חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

עיר הסחר ההוגן הראשונה בישראל

 

כהמשך טבעי ללמידה הפעילה שמאפיינת את בית ספר פרס, למדו תלמידות ותלמידי מגמת הביולוגיה בשכבה י’ את הנושא לעומק מתוך מטרה להפוך את חולון לעיר הסחר ההוגן הראשונה בישראל.

 

תלמידי בית ספר פרס פועלים להפיכתה של חולון לעיר הסחר ההוגן הראשונה בישראל

למעלה  מ-2,000 ערים ב-30 מדינות הכריזו על עצמן כעל "ערי סחר הוגן", ביניהן, לונדון, מדריד, סן פרנסיסקו ועוד. ערי סחר הוגן הן ערים שמקדמות באופן אקטיבי צריכה הוגנת של מוצרים ושירותים, בלי ניצול של ילדים, גברים או נשים במדינות עולם שלישי או בסביבתן.

כהמשך טבעי ללמידה הפעילה שמאפיינת את בית ספר פרס, למדו תלמידות ותלמידי מגמת הביולוגיה בשכבה י’ את הנושא לעומק מתוך מטרה להפוך את חולון לעיר הסחר ההוגן הראשונה בישראל.

לרגל סיום שנת הלימודים הראשונה בנושא, הזמין ראש העיר מוטי ששון את נציגות התלמידים ללשכתו ושמע מהם את אשר למדו. התלמידים  קיבלו ממנו את ברכת הדרך להמשך התהליך והתחייבות אישית להתחלת מהלך לקידום חולון למעמד של "עיר סחר הוגן".

יצוין, כי לכל זה קדם פרויקט שנתי מורכב ומובנה (בשם "הוגנים ברמות"), שבמהלכו נחשפו התלמידים לעולם הסחר ההוגן מנקודת מבט ביולוגית כחלק מתוכנית ההערכה החלופית ל-5 יח"ל בגרות בביולוגיה באמצעות פרויקטים (PBL) הפועלת בביה"ס. במסגרת התוכנית למדו תלמידי המגמה על האופן שבו מאורגן עולם היצורים החיים, על מאפייני החיים ועל צרכי הקיום של יצורים חיים, כל זאת ממקום של צדק חברתי וסביבתי- פיתוח גישה הומנית, אמפתיה לאחר וחתירה לחברה טובה יותר. התלמידים ניתחו את הביולוגיה שמאחורי סיפורי מקרה שונים (שרשרות הייצור והאספקה של קקאו, קפה, זהב, ועוד) ופגשו מומחים בתחום. בהמשך הצטרפו לפרויקט בינלאומי בנושא, שאיפשר להם להעמיק בעשייה הערכית ובלמידה החווייתית, תוך נקיטת פעולה אקטיביסטית ופיתוח היצירתיות ויכולת הביטוי וההבעה האישית. לאחר שהפכו למומחים לנושא, העבירו הרצאות וסדנאות מעשיות על "חיים וסחר הוגן" לתלמידי ביה"ס ולצוותים. הם גם בנו עם הנהלת ביה"ס תוכנית פעולה רב-שנתית לקידום הנושא בביה"ס, הכוללת פעילויות מגוונות. בהמשך העבירו התלמידים פעולות בנושא סחר הוגן בתנועות-הנוער בעיר , הציגו בכנס מקוון "חדשנות בחינוך" בהשתתפות אנשי חינוך מכל הארץ ואף היו שותפים בתכנון יום הסחר ההוגן הבינלאומי שצוין בחודש שעבר.

לפני כחודש זכו תלמידי המגמה במקום הראשון בתחרות ארצית בין בני-נוער הפועלים לקידום סחר הוגן בישראל ובית ספר פרס קיבל מעמד בינלאומי רשמי כבית-ספר סחר הוגן ראשון בישראל (!), שבו קהילת ביה"ס כולה מכירה את נושא הסחר ההוגן ואת ההשפעה שלו על חיינו.

 

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת עיריית חולון

טל’:  5027334/5

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים