חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

כיצד משקמים ובונים מחדש אמון שנפגע

 

תושבת העיר פונה לשמרית אלישע, מנהלת פורום בתחום היעוץ, אימון, טיפול ומנטורינג, בשאלה: ”היי שמרית. חוויתי קשר עם שקרן פתולוגי לפני כעשור. מאז אני לא בוטחת כלל בגברים בפרט ואנשים בכלל. כל דבר שאומרים לי אני בודקת חושדת וזה גובה ממני אנרגיות מטורפות. אשמח לקבל ממך טיפים איך להפסיק עם הדפוס הזה. הרי הוא מגן עלי אחרי מה שעברתי, מצד אני הוא גם לא כל כך מועיל לי...” להמשך קריאה כנסו...

 

כיצד משקמים ובונים מחדש אמון שנפגע?

שאלתה של תושב העיר

היי שמרית. חוויתי קשר עם שקרן פתולוגי לפני כעשור. מאז אני לא בוטחת כלל בגברים בפרט ואנשים בכלל. כל דבר שאומרים לי אני בודקת חושדת וזה גובה ממני אנרגיות מטורפות. אשמח לקבל ממך טיפים איך להפסיק עם הדפוס הזה. הרי הוא מגן עלי אחרי מה שעברתי, מצד אני הוא גם לא כל כך מועיל לי. זה מגיע למצב שאני אפילו כבר לא סומכת על מה שאני בעצמי אומרת ומפחדת שיחשבו שאני משקרת, למרות שאני בן אדם מאוד אותנטי. תודה מראש.

תשובת מנהלת הפורום- שמרית אלישע

שלום רב,

תראי יקירה. חשדנות יכולה להיות גם תכונה מולדת. נכון שהחשיפה לאדם שמעל באימון שלך יכולה לעורר את התכונה  הזו ולהעצים אותה. אבל. לא בהכרח. קודם כל הייתי רוצה לברר איך זה שהוא הצליח לתעתע בך שוב ושוב. חוסר אמון יכולה להיות אחותה התאומה של התמימות. יש כאן חבל דק בין הנטייה  להאמין (הנובעת מחוסר אמון שלך בעצמך) ובין הנטיה להטיל ספק  באפן גורף. כמי שמתמחה באבחון וטיפול עפ"י מודל של טיפוסי אשיות. יש אכן טיפוס הנקרא ספקן. הטיפוס הזה נוטה לראות את הסוף הרע של כל סיפור. ולעיתים הוא מקצין. יש כאן מצב שיכול לנבוע מהכללה גורפת כתוצאה מחוויה טראומטית. או מנטייה אשיותית  אני מציעה לך להגיע לפגישת ייעוץ עמ לבחון אם הנטיה הזו לאבד אמון באופן גורף היא תוצאה  של מנגנון אוטומטי שמנהל אותך. וכך תילמדי לשלוט בו. או שמדובר בתגובה לטראומה.

שלך,
שמרית אלישע

יש לכם עוד שאלות לשמרית אלישע - יעוץ,אימון, טיפול ומנטורינג? כנסו!

יועצת נישואין ומאמנת אישית, ראשון לציון

052-3451834

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים