חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

הביטחון העצמי של הילד

 

כתבה של מנהלת הפורום בתחום היעוץ המשפחתי- זואי נרקיס בינוני: איך לחזק את הביטחון העצמי של הילד שלנו על ידי סדר היום, להמשך קריאה- כנסו...

 

מה בין סדר יום לביטחון העצמי של הילד

רוב ההורים לא מודעים ליכולת ההשפעה שלהם על הילד שלהם, ולכך שהביטחון העצמי שלו נבנה בעיקר בזכות האמונה שלהם בו, וביכולת שלהם להקנות לו תחושת ביטחון.

מכירים את המשפט ’כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו’? זה לא סתם משפט זו אמת לאמיתה. ותארו לכם את אותו הילד כששני ההורים שלו מאמינים בו, כמה כוח וכמה אומץ להמשיך זה נותן לו.

אני מאמינה שרוב ההורים רוצים לתמוך ולהאמין ללא סייג בילדים שלהם, אבל לא תמיד יודעים איך בדיוק לעשות את זה. וזה חשוב.

נשאלת השאלה באמת-איך עושים את זה? ומאיפה מתחילים?

קודם כל מחליטים שעושים, ושרוצים בשינוי. ההחלטה, כמו בכל דבר בחיים היא השלב הראשון הכי חשוב!

מחליטים שלפעולות קטנות וגם לכאלה שנראות לכאורה לא משמעותיות נותנים משקל אחר מהיום-כמו לדוגמא סירוק השיער אחרי המקלחת, או סתם נסיעה קצרה ברכב.

כל פעולה כזו היא הזדמנות פז לזמן איכות עם הילד שלנו. לשוחח, להחמיא (איזה יפה את יושבת בזמן שאני מסרקת אותך!) לשאול שאלות, לגלות מי הם החברים שלהם, מה הם עושים ביחד ולגלות דברים מעניינים וחדשים אפילו על האהבות שלהם...

ברגע שאנחנו עושים סדר בעניינים- יש לנו סדר בראש ועם הסדר מגיעה תחושת הביטחון- לנו ולילדים.

ילדים זקוקים לסדר יום!

ממש כמו מבוגרים- כשיש להם כמה יותר מידע לגבי מה שהולך להיות, הם מרגישים בשליטה, וכשהם בשליטה- הכול נראה להם אפשרי והביטחון העצמי שלהם עולה.

הרבה אנשים נרתעים כשהם שומעים את צמד המילים "סדר יום". וכשזה מגיע להורים עם ילדים קטנים, עצם המחשבה על הכנת סדר יום  ולא רק להכין אותו אלא באמת לעמוד בו, נשמע כמו משהו שמצריך מהם עוד תעצומות נפש, שגם ככה אין להם... אז הם מוותרים לעצמם...או זורמים עם המצבים שנוצרים, שזה לפעמים בסדר אבל הסדר הזה חשוב לא רק לילדים- הוא גם חשוב להורים.

קודם כל כדאי להירגע, לא צריך ללכת רחוק מדיי כדי לתכנן את היום בצורה שתאפשר לנו גם לעמוד בו.

אפשר להתחיל בזה שבכל בוקר נענה לילדים שלנו על שתי שאלות פשוטות:

  1. מי יוציא אותם מהגן/ בית הספר?

  2. מה מתוכנן לאחר המסגרת?

ילדים שיודעים מראש מה מתוכנן להם בהמשך היום רגועים יותר. הם יודעים למה לצפות ואיך להתכונן. כך כשהם יראו הורים אחרים אוספים את החברים שלהם הם יידעו בביטחון מי צריך לבוא לאסוף אותם ושגם יש להם תכניות איתם לאחר כך.

ילדים שמוצפים במחשבות חיוביות יכולים להעסיק את עצמם לבד, כיוון שהם לא חשים בלבול וחוסר ביטחון.

לסיים את היום כמו שצריך:

כמובן שבסופו של יום חשוב תמיד למצוא זמן עם כל ילד לדבר איתו על מה שהיה במהלך היום, לתת חיזוקים על דברים חיובים שהוא עשה ולשקף אותם לילד, כי זה מה שיבנה אצלו את הביטחון והמוטיבציה להמשיך.

הטיפ שלי אליכם: קצת לפני שהילד הולך לישון, תספרו לו דבר אחד לא טוב שקרה לכם היום ודבר אחד טוב שקרה לכם היום. לאחר מכן תציעו לו לשתף גם. לא תאמינו מה תגלו עליו...

בהצלחה,
זואי בינוני

’הילד הזה הוא אני’ -מדריכת הורים, ילדים ומשפחות.

יש לכם עוד שאלות לזואי נרקיס בינוני - יעוץ משפחתי? כנסו!

0547056677  פייסבוק

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים