חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

הדגשים העיקריים לגבי עבירות מין מכל הסוגים

 

עבירות מין נתפשות – גם ע”י החוק וגם ע”י רשויות האכיפה – כחמורות מאוד. זוהי ההתייחסות כיום גם למעשים שבדורות הקודמים נתפשו כשובבות ואפילו כנורמטיביים במידה מסוימת, ויש גם מקרים שבהם אדם שלא ביצע עבירה נחשד או מואשם בהטרדה מינית, מעשה מגונה, בעילה אסורה בהסכמה או אונס

 

עבירות מין נתפשות – גם ע"י החוק וגם ע"י רשויות האכיפה – כחמורות מאוד. זוהי ההתייחסות כיום גם למעשים שבדורות הקודמים נתפשו כשובבות ואפילו כנורמטיביים במידה מסוימת, ויש גם מקרים שבהם אדם שלא ביצע עבירה נחשד או מואשם בהטרדה מינית, מעשה מגונה, בעילה אסורה בהסכמה או אונס. בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי לגבי סוגי עבירות המין הנ"ל, ובכל מקרה מומלץ בחום להתייעץ עם עורך דין פלילי מיומן עוד לפני שמגיעים לחקירה במשטרה.

עבירות אונס

אונס הוא עבירת המין החמורה ביותר שיש. העבירה מוגדרת כהחדרת איבר או חפץ כלשהו לאיבר מין של אישה. כשקורבן העבירה הוא גבר, ההגדרה היא "מעשה סדום" (בלי קשר לאופי העבירה). העונש המרבי על עבירות אונס הוא 16 שנות מאסר בפועל. בנסיבות מחמירות רשאי בית המשפט לגזור גם 20 שנים בבית הסוהר, ולכן במקרים אלה נדרשים שירותיו של עורך דין פלילי במרכז שכבר צבר ניסיון רלוונטי נרחב.

בעילה אסורה בהסכמה

אחד המרכיבים המהותיים בעבירות המין השונות הוא באופן טבעי חוסר ההסכמה של הקורבן לביצוע המעשים. יחד עם זאת יש גם עבירות מין שמוגדרות ככאלה למרות שניתנה הסכמה לאקט. הסיבה לכך היא שלהסכמה אין תוקף אמיתי, וזוהי עבירת ה"בעילה אסורה בהסכמה". דוגמה אחת לכך היא יחסי מין עם קטינה (הגיל המינימלי הוא 14 או 16, בהתאם לנסיבות הספציפיות ולמעשים שבוצעו), ועוד דוגמה נפוצה היא ביצוע מניפולציה כלשהי על-מנת לקבל את אותה "הסכמה" לכאורה. העונש המקסימלי על עבירות מין בקטגוריה זו הוא 3 שנות מאסר כשהקורבן היא אדם בוגר, ו-5 שנות מאסר במקרה של קטינה.

מעשים מגונים

ההגדרה של "מעשה מגונה" היא אקט שמבוצע במטרה להגיע לסיפוק או גירוי, מיני כמובן, או השפלה שהרקע שלה מיני, וזאת מבלי שהצד השני נתן לכך את הסכמתו. במקרה של עבירות מין בקטגוריה זו, הדגש העיקרי הוא הנסיבות שבהן התבצע המעשה: כשמעשה מגונה מתבצע באופן ישיר מול הקורבן, בפורום מצומצם, העבירה נתפשת כחמורה יותר בהשוואה למעשה מגונה בפומבי. העונש המרבי נע בין שנה אחת בכלא לבין 10 שנים של מאסר בפועל. עוד חשוב לציין כי מעשה מגונה תחת יחסי מרות עלול להוביל לעונש חמור במיוחד.

עבירות מין מתחום ההטרדה המינית

אמנם הטרדה מינית נחשבת לפחות חמורה בהשוואה למעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה ובוודאי שאונס, אבל גם כך בתי משפט עשויים לפסוק עונש חמור לצורך הרתעה – ולכן גם במקרה של עבירות מין מהסוג הזה כדאי מאוד לפנות אל עורך דין פלילי במרכז בעל מיומנות מתאימה.

הדגש העיקרי לגבי סוג זה של עבירות הטרדה מינית הוא החזרתיות: אם אדם העיר הערה בעלת אופי מיני או הציע הצעה בעלת אופי מיני פעם אחת, והפסיק כשהתגובה הייתה שלילית – זוהי לא הטרדה. לעומת זאת הצעות מיניות שחוזרות על עצמן גם אחרי בקשה מפורשת להפסיק מצד הנפגע/ת – הן כן הטרדה מינית. העונש המקסימלי על כך הוא מאסר של 4 שנים. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים