חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

עיריית חולון נלחמת בעבירות הבנייה

 

מחלקת הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון החלה לאחרונה בביצוע אכיפה בהליך של מתן קנסות מנהליים והתראות לעברייני בנייה וזאת במטרה לפעול כנגד עבירות תכנון ובנייה בעיר.

 

עיריית חולון נלחמת בעבירות הבנייה

המטרה: להפוך את עבירות הבנייה לבלתי משתלמות כלכלית שכן הקנסות מגיעים לסכומים של מאות אלפי שקלים

מחלקת הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון החלה לאחרונה בביצוע אכיפה בהליך של מתן קנסות מנהליים והתראות לעברייני בנייה וזאת במטרה לפעול כנגד עבירות תכנון ובנייה בעיר. כך, למשל, השבוע ניתן קנס מנהלי על הפרת צו מנהלי על סך 50,000 ¤ לבעל נכס ו- 50,000 ¤ נוספים לבעלת אותו הנכס בגין עברת בנייה. במידה שאחד מבני הזוג, שהינם בעלי הנכס, ישלם הקנס, בן הזוג השני יהיה פטור מכך.

המטרה בהגברת האכיפה היא להפוך את עבירות הבנייה לבלתי משתלמות כלכלית שכן הקנסות מגיעים לסכומים של מאות אלפי שקלים.

תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה מאפשר להטיל קנסות מנהליים בגין עבירות בניה והשימוש בהן בגובה של עשרות עד מאות אלפי שקלים. בנוסף לקנסות אלה יחושב קנס יומי בגין השימוש המתמשך באותה עבירה. גודל העבירה וסוג השימוש הם הקובעים את גובה הקנס.

תעריפי הקנסות נקבעו על ידי הממשלה בהתאם לגודל השטחים החורגים ואין שום יכולת לבצע שינוי בגובה הקנס שיינתן. לדוגמה: תוספת של חדר בשטח של- 30 מ"ר המשמש למגורים יישא קנס בגובה של 50,000 ¤ בגין בנייה אסורה ובנוסף 25,000 ¤ בגין השימוש ובנוסף עבור כל יום שבו ממשיכים לבצע שימוש במבנה ייקנסו בקנס יומי בסך 375 ¤ לכל יום שימוש!

בעיריית חולון קוראים לתושבים לשמור על החוק ולהימנע מעבירות בנייה שעולות ביוקר, תרתי משמע.

 

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת עיריית חולון

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים