חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

עיריית חולון מובילה במדד השקיפות

 

מחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה: עיריית חולון מובילה במדד השקיפות. רק 12 רשויות מתוך 255 שנבדקו קיבלו את מלוא הציון במדד.

 

 

לאחרונה ערך המכון הישראלי לדמוקרטיה מחקר, אשר בדק את מדד השקיפות ב-255 רשויות מקומיות בישראל, שבו 12 רשויות מקומיות בלבד קיבלו את מלוא הניקוד במדדים שנבדקו, ביניהן עיריית חולון. 

המחקר, שנערך ע"י ד"ר אריאל פינקלשטיין ויובל יעקוב ברטוב מהמכון הישראלי לדמוקרטיה במאי 2023, בדק מי מהרשויות מפרסמות את הפרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר, הקלטות של ישיבות המועצה, פרוטוקולים של ועדת המכרזים, ועדת התמיכות וועדת איכות הסביבה וכן את הפרוטוקולים של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

12 העיריות שקיבלו את מלוא הניקוד (ציון 6 מתוך 6) הינן: חולון, אור יהודה, גבעת שמואל, ירושלים, עפולה, רמלה, גבעתיים, נס ציונה, מגדל העמק, הוד השרון, הרצליה וכפר סבא.

ציון של 5 מתוך 6 קיבלו 20 עיריות נוספות, ביניהן תל אביב וחיפה, אשר לא פרסמו את הפרוטוקולים של ועדת התמיכות.

יצוין, כי פקודת העיריות ופקודת המועצות המקומיות, שעל פיהן פועלות הרשויות המקומיות, מחייבות את המועצות של הרשויות המקומיות לקיים דיון לפחות פעם אחת בחודש (ישיבה שמן המניין) ולפרסם את עיקרי הדיון וההחלטות של כל ישיבה כולל תמליל או הקלטה שלה.

למרות שהפקודות לא מחייבות לפרסם את הפרוטוקולים של ועדות המועצה, עיריית חולון בוחרת לפרסמן ועל כך קיבלה, כאמור, את מלוא הנקודות במחקר.

 

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת עיריית חולון

טל’:  5027334/5

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים