומעודדת אותם לחשיבה עצמאית ורחבה ולעבודת צוות.

נושא הקיימות והסביבה אינו זר לתלמידי הגימנסיה הריאלית, שכן מתחילת השנה דואגים בבית הספר לסביבה נקייה ולהסברה בנושא. בכל כיתה יש פח רגיל ופח נפרד לנייר וכמו כן גגות ירוקים מלאי צמחייה. תלמידי ומורי בית הספר חיים את הנושא מקרוב ובאופן יומי.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בעצמו בוגר הגימנסיה בירך על היוזמה. "היצירתיות וההשראה של הילדים הם אלו שיובילו לשינוי סביבתי וחברתי ועל כך גאוותי", סיכם קינסטליך.

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר:" ההאקתון מהווה תהליך למידה משמעותי ומיוחד המוביל ליצירת מיזמים מעוררי השראה שנותנים מענה לסוגיות חברתיות וסביבתיות."

חברת המועצה קרן דנה, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "יישר כוח לצוות מורי הגימנסיה הריאלית על הובלת הפרויקט המיוחד תחת הכותרת המקסימה ’חושבים גלובלי – פועלים לוקאלי’. יחד נשמור על הסביבה".

איריס רון, מנהלת בית הספר הגימנסיה הריאלית: "האירוע הזה מייצג את רוח המקום שמהווה חממה לפיתוח יזמות ורעיונות פורצי דרך ומזמן לתלמידים התנסויות מגוונות. הפעם עסקנו ביתר שאת בבעיות ובאתגרים בוערים מתחומי הסביבה. בית הספר עוסק השנה באיכות החיים על היבטיה השונים, ומתוך כך מדגיש את חשיבותה הרבה של המודעות לקיימות. ההאקתון מהווה פלטפורמה ללמידה חווייתית ומשמעותית ומזמן שיח מקרב, וכן אווירה ואינטראקציה מיוחדים ומעצימים. אין ספק כי היה זה אירוע מעורר השראה, מלהיב ונוסך אופטימיות".


קרדיט: באדיבות עיריית ראשון לציון

 

 
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים