חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

העירייה והכבאות יתקינו גלאי עשן בביתם של שורדי שואה

 

אחת הסכנות בשהות ממושכת בבתים היא שריפה שעשויה להתלקח מקצר, נרות וגופי חימום בבית. עיריית ראשון לציון והכבאות מבקשים לסייע לשורדי השואה המבוגרים שחלקם מתקשים בניידות, דבר שעשוי להוביל לאסון. בביתם של 850 שורדי שואה עריריים יותקנו הגלאים בשבועות הקרובים

 

עיריית ראשון לציון ותחנת הכבאות בעיר משלבות ידיים ומתחילים במיזם במסגרתו יותקנו גלאי עשן בביתם של 850  שורדי שואה ללא עורף משפחתי. האגף לאזרחים ותיקים מוביל את המיזם במסגרתו מופו שורדי השואה העריריים ובשבועות הקרובים יותקנו בביתם הגלאים. המטרה להבטיח סביבת מגורים בטוחה ומוגנת.

אחת הסכנות בשהות ממושכת בבתים היא שריפה שעשויה להתלקח מקצר, נרות, גופי חימום בבית ועוד. חלק מהאזרחים הוותיקים שנבחרו, מתקשים בניידות, דבר שעשוי להקשות עליהם בהתמודדות עם דליקה ובמקרה הצורך הימלטות מהמקום. רגע לפני הסגר הקרוב, ראש העירייה, רז קינסטליך, מנכ"ל העירייה דודי גיל ומפקד תחנת הכיבוי בעיר – כפיר בביטקו הגיעו לבתיהם של שורדי שואה ראשונים שבביתם הותקנו הגלאים. "בריאות ושלום התושבים הוותיקים בעיר היא ערך עליון עבורי" אמר קינסטליך "גם בימים רגילים ובוודאי לאור משבר הקורונה והסגר שלפנינו, חשוב שתהיה מערכת בביתם שתתריע על סכנת התלקחות. אני משוכנע שגם עבור האזרחים הוותיקים, עצם קיום המערכת בביתם ירגיע אותם מעט בתקופה הזו. יש לנו חובה מוסרית להיות שם עבור שורדי השואה".

בראשון לציון חיים קרוב ל- 9000 ניצולי שואה. מינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון מעניק כל השנה סל שירותים לשורדי השואה על מנת לענות על הצורך שלהם בפעילות חברתית, בקשר עם העירייה ובחיזוק תחושת השייכות לקהילה בעיר.  המחלקה לעבודה סוציאלית מפעילה מערך מתנדבים במטרה להכניס אור ושמחה אל בתי הניצולים אשר חיים בבדידות. בין היתר פועלת סיירת תיקונים שמגיעה לבתי התושבים, מיזם שייכות עירונית שבו מתנדבים עוטפים את ניצולי השואה ומהווים להזם אוזן קשבת, מיזם ’תן כבוד’ של בני הנוער, אירועי קבלת שבת ואירועים חברתיים, הרצאות וסדנאות, מיצוי זכויות ועוד.

סגן ראש העירייה, מוטי עג’מי, המחזיק בתיק שילוב חברתי, מוסיף: "אני מברך על המיזם שחשיבותו בימים אלו היא עצומה. כל השנה אנו עובדים עם מתנדבים רבים שאומרים לניצולים את הדבר החשוב ביותר בעיני: לא שכחנו. בזכותכם אנחנו פה".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים