חיפוש
 
לדף הבית >>     יולי לב, מייסד VixiV להיות רזים לתמיד >>

מהו מנגנון אוטופגיה ומדוע הוא כל כך חשוב לגופנו

 

ככל שמתקדם חקר תופעת האוטופגיה מתחדדת ההבנה לגבי חשיבותו בנושאים של מחלות, תהליך ההזדקנות ואפילו השפעת התזונה על הגוף- הכירו את אחד התהליכים החשובים בגופכם

 

אמנם אנו נמצאים רק בתחילת הדרך מבחינת חקר אחד ממנגנוני המפתח בגוף שלנו, הקשור ככל הנראה כמעט בכל מחלה שחלינו בה או שנחלה בה בעתיד אבל אין ספק שתופעת האוטופגיה יכולה לשנות את החשיבה וההבנה של אספקטים רבים כמו ניקוי גוף מרעלים, חילוף חומרים, תהליך הרזייה, הבראה ממחלות כרוניות ואף תהליך ההזדקנות.

לפני הכל- מה היא בעצם אוטופגיה? הפירוש טמון בחיבור בין שתי מילים- אוטו שפירושו עצמי ופגיה שפירושה אכילה. בדיוק כפי שזה נשמע, מדובר במנגנון מחזור טבעי מבוקר של תאים במהלכו כל תא "מנקה" את עצמו בכך שהוא מפרק מרכיבים שאינם מתפקדים או שאינם נחוצים לו, אותם הוא הופך לחומרים להם הוא זקוק. בעצם, זהו תהליך בגוף האדם המאפשר מחזור של מרכיבים תאיים.

כיצד הכל התחיל?

הגילוי של המנגנון התרחש כחלק ממחקר פורץ דרך שבוצע בשנות ה-90 של המאה הקודמת על ידי הפרופסור היפני יושינורי אוסומי מהמכון הטכנולוגי של טוקיו וזיכה אותו בפרס נובל לרפואה. אוסומי גילה מערכת מתוחכמת אשר באמצעותה ניתן לקבל הסברים לגבי האופן בו הסביבה משפיעה על הגוף שלנו. מערכת זו היא מורכבת ועתיקה, מנגנון הקיים בכל הצמחים, החיות והפטריות. תחילה הפרופסור חקר את התופעה בשמרים, ורק לאחר מכן הראה עד כמה היא דומה בבני אדם.

הקשר בין המנגנון לבריאות שלנו

הקשר הראשון בין המנגנון לבריאותנו הוא בכך ששיבוש בתהליך המחזור עלול לגרום למחלות. למשל, כאשר התא "רעב" ומעכל גם חומרים מיותרים או כאשר חומרים מיותרים מצטברים בתוך התא ואינם מסולקים – לשיבושים אלו קשר ישיר למחלות כמו סרטן, מחלות דלקתיות, מחלות מטבוליות כגון כבד שומני, מחלות ניווניות של המוח וייתכן גם לתהליך ההזדקנות הכללי. כיום יודעים בוודאות כי ככל שאנחנו מזדקנים, היכולת של התאים "למחזר את הזבל" מידרדרת וכך מצטבר רעל בתאים ונוצר מחסור בחומרים חיוניים.

השפעה בריאותית נוספת קשורה בעובדה כי ככל הנראה תהליך האוטופגיה הוא לא יחיד מסוגו וחלק ממשפחה רחבה של תהליכים. בגוף האדם, כאשר קיים מחסור או להפך יש כמות גדולה מדי של רכיב מסוים בתא- משפחות שונות של חלבונים מעודדי עיכול עצמי נכנסות לפעולה, וכל אחד מהחלבונים מעכל בדיוק את האיבר בתא שאותו הוא יועד לעכל. אז מה הקשר לתזונה נכונה? מנגנון זה מסומן כיום כאחת מדרכי המפתח שבהן תזונה יכולה להשפיע על בריאותנו, לטוב או לרע. מאחר שהרעבה מעוררת אוטופגיה- הרעבה סלקטיבית עשויה לעורר אוטופגיה סלקטיבית, כלומר עיכול של רכיב אחד מסוים בתוך התא. אם אתם מעוניינים לעזור לתהליך לפעול באופן נכון בגופכם, כדאי לכם להכיר את כמוסת ויקסיב הטבעית, אלו שצורכים אותה באופן קבוע שולטים היטב בתאבון שלהם ועוברים תהליך מעצים במהלכו הם הופכים לבריאים יותר וגם מגיעים למשקל עליו תמיד חלמו. 

*הכמוסה הטבעית של VixiV מיוצרת במפעלים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי והFDA-  האמריקאי, בהשגחת הרבנות הראשית ונמכרים בבתי מרקחת ובתי טבע נבחרים.

ליצירת קשר

**אזהרה: תוסף תזונה אינו תרופה. יש להיוועץ עם רופא. חל איסור שימוש לנשים בהריון, מניקות ולילדים.

בית למותגים מחוללי מהפכה

*כתבה שיווקית

דברו איתנו ב whatsapp   

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים