חיפוש
 
לדף הבית >>     דבורה אושפיז >>

טיפול באמצעות נוירופידבק

 

מה זה נירופידבק? למי שיטת הטיפול יכולה לסייע, האם היא שונה מ-NLP או שהיא חלק ממנה? תשובות לשאלות אלו ועוד, בטור הבא...

 

NLP ונוירופידבק הן שתי שיטות שונות לחלוטין.

NLP היא שיטה מבוססת דיגום אשר פונה ומכוונת לעבודה עם התת מודע (או לא מודע). זוהי שיטה יעילה במיוחד וניתן לשלב חלק מהעבודה של ה NLP יחד עם עבודת נוירופידבק וזה מה שאני עושה באימונים שלי. 

נוירופידבק היא שיטה שמהווה המשך והתפתחות של הביופידבק, כלומר, אימון באמצעות משוב שמתקבל ממדדים גופניים פיזיולוגיים של המתאמן. 
בזמן שהביופידבק מתרכז באימון של מדדים גלויים וברורים יותר למתאמן כגון מוליכות העור (הזעה), קצב לב, נשימה, טמפרטורה, מאמץ שרירי וכדומה, הנוירופידבר מתרכז באימון של המוח. 
האימון בנוירופידבק יכול להתבצע בכמה תצורות, כאשר בדרך כלל השלב הראשון יכלול מיפוי של אופן פעולת המוח ברגע נתון (באמצעות מיכשור EEG - אלקטרו-אנצפלו-גרפיה - מדידת גלי מוח) ואשר לאחריו, ובהתאם לתוצאה האובייקטיבית מהמיפוי ובשילוב עם הבקשה/בעיה שמעלה המתאמן באופן סובייקטיבי, יוצרים תוכנית אימונים שתכלול תרגילים שונים שמטרתם להשיג את התוצאה הרצויה.
האימון כולל באופן קבוע חיבור למכשירים שונים המודדים את הביצועים של המוח במגוון אפשרויות.
המיכשור מחובר למערכת שמספקת משוב למתאמן (צלילים, קטעי וידאו, משחקים) ובהתאם למשוב המתאמן והמוח לומדים להתנהל בצורה שונה, יותר קרובה לעמידה ביעדים אליהם המתאמן מבקש להגיע.

יש מי שמשתמשים בנוירופידבק לפתרון בעיות כגון OCD, קשב וריכוז, בעיות שינה, הרטבה בלילה, פחדים וחרדות ואף דיכאון. 
בנוסף, יש מי שמשתמשים בנוירופידבק על מנת להגיע לביצועי שיא, כלומר, ללמד את המוח לעבוד ביעילות המירבית האפשרית לו, ולהעלות את המקסימום האישי בכל פעם, כך שכל מטלה/משימה/יעד שרוצים להשיג, הופך להיות הרבה יותר קל להשגה והביצועים בהשגתו משתפרים (בעיקר נחקר בעולם הספורט, ויושם גם בעולם בעלי העסקים הבינוניים/חברות).

היות והנוירופידבק משתמש במיכשור וה NLP משתמש (בין היתר, והרבה) בשפה, במקרים מסוימים ובתרגילים מסוימים, השילוב הזה יכול ואכן מנסיוני מגביר משמעותית את היעילות של שתי השיטות.

יש לכם עוד שאלות לצבי זאב דיגידיז אימון מוחי למצוינות ואושר? כנסו!

האתר שלי   054-2435590   052-6378850

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים