חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות דרום השרון >>

כפר סבא מציינת את הבליינד דיי

 

כפר סבא מציינת את הבליינד דיי 6.6 Blind Day  הוא יום ההזדהות והמודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. ה-”Blind Day” נערך השנה בסימן העלאת המודעות לקידום נגישות במרחב הציבורי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

 

כפר סבא מציינת את הבליינד דיי

כפר סבא מציינת את הבליינד דיי 6.6 Blind Day  הוא יום ההזדהות והמודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. ה-"Blind Day" נערך השנה בסימן העלאת המודעות לקידום נגישות במרחב הציבורי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

עיריית כפר סבא מנגישה את העיר לאנשים עם מוגבלויות בכלל ולתושבים עם לקויות ראייה, במסגרת תכנית הנגשה כוללת. בין השירותים הניתנים בעיר לאנשים עם לקויות ראייה: הנגשת המרחב הציבורי ומתחמים עירוניים לאנשים עם לקויות ראייה; הנגשת האתר העירוני ומתחמי דיגיטל נוספים לבעלי לקויות ראייה; ניהול מערכת קולית דיגיטלית שמאפשרת להתמצא בין מבני העירייה. כמו כן, ניהול מועדון חברתי לבעלי לקויות ראייה ובו בין היתר מפגשים, הרצאות וחוגים שונים.

הבליינד דיי 6.6 Blind Day  הוא יום ההזדהות והמודעות עם אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. יום זה יתקיים השנה בישראל זו הפעם ה- 11, אורגן לראשונה ביוני 2011 והפך ליום רשמי אשר אומץ ע"י נשיא המדינה, כנסת ישראל, ארגונים למען אנשים עם לקויות ראיה וכן משרד  הרווחה. מטרתו של הבליינד דיי היא לעורר הזדהות ומודעות עם האדם עם העיוורון ולקויות הראייה, ולקדם את המודעות ליכולותיו ולצרכיו. הבליינד דיי מקודם בכל שנה על ידי המרכז לעיוור בישראל.

המרכז לעיוור בישראל הינו ארגון הגג לכלל הארגונים ועמותות הפועלות למען ובשביל אנשים עם עיוורון. הארגון פועל להגנה על זכויותיהם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה מול רשויות ציבוריות ומוסדות ממשלה, העלאת המודעות ליכולותיהם וצרכיהם, למתן נגישות לאנשים עם עיוורון וקשיי ראיה להכיר ולהשיג פיתוחים טכנולוגיים שמשפרים את תפקוד ואיכות חייהם ולקידום יכולתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה לחיות חיים עשירים ומלאים בפעילויות נגישות של תרבות, חברה, ספורט ופנאי.

חברת המועצה לירית שפיר שמש,  מחזיקת תיק הנגישות: "אני גאה לקחת חלק בעיר אשר מחבקת את כולם, כמו גם את תושביה עם מוגבלויות. תחום הנגישות ללקויי ראייה זוכה לתשומת לב ייחודית ובאופן מתמיד בכפר סבא, בין אם זה בהנגשת המרחב הציבורי, בדיגיטל ועוד דרכים רבות. הכול במטרה לייצר מרחב נגיש ומזמין ככל הניתן לכל אחד באשר הוא".

מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק-כהן: "אני מברך על ההתגייסות של הרשויות המקומיות לארועי יום הבליינד דיי. אחת מהמטרות המרכזיות של אירועי הבליינד דיי היא להעביר את תחושותיהם של אוכלוסיית האנשים עם עיוורון ולקויות הראייה ולהסביר במעט את האתגרים שאיתם הם מתמודדים בבית ובמרחב הציבורי, בכל יום ויום.  יחד ניצור חברה סובלנית יותר ומרחב ציבורי נגיש יותר למען אוכלוסיית העיוורים בישראל ".

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים