חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

”רבים מאיתנו ימצאו את עצמם במקום שבו הם נדרשים לסייע לבן משפחה מבוגר”

 

אם גם אתם מסייעים לקרוב משפחה בביצוע מטלות יומיומיות, אתם לא לבד * על פי הערכות, כמיליון וחצי אנשים בישראל מעניקים תמיכה וטיפול באופן קבוע * כמחציתם לאדם הסובל ממוגבלות על רקע זקנה * סדרת הרצאות חדשה, המוצעת ללא עלות, תעניק כלים וידע לבני המשפחה הסובלים לעיתים מעומס רגשי, נפשי ופיזי רב * ראש העירייה, רז קינסטליך: ”במשבר הקורונה נוכחנו לגלות שבני משפחה יכולים להיות אי מבטחים בים סוער”

 

האגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי (רווחה) עוסק ביום יום בסיוע ותמיכה לבני הגיל השלישי. עתה הואר זרקור גם על אלו שתומכים בהם מדי יום- בני המשפחה המטפלים. סדרת הרצאות חדשה, המוצעת ללא עלות, תעניק כלים וידע לבני המשפחה הסובלים לעיתים מעומס רגשי, נפשי ופיזי רב.

ביום ראשון הקרוב (10.10), יתקיים יום עיון במוזיאון ראשון לציון המיועד לבני משפחה מטפלים ולאנשי מקצוע בתחום בנושא "פיתוח חוסן אישי במציאות רבת אתגרים". החל מהשעה 8:30 ועד 14:00 יתקיימו הרצאות מרתקות ומעשירות וכן הצגה המבוססת על סיפור אישי נוגע ללב של הבת המתמודדת עם הטיפול באמה הלוקה בדמנציה.

על פי הערכות, כמיליון וחצי אנשים בישראל מעניקים תמיכה וטיפול באופן קבוע לבן משפחה על רקע מחלה או מוגבלות. 45% מהם מטפלים באדם הסובל ממוגבלות על רקע זקנה. בני המשפחה המטפלים מספקים בממוצע 21 שעות תמיכה בשבוע למשך תקופה ממוצעת של 4.5 שנים.

המטפל נדרש למלא תפקיד מורכב וקשה הכולל את הטיפול באדם המזדקן וביצוע המטלות שהאדם המזדקן מילא בעבר ואינו יכול למלא עוד: סיוע ברחצה, הלבשה, עריכת קניות, ליווי לטיפולים רפואיים, תשלום חשבונות, עריכת סידורים, דאגה להעסקת מטפלים בשכר וכו’. אלו מתווספים לניהול בית וקריירה. התוצאה היא, כאמור, עומס ושחיקה בטיפול.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "סביר להניח שרבים מאיתנו ימצאו את עצמם, בפרק מסוים בחייהם, במקום שבו הם נדרשים לסייע לבן משפחה מבוגר. סביר להניח שזה גם יהיה בנוסף לניהול משפחה ועבודה. אנחנו בעירייה רואים גם אותם, מבינים אותם ולכן רואים לנכון לתת כלים, לכוון ולתמוך גם בהם. במשבר הקורונה נוכחנו לגלות עד כמה קהילה ובני משפחה יכולים להיות אי מבטחים בים סוער".

סגן ראש העירייה, מוטי עג’מי, המחזיק בתיק שילוב חברתי, סיכם: "בני המשפחה הם מרכיב משמעותי בפאזל התומך את בן המשפחה המזדקן. טיפול יומיומי וקבוע מוביל לעומס ושחיקה ובסופו של דבר גם המטפל וגם המטופל נפגעים. אני קורא לתושבי העיר להגיע ולהשתתף בהרצאות שעדירות בידע ומעניקות כלים להתמודדות טובה יותר".

באגף לאזרחים ותיקים פועלות מספר תכניות, ביניהן, קיום מפגשי מידע ושיח, הרצאות, סדנאות וכן קו יעוץ ומידע המאויש על ידי עובדת סוציאלית. בקו המידע ניתן לקבל יעוץ ומידע, אוזן קשבת ותמיכה נפשית.

-----------------

לאור הביקוש, במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר תחל סדרת הרצאות נוספת, בשפה העברית והרוסית. המפגשים יתקיימו בכפוף לתו הירוק

ההשתתפות בפעילויות הנה ללא עלות אך כרוכה ברישום מראש.
להרשמה ניתן לפנות לאגף לאזרחים ותיקים בטל’ 03-9547909 או לכתובת המייל: vatikim@rishonlezion.muni.il
כמו כן הנכם מוזמנים להתעדכן בשלל הפעילויות לבני משפחה מטפלים באתר העיריה בכתובת: www.rishonlezion.muni.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים