חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

העונה הישראלית לעיצוב בחולון מציגה: ”טוטם לבוש”

 

תערוכת יחיד של מעצבת האופנה ואמנית הטקסטיל  יוליה רוזמרי ירוכין מקימת מותג האופנה REYERA לצד תערוכה של -KakdelArt - קהילת  אמנים ממוצא אוקראיני ופליטי מלחמה מושג הטוטם-כאובייקט פיזי המסייע לבעלים לאמץ את רגשותיו ולהיות מודע להם 15.9.22-31.12.22 גלריית החווה חולון.

 

גלרית החווה בחולון תציג את "טוטם לבוש" – תערוכת היחיד של מעצבת האופנה ואמנית הטקסטיל יוליה רוזמרי ירוכין מקימת מותג האופנה REYERA , לצד תערוכה של -KakdelArt - קהילת  אומנים ממוצא אוקראיני ופליטי מלחמה דוברי אוקראינית ורוסית .

התערוכה תציג  אוספי קפסולות של מותג REYERA ויצירות אמנות של האומנים האוקראינים – כולם בהשראת טוטמים המייצגים מצבים רגשיים שונים כאשר הקו המנחה הוא חקירת מושג הטוטם-כאובייקט פיזי המסייע לבעלים להגיע למצב מסוים, לאמץ את רגשותיו

אוצרת התערוכה: דאשה איליאשנקו.

התערוכה תוצג בתאריכים 15.9.22-31.12.22 במסגרת פתיחת העונה הישראלית ה-14 לעיצוב בחולון.

מעצבת האופנה והאומנית יוליה רוזמרי ירוכין  נולדה במוסקבה ב-1992. בשנת 2014 סיימה את הפקולטה לעיצוב אופנה לנשים בבית הספר הבריטי הגבוה לאמנות ועיצוב ובשנת 2021  הקימה את רייירה-מותג אופנה "איטי ואתי" -המתמקד ביצירת אמנות לבישה מחומרים ממוחזרים או טבעיים שערכיו העיקריים הם יצירה אתית, חיבור לאמא אדמה ושינוי בתעשיית האופנה.

"ריירה היא אמנות לבישה, או טוטמים, שנועדו להרגיע, לתמוך או להביא שמחה – תלוי באנרגיה שאתה הכי זקוק לה כיום" היא אומרת ומוסיפה "האמונה העיקרית שלי היא שהבגדים שלנו הם חלק מהאישיות שלנו ויש להתייחס אליהם ככאלה" .  

החזון של קולקציית "הטוטמים הלבישים" שלה הוא יצירת קו מחומרים טבעיים שימלאו את החסר בבגדי קז’ואל בעיצוב בר קיימא. האומנות והאופנה שהיא יוצרת נעשים בהשראת התרבות היפנית, סמלים רוחניים ואמא אדמה.

היא לא רק מעצבת אופנה, אלא גם אמנית טקסטיל המציירת ביד טוטמים, שכל אחד מהם מייצג מצב רגשי מסוים ומתכנס לקולקציית קפסולות. בשנה האחרונה יצרה ירוכין למעלה מ -15 קימונו אמנותיים לבישים, כולם מחומרים ממוחזרים. הבגדים שלה נרכשים במדינות שונות, כמו ספרד, אוסטרליה, רוסיה וישראל.

כל אחד מארבעת חללי התצוגה מתקשר עם המבקר באמצעות צבע, צליל, ריח ומגע כשהמטרה היא להביא את המבקר למצב פנימי מסוים: עצב, מדיטציה, הכרת תודה ושובבות. גם חומרי טבע שנאספו סביב בניין הגלריה- משמשים ליצירת האווירה הנכונה בכל חדר.

כל חדר מעוצב בעזרת מעצב פנים, מעצב סאונד, מומחה לארומה ומומחה לאור ומאתגר את המבקר למצב  רגשי מתאים בעזרת כל החושים: צליל, אור, ריח ומגע. לדוגמה, חדר ה"מדיטציה" יעטוף את המבקר בטמפרטורת החדר, ריח של אזוביון, סיביות בינאריות והצבה של אבנים חלקות למגע.

פריטי האופנה יוצגו כשהם תלויים בחופשיות על ענפי עצים - כסמל לפילוסופיה של המותג הנמנע מקלישאות אופנה וגישות שוק המוני.

באולם המרכזי של הגלריה יוצגו עבודות של האומנים מהקהילה האוקראינית שחלקם כאמור פליטי מלחמה כאשר היצירות שיוצגו יהיו במדיומים שונים החוקרים את נושא הטוטם והרגשות שהוא מייצג:  עצב, נוסטלגיה, הכרת תודה.

 בין האומנים המשתתפים בתערוכה: מרינה סוקולובה, (צבע על משי), נחמה כגן ( קולאז’ים וציורים), פיליפ בלאו ( מדיה מעורבת) ואחרים.

בחצר החיצונית של הגלריה יוצב אובייקט אמנות של יוליה רוזמרי ירוכין - טוטם קימונו עשוי מחומרים ממוחזרים.

 

גלריית החווה

כתובת: רח’ הנחושת 1 פינת רח’ המלאכה, א.ת חולון,

שעות פתיחה: ימים ד’, ה’ – 17:00 – 20:00,

ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00,

הכניסה לגלריה ללא תשלום

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים