חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

חיבור שתי לשכות בירושלים

 

נשיא לשכת עורכי הדין אבי חיימי הגיע לביקור בלשכת המסחר ירושלים, וזאת לבחון שתופי פעולה חברתיים ועסקים בין שתי לשכות וותיקות ומרכזיות.

 

אתמול, יום ג’ 20.8 בשעות הבוקר המוקדמות התקבל נשיא לשכת עורכי הדין החדש, עו’’ד אבי חימי  בפנים מרוגשות על ידי משלחת עורכי דין וחברי לשכת המסחר ירושלים בחדר הישיבות. זאת לאחר נצחון הבחירות ביוני האחרון , מול עו"ד ציון אמיר.

אבי חימי נולד וגדל בקריית שמונה, וחמישה מאחיו עלו ממרוקו והתיישבו בקריית שמונה בשנת 1956, ואילו אבי ואח נוסף נולדו בישראל. בשנת 2012–2013 הגיש כ-10 תוכניות רדיו בתוכנית "הפרקליטים" ברדיו "קול ברמה" החרדי, שדנה בסוגיות משפטיות אקטואליות ,הוא משמש יו"ר עמותת "עתיד לצעירים", המנהלת מאבק נגד שימוש בסמים, אלכוהול ואלימות בקרב בני נוער במגזרים היהודי, הערבי והבדואי. 

בפברואר 2019, בעקבות פרשת מינויי שופטים תמורת שוחד ופרישתו של אפי נוה מראשות לשכת עורכי הדין, נבחר חימי, המועמד מטעם אפי נוה שאף הגיע להצביע עבורו, לראש הלשכה הזמני עד לבחירות הכלליות בלשכה שהתקיימו ב־18 ביוני 2019. בתחילת אפריל 2019 החל חימי לפעול למינוי שופט בית המשפט העליון בדימוס, עו"ד יורם דנציגר, כנציג לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים. ב-18 ביוני 2019 גבר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין על עו"ד ציון אמיר, ונבחר לתפקיד.

החיבור בין שתי הלשכות הוא למעשה טבעי. לשכת עורכי הדין מנסה לקדם את מעמד עורך הדין הן כעובד והן כבעל עסק ומצד שני, לקדם את צדק החברתי בתחומי תקנות האזרח ופעילות חברתית,  מה שלשכת המסחר ירושלים חרטה על דגלה, לקדם את זכויות בעלי העסקים והעובדים שבין שאר הדברים עומד כעת על סדר שולחנה, גם  לקדם את זכות תלוש השכר לעצמאים מול גורמי הממשל אחר הבחירות הבאות.

נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי  פתח והציג בפני נשיא לשכת עו’’ד אבי חימי את משנתה הסדורה של לשכת המסחר וכן פעילותה. ביניהם, קידום חוק להעסקת בעלי מוגבלויות, הסדר שכר מינימום , הסכמי סחר עם סין ועוד מדינות בעולם,  מתן עזרה עם התאגדות החקלאים, וקידום חוקים כמו חוק  מזמן השרות, פרויקט לקדום מרחבים עסקים ועוד.

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי: " זכינו בחברים שהגיעו לעמדות מפתח והם השגרירים שלנו. כששואלים אותי מה החזון שלי אני עונה ,להמשיך לכהן נשיא לשכת המסחר בעשרים השנים הבאות כדי לקדם את העסקים ולהביא את ירושלים לבירה כלכלית"

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי עם נשיא לשכת עורך הדין אבי חימי

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי עם נשיא לשכת עורכי הדין אבי חימי 

במקביל , אבי חימי, שנולד לפני 60 שנים בקרית שמונה, העיד על עצמו שהמעמד הנוכחי אליו הגיע, לא היה חלום של איש מהסביבה ממנו  צמח. לכן, הוא רואה לנכון במעמד  תפקידו החדש לקדם את לצמצם את הפערים בחברה הישראלית בחקיקה ובעשיה חברתית ובגלל זה הוא גם מרגיש את האהדה מתגובות האזרחים שפנו אליו אחר הזכייה בנשיאות:

"פונים אלי הרבה אזרחים אפילו כאלה שלא היו להם זכות בחירה ומרגישים תקווה, שיצאו לדרך חדשה כיון שאני אבי חימי מקרית שמונה, פחות אליטיסטי. לכן, אני רואה את עצמי קודם כל כשליח לצדק חברתי, לנסות לקדם את החברה"

חימי הדגיש שהוא רואה את החבור בין שתי הלשכות כממשקים זהים בערכים אבל קודם כל אני רואה את החיבור אנושי, ועל כך תודתו לנשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי וצוותו .

" יש לנו רצון להמריא לשחקים בסך הכול יש לנו מדינה אחת ובמדינה שיש לנו אזרחים עניים לא עשינו כלום. לא בושה לעשות כסף ולכן השילוב ידיים יכול להיות מוצלח מבחינת המכנה המשותף שלנו. בסוף לשכת עורכי הדין הוא מקום של שוויון וזה הבסיס. יש לנו מאות עו’’ד חרדים ומוסלמים שהשתלבו בעולם התעסוקה ומיצרים הכנסות , יש לנו גם מעשי חסד, הכשרה של עו’’ד למתנדבים בקורס מד’’א. כיום, אני גם שוקד על חטיבה חברתית בנושאים של נגישות לבעלי מוגבלויות  והעדה האתיופית , פרויקט "שכר מצווה" , מתן סיוע משפטי למעוטי יכולת כלכלית ועוד.

סגן נשיא לשכת המסחר ירושלים ליאור  כספי בתגובה : " אני שמח שאתה פה , אני חושב שאחד הדברים שרתמו  אותך להגיע ללשכת המסחר  הוא הנושא הצדק החברתי מצפון ומדרום ומי שצריך אותנו זה העורך דין וזה הפריפריה. לכן , אנחנו  נעמוד לצדק בכל נושא שיהיה בו צדק חברתי. הצדק החברתי אמנם משתקף דרך תקנות אך הוא חלק מתמונה כוללת.  אני שמח שיש פעם ראשונה מישהו שמדבר בשפה שלנו , שפה של צדק חברתי ובגובה העיניים"

גם חברי הלשכה משה אדרי יו’’ר הועדה לקשרים בני’’ל  ולבנה קהירי  יו’’ר הועדה הבי’’ל לתיירות ברכו את בוא הנשיא  חימי : " אמנם אנחנו באים מתחום התיירות האוונגליסטית אך אנו נתקלים בעיניים נוצצות כאשר אני מנסים לתווך בין אנשי עסקים מישראל לבין אנשי עסקים מהעולם שהם בעלי זיקה לארץ הקודש, מכאן אנו רואים גם את החיבור לקדם אגם אנשי עסקים  מתחום ערכית הדין באופן  בינ’’ל"

את הפגישה סכמו שני הנשיאים בנימה אופטימית, הנשיא דרור אטרי במילת הבטחה שינסה לעזור לנשיא חימי במה שאפשר וכן לרשום לכמה חברי כנסת שיגיעו לביקור  מקצועי אצל נשיא לשכת עורכי הדין  ואילו הנשיא אבי חימי , הבטיח לנשיא וחברי לשכת המסחר לראות בלשכתו וחבריו כחברים בכל מישור אפשרי, הן בטכני והן בחברתי.

עוד נכחו בפגישה נציגים מטעם לשכת עורכי הדין  וחברים  מטעם הלשכה: עו’’ד סימה רמתי לעיניני  עבודה, עו’’ד  שחל בן ארי , עו’’ד שי ארז ,  ליאת ברוקס, רכזת מרחבים עסקים ונחום ברבי, רכז קשרי חברים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים