חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

ירושלים ירוקה

 

סופרגז אנרגיה החלה בהפעלת תחנת תדלוק בגז טבעי דחוס עבור אוטובוסי גולדן דרגון של חברת סופרבוס בירושלים בהשקעה של מיליוני שקלים.

 

סופרגז אנרגיה מקבוצת אלקו, החלה לספק גז טבעי דחוס עבור מפעילת התחבורה הציבורית סופרבוס בירושלים. זו תחנה ראשונה מסוגה באזור זה הצפויה להוריד את רמות זיהום האוויר בירושלים בצורה ניכרת

סופרגז אנרגיה מקבוצת אלקו, מתחילה השבוע בהפעלתה של תחנה ראשונה מסוגה לתדלוק בגז טבעי דחוס עבור האוטובוסים מדגמי גולדן דרגון של חברת התחבורה סופרבוס בירושלים. פרויקט הקמת התחנה, אשר תוקם ותופעל על-ידי סופרגז אנרגיה במסגרת הסכם לטווח ארוך, המוערך בהשקעה של מעל 7 מיליון שקל.

תחנת התדלוק, אשר תשרת מעל 50 אוטובוסים מונעים בגז טבעי דחוס בעיר ירושלים וסביבתה, תביא להורדת רמת זיהום האוויר בעיר ולחסכון בעלויות הפעלת האוטובוסים מכיוון שעלות  הפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי נמוכה בעשרות אחוזים לעומת הפעלת אוטובוס המונע בדיזל.

פרויקט זה עתיד להפוך את ירושלים לעיר שבה זיהום אוויר מופחת, מאחר שמנועים המופעלים בגז הטבעי הדחוס מזהמים משמעותית פחות ביחס למנועי דיזל המונעים בסולר שעדיין תופסים נתח שוק של מעל 90% בתחבורה הציבורית. פרויקט זה מצטרף לפעילות של סופרגז אנרגיה בתחום הגז הטבעי לתחבורה, כאשר החברה אחראית על אספקת גז טבעי למאות אוטובוסים ברחבי ישראל. במסגרת ההסכם סופרגז אנרגיה תהיה תספק גז טבעי דחוס למשך תקופת הפעלת הזכיין מול המדינה.

בעקבות זכייתה של סופרבוס במכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני" של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החלה החברה להפעיל בירושלים ביולי האחרון 5 קווי אוטובוס, כשאחד מהם הוא קו חדש. מאז התחילה להפעיל סופרבוס עוד 5 קווים ואליהם יצטרף ב 10.12.21 קו חדש נוסף. בסך הכול, עד ינואר 2023, תשלים החברה פריסה של 22 קווים בירושלים זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. צי סופרבוס שישולב באשכול כולל 382 אוטובוסים, מתוכם  174 דו מפרקיים, 18 מיניבוסים ו-44 אוטובוסי דיזל קצרים. בנוסף, יופעלו 146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וידידותית לסביבה: כ-95 רכבים חשמליים ו-51 מונעים בגז טבעי שישתמשו בתחנת התדלוק החדשה של סופרגז.

לדברי עמית פרגמנט סמנכ"ל פיתוח עסקי בסופרגז אנרגיה: "אנו הופכים את הגז הטבעי הדחוס לנגיש כבר היום, לתועלת החברות וכמובן גם לתועלת הסביבה ומשתמשי הקצה. אנו צופים כי בשנים הקרובות מהפכת הגז הטבעי לתחבורה תמשיך לצבור תאוצה בערים נוספות. מדובר על פתרון זמין ומיידי שמייצר ערך כלכלי וסביבתי רב וסופרגז אנרגיה תמשיך לפעול למימוש הזדמנויות בתחום זה. כחברה חלוצה בתחום הגז הטבעי לתעשייה ולחבורה, שמנו לעצמנו מטרה להוביל את החדרת השימוש בגז טבעי בישראל. לשם כך אנו עושים מאמצים גדולים להרחבת השימוש בגז טבעי למגזר התחבורה בישראל בהשקעה של עשרות מיליוני ₪. מדינת ישראל צריכה לאמץ יותר את השימוש בגז טבעי לתחבורה באופן מיידי, כי הוא הפתרון הנכון לטווח הקצר אם רוצים להפחית באופן מיידי את רמות זיהום האוויר בתוך הערים. 

אלי בליליוס, יו"ר ובעלים של קבוצת בליליוס:  "קבוצת בליליוס מובילה את מהפכת האנרגיה הירוקה בתחבורה הציבורית ועד כה מכרה והפעילה מעל 250 אוטובוסים של חברת גולדן דרגון הסינית המונעים בגז טבעי למספר מפעילות תחבורה ציבורית. הבחירה באוטובוסים מונעים בגז בירושלים נעשתה כדי להפחית את זיהום אוויר בעיר, ולעשותו צלול יותר, כמאמר השיר. אנו גאים שהצלחנו במשימה זו ובחודשים הקרובים נכניס לשרות 50 אוטובוסים מונעים בגז טבעי באזור רהט ובאזור עפולה ומגדל העמק".

"אנחנו שמחים עם שיתוף הפעולה עם סופרגז שמאפשר לנו להפעיל בירושלים אוטובוסים מונעים בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, את החוויה העירונית של התושבים והמבקרים ולהפוך את האוויר בעיר לצלול יותר, כמאמר השיר על העיר. סופרבוס רואה חשיבות גדול בשימוש בצי רכב מתקדם, הרבה מעבר למה שמחייבת אותנו הרגולציה, מתוך ראיית פני העתיד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו חלום שהופך למציאות. אני מברך את חברת סופרבוס, את דני ואלי בליליוס, בוני ירושלים, והאורחים הנכבדים. ירושלים מובילה את החדשנות במדינה, גם בתחבורה ובאנרגיה הירוקה. התחבורה הציבורית היא אבן יסוד לקידום העיר וצמצום הגודש בכבישים. כל מי שירצה להגיע בזמן ליעדו, תהיה לו אופציה מועדפת, תחבורה ציבורית. אני מודע לתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים בבניית התשתיות. התקופה הזו תחלוף בשנתיים שלש הקרובות, ואז המציאות פשוט תשתנה. סופרבוס הם חלק משמעותי במהפכת התחבורה הציבורית בעיר, יחד עם שתי הזכייניות הנוספות, יגדילו את כמות הנוסעים מאד, ויפחיתו את הפקקים. הפעלת האוטובוסים באנרגיה ירוקה היא פשוט נדרשת, דוגמת סופרבוס המפעילה בגז.

’ירוק עולה’ אנו הופכים לירוקים וחדשניים גם בזה.  אני מאחל לכולנו להמשיך ולהתמלא בסיפוק אדיר במה שאנו עושים לירושלים.

סופרגז אנרגיה אשר הנופקה לאחרונה בבורסה בת"א פועלת בתחומי הגפ"מ, גז טבעי, חשמל, התייעלות אנרגטית ואנרגיות מתחדשות. החברה הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו.  לצד הפעילות בתחום של שיווק והפצה של גז ביתי, והפעילות המתרחבת של שיווק והפצה של גז טבעי לחברות, החברה פועלת בתחום של ייזום תחנות כוח מבוססות גז טבעי.

החברה מקימה כיום  אתרים רבים, ומנהלת מו"מ עם לקוחות פוטנציאלים נוספים לאספקת חשמל בהיקף של כ-50 מגה-וואט. התחנה הראשונה שהקימה החברה, תחל לפעול עוד השנה. החברה הציבה לעצמה יעד להגיע לתחנות בהספק של 70-100 מגה-וואט בשנים הקרובות.

סופרבוס היא חברת תחבורה ציבורית מקבוצת בליליוס שהוקמה בשנת 2000 עם פתיחת שוק התחבורה הציבורית בישראל לתחרות. היא מסיעה למעלה מ-40 מיליון נוסעים בשנה (לרבות, בנסיעות יומיות בקווים עירוניים, בינעירוניים ובהסעות תלמידים).

כיום יש לקבוצת בליליוס 4 ענפי עיסוק עיקריים: אנרגיה ותשתיות, נדל"ן, תעשיית הרכב ותחבורה ציבורית. בתוך כך, חזון החברה הוא להוביל את ענף הרכב והתחבורה בישראל לחדשנות, תוך הקפדה על אמינות ושירות מיטבי ללקוחותיה ועובדיה. בנוסף, לחברת סופרבוס חברת בת, "סופרבוס היסעים", המציעה מגוון שירותי הסעות, לרבות הסעות עובדים, תיירים וחיילים.

באוקטובר האחרון החלה החברה להפעיל את המטרונית בחיפה, קו BRT ייחודי המסיע יותר מ-20 מיליון נוסעים בשנה בעקבות זכיית החברה בפברואר 2021. זכייתה של סופרבוס בשני המכרזים, בירושלים ובחיפה, הופכת את החברה לאחת ממפעילות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל, ועד סוף השנה צפויה החברה למנות כ-750 כלים סה"כ בתחבורה הציבורית לרבות: מיניבוסים, מידיבוסים ואוטובוסים מפרקיים המונעים באנרגיות חלופיות, חשמל וגז.

 

לפרטים נוספים: מיכל גרסטנר, אייזנברג-אליאש קשרי משקיעים ויחסי ציבור

054-7766121 / michalg@pr-ir.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים