חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך לבחור מקלחון? מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון

 

משפצים את חדר הרחצה שלכם או בונים בית חדש? הגיע הזמן לבחור מקלחון שיעמוד בליבו של החדר וישרת אתכם מבחינה פונקציונלית ועיצובית

 

משפצים את חדר הרחצה שלכם או בונים בית חדש? הגיע הזמן לבחור מקלחון שיעמוד בליבו של החדר וישרת אתכם מבחינה פונקציונלית ועיצובית.

מקלחון הוא הפתרון האולטימטיבי למקרים של חדרי רחצה מוגבלים בשטח ובנוסף הוא בדרך כלל חסכוני יותר במים לעומת. לכן מקלחון הוא הבחירה הטבעית של בעלי דירות רבים בעת המודרנית ואף תופס בחלק מהמקרים את מקומה של האמבטיה ה"מסורתית" בבית.

אולם משימת הבחירה של מקלחון אינה קלה כלל וכלל בתקופת השפע בה אנו חיים בישראל ובמדינות המערב. בדומה לתחומים רבים אחרים, מבחר הדגמים והצורות של המקלחונים השונים ממבחר היצרנים, הוא אדיר והשפע הזה יכול לבלבל בקלות את רובנו.

שאתם מתחילים את חיפושיכם אחר המקלחון הנחשק, אתם נתקלים במגוון אלמנטים שיש להתחשב בהם בכובד ראש, מעבר לפן העיצובי שכולל בתוכו מגוון ענק של אפשרויות בחירה.

דברים כמו: סוג הפתיחה של דלתות המקלחון, זווית עמידו של המקלחון, סוג הזכוכית ומידת עמידותה בפני שברים והצורך בחיסכון מקום בחלל החדר רחצה ועוד, הם רק חלק מהמשתנים שיש לקחת בחשבון בבואכם לרכוש מקלחונים. 

במאמר שלפניכם, נפרט את מכלול הדברים שחשבנו שכדאי ותדעו לפני שאתם חותמים על המקלחון הבא שלכם.

הדברים החשובים ביותר בבחירת מקלחון:

  • ראשית כל, הבטיחות- הכירו את התקן הישראלי המבטיח את עמידותה של הזכוכית בפני התנפצות מסוכנת של המקלחון. 

ישנו תקן ישראלי בשם: "תקן 1099" המתייחס לסטנדרט הבטיחות של זכוכיות מקלחונים. התקן קובע חד משמעית, שעל מנת שהזכוכית תיחשב תקנית לייצור מקלחון, היא צריכה להיות אחת מ-2 סוגים: "זכוכית "זכוכית רבודה" או "זכוכית מחוסמת"."זכוכית רבודה", בנויה בצורה כזו שאם היא נשברת, היא אינה מתנפצת לרסיסים בזכות שיטת ההדבקה הייחודית שלה (בדומה לשמשת הרכב) ועל כן אינה מייצרת שברים חדים ומסוכנים שעלולים לפגוע באדם. "זכוכית מחוסמת", מבטיחה שבעת התקלות או נפילה עוצמתיות, המקלחון לא יתנפץ לחתיכות גדולות של זכוכית, אשר ביכולתן לייצר פציעה משמעותית מאוד לאדם, אלא לרסיסים קטנים מאוד שאין בכוחם לייצר נזק חמור. במספרים, המקלחון שאתם רוכשים מוכרח להיות בעובי של 4-10 מ"מ וכמובן שככל שתהיה עבה יותר, כך מידת עמידותה עולה (אבל כך גם כובד הדלתות של המקלחון והקושי בפתיחתן). אין לרכוש מקלחון שאינו עומד בתקן הנ"ל ומבטיח לכם זכוכית משני הסוגים שציינו ובעובי של פחות מ-4 מ"מ (רצוי לרכוש זכוכית בעובי של 6 מ"מ ומעלה)!

  • הקפידו לפני הרכישה על שלב מדידת החלל המיועד להצבת המקלחון - זהו שלב אקוטי במיוחד בתהליך בחירת המקלחון ולכן, אם אינכם מחזיקים בידע הנדרש, קראו לאיש מקצוע אמין, שיעשה עבורכם את המדידות בצורה מדויקת על המקסימום. דעו כי מרבית הקירות בישראל הם עקומים במידת מה ומחייבים לחתוך את הזכוכית במיוחד לפי הזווית הקיימות בקיר. במילים אחרות, אם הקיר עקום גם הזכוכית צריכה להיות חתוכה באלכסון, אחרת הפתרון החליפי הוא השימוש בסיליקון לזוויות, אך הוא הרבה פחות אסתטי למראה.
  • שימו לב לגובה המקלחון ביחס לגובה התקרה בחדר הרחצה-  הגובה הסטנדרטי של מקלחונים, הוא 1.80-185 מטר, אך במידת הצורך, בבתים עם תקרה גבוהה, ניתן להזמין אצל משווקים רבים, דגמים בהתאמה אישית, שיגיעו גם ל-2 מטר גובה. ודאו כי רצפת המקלחון נמצאת בשיפוע של כ-1 ס"מ מרצפת החדר, כך שפחות מים יזלגו אל מחוץ למקלחון (מה שיימנע ממכם נזקי רטיבות חמורים בטווח הארוך). אין באפשרותכם לייצר שיפוע ברצפת המקלחון אך חוששים מזליגת המים אל חלל החדר? תוכלו לבקש ממשווק המקלחון להתקין עבורכם "אגנית" במקלחון.

 

טיפים נוספים - בחירת סוג המקלחון

  • צורת המקלחון – כאמור קודם לכן, שוק המקלחונים הוא רווי בדגמים שונים משלל יצרנים שונים. אולם, לא תמיד העיצוב המועדף עליכם יוכל להתאים בצורה טובה לחלל חדר הרחצה שלכם ותיאלצו לעשות סוג של פשרה במובן זה. אולם במסגרת האילוצים שלכם, השתדלו לרכוש מקלחון ש"מתכתב" עם השפה העיצובית הקיימת כבר בחלל החדר, על מנת שהוא לא ייראה "חריג בנוף" וישבור לכם את ההרמוניה העיצובית בחדר. אל תפחדו לרכוש מקלחונים במראה "מיושן" שעשוי להתאים לעיצוב הבית שלכם ואף לתת לחדר הרחצה את מראה ה"רטרו" שמאפיין את שאר הבית. משתנה נוסף שיש לקחת בחשבון בתהליך בחירת הנראות של המקלחון, הוא נתון מידות החדר שעשוי להגביל אתכם.

 

אז אלו צורות מקלחונים קיימים כיום?

- מקלחון פינתי

זהו ככל הנראה המקלחון הפופולרי ביותר בישראל כיום, בשל המרחבים המוגבלים שיש לדירות בבנייה המודרנית בארץ והיכולת שלו להיות חסכוני במקום. מקלחון זה יכול להגיע בשיטת פתיחה של דלת הזזה או בפתיחה רגילה – החוצה או פנימה.

- מקלחון חזית

ככל הנראה המקלחון המרהיב ביותר שתוכלו לבחור מבחינה עיצובית. מקלחון חזיתי הוא מקלחון התוחם 3 קירות קבועים. למעשה, ניתן לומר כי המקלחון הזה הוא דלת זכוכית אחת היוצרת, יחד עם 3 קירות. 

 - מקלחון  Free Standing

אלה הם מקלחונים המוצבים בחלל חדר הרחצה, ללא שום תמיכה של קירות. מקלחונים נדירים אלה, יתאימו לעיתים לחדרי רחצה  גדולים דיים- בהם אין צורך לנצל את שטח הקירות כדי לחסוך במקום.

  

  • מחירי המקלחון

טווח המחירים במקלחונים, הינו רחב למדי והפערים בין דגמים שונים ובין יצרנים ומשווקים שונים, עשוי להיות גדול! המחירים הנהוגים בענף זה, נעים בין 1500 ש"ח לדגם בסיסי ועד לאזור ה-5000 ש"ח עבור מקלחון מרווח ומעוצב לעילא, כאשר המחירים המצויינים, אינם כוללים את עלות ההתקנה.

קחו לתשומת ליבכם, שתוספות למקלחון, כדוגמת הגדלת המקלחון למידות לא סטנדרטיות (כאמור, מעל לגובה 1.85 מ’) עבור חדרי רחצה עם תקרות גבוהות או התקנת אגנית ברצפת המקלחון, יגרמו למחיר המוצר לעלות בטווח שנע בין כמה מאות בודדים של שקלים ועד אלפי שקלים.

היכן לרכוש מקלחונים בחולון?

העיר חולון (אזור גוש דן בכלל), משופעת באפשרויות לרכישת מקלחונים, בשל מיקומה המרכזי בכרך העסקי השוקק ביותר בישראל. אז איך תדעו לבחור את היצרן/משווק הטוב ביותר עבורכם?

בדקו את הפרמטרים הבאים ואנו מבטיחים לכם שתוכלו להיות רגועים יותר שבחרתם נכון... 

  • אחריות:

על המוצר עצמו - מבחינת פרופיל מקלחון ופרזולי מתכת – משתנה ממשווק למשווק. העדיפו את אלה שנותנים לכם אחריות שעולה על 5 שנים.

על ההתקנה עצמה / על העבודה – אחריות מתייחסת לנזקים שעלולים להיווצר במקלחון כתוצאה מהתקנה לא מיטבית מבחינה מקצועית. אל תתפשרו על פחות מהסטנדרט בישראל כיום, העומד על שנת אחריות.

  • מרחק גיאוגרפי של החנות (קרבה לביתכם) – אם החלטתם לבצע רכישה מושכלת של מקלחון, באמצעות כיתות רגליכם אל עבר חנות מקלחונים, בה תוכלו להתרשם ממגוון דגמים ולבחור לבסוף את זה המתאים לכם ביותר, העדיפו חנות הקרובה לביתכם. מקלחונים בחולון עדיף לרכוש בחנות שממוקמת בעיר, במידה והינכם מתושביה המאושרים  
  • מבחר דגמים תחת קורת גג אחת – למען נוחיותכם, העדיפו מקום המרכז תחתיו, מגוון גדול של דגמים המגיעים בכל הצורות, עם מגוון טקסטורות זכוכית (חלבית, מחוספסת וחלקה) ועם כל סוגי מנגנוני הפתיחה, כך שתוכלו להתרשם מהכל במו עיניכם, מבלי לבצע שיטוטים נוספים באינטרנט.
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים