חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

”אהבותיה של רחל המשוררת היו כמו קישוט, שעשוע ושמחה”

 

הזמרת והשחקנית עדי עציון זק תציג ביום שלישי 17.1 במועדון הדסה ”נר הלילה” בבת-ים את המונודרמה ”רחל - רסיסי חיים”, הכוללת שש סצנות על חייה הקצרים של רחל

 

הזמרת, השחקנית והאומנית הרב-תחומית עדי עציון זק, המציינת 50 שנות יצירה והופעות על הבמות, תציג ביום שלישי 17.1 בשעה 16:45 את המונודרמה "רחל - רסיסי חיים - חייה ושירתה של רחל" (משחק ועיצוב: עדי עציון, בימוי: שפרה מילשטיין ועדי עציון) במועדון הדסה "נר הלילה" בבת-ים, רחוב פרלשטיין 20. הצגת הבכורה של המונודרמה תוצג ביום שישי 17.3 בשעה 12:00 בבית ציוני אמריקה, כחלק מאירועי חודש האשה הבינלאומי.

לדברי עציון זק, התחקיר המעמיק שערכה על רחל המשוררת במלאת 90 שנה למותה קירב אותה לשיריה, שתמיד נמשכה אליהם. כך גילתה שלרחל היה אופי שובבי, נשי והומוריסטי. "אהבותיה של רחל המשוררת היו קצרות ולא נועדו לאהבות נצח, אלא היו כמו קישוט, שעשוע ושמחה, אך לא מטרת חייה. המעבר שלה מנעורים לנשיות היה מהיר וקצר, והאירוטיקה הייתה מבחן למהות האהבה. דרך אהוביה היא חקרה את הנשיות ואת עצמה באהבה. אין לדעת את מי מ-12 האהובים שלה רחל אהבה בקלילות, עם מי הייתה לה אהבה רוחנית ועם מי פלירטטה בלבד ועם אחדים מהם בלבד חגגה אירוטיות סוערת".

בין עדי עציון זק לרחל המשוררת יש לא מעט נקודות דימיון. במשפחת אימה של עציון זק היו חולי שחפת, ולכן בגיל שמונה לאחר שנחשדה כחולת שחפת סגרו אותה בבידוד במשך חודשיים. עבורה זה זיכרון אימים. היא התחילה את הקריירה שלה כזמרת, וגם רחל כשהגיעה לישראל הייתה שרה בקולה הצלול כשהייתה רועת אווזים.

בעקבות מחלתה גירשו אותה מדגניה, הגירוש והפילוג היו עבורה טראומה לשנים רבות, בשל החשש ממחלתה רחל נדדה ועברה ממקום למקום בשנותיה בישראל, והוריי שעלו מגרמניה והקימו את קיבוץ יגור נאלצו לעזוב אותו לאחר פילוג הקיבוצים בארץ. הגירוש והפילוג היו עבורי טראומה לשנים רבות. ובכל זאת כפר מולדתה נשאר מושא לאהבה ולגעגועים. בשל החשש ממחלתה רחל נדדה ועברה ממקום למקום בשנותיה בישראל, והוריי שעלו מגרמניה והקימו את קיבוץ יגור נאלצו לעזוב אותו לאחר פילוג הקיבוצים בארץ. אני עברתי בחיי לפחות 17 דירות בישראל ודירות רבות בפריז, בגרמניה ובקיבוצים בארץ. כולנו מכירים את רחל המדוכאת והחולה, אבל היא הייתה מלאת שובבות, הומור וציניות ולא רק התשוקה זורמת בעורקיה ואולי קודם כל האומנות: הציור, ההתבשמות מהספרות הרוסית והצרפתית שהיא תירגמה ולבסוף אולי ככורח המציאות הטארגית הפכה למשוררת".

עדי עציון זק נשואה ליונתן זק, פסנתרן ופדגוג שהקים את שלישיית יובל שאיתה הופיע והקליט ברחבי העולם. לבני הזוג יש שבעה נכדים ושלושה ילדים: דודי זק, עורך דין שחי עם משפחתו בניו-יורק, והתאומים הידועים הבמאי, העורך והמפיק יורם זק והשחקנית והקומיקאית עלמה זק.

היא שירתה בלהקת הנח"ל יחד עם אורי זוהר, חיים טופול, נחמה הנדל, גבי עמרני ואחרים, הציגה בגלריות שונות ברחבי הארץ תערוכות שלה על דמויות תיאטרליות מההיסטוריה, ויש לה קריירה מרשימה כזמרת אופרה בארץ ובחו"ל. היא כיכבה בהצגות רבות ובהן: "קזבלן" עם יהורם גאון ו"כפר" בתיאטרון גשר של יהושע סובול שבו לא פיספסה אף אחת מ-750 הצגות שהיו עד כה.

קישור לסרטון על המופע "רחל - רסיסי חיים":

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים