חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

תלמידים מפ”ת ישתתפו בפיילוט ייחודי של אינטל

 

אינטל ישראל יוצאת בפיילוט ייחודי של הקניית כישורי בינה מלאכותית לתלמידים בפתח תקוה. ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג: ”העיר פתח תקוה שהינה עיר מצטיינת במתמטיקה ומדעים, וגם מקום מושבו של הבניין החכם ביותר בעולם - מרכז הפיתוח של אינטל, גאה לקחת חלק בתכנית ”Intel AI for youth”

 

אינטל מביאה את התוכנית העולמית שלה ללמידת כישורי בינה מלאכותית לתיכון רב תחומי  עמל ב’ בעיר פתח תקוה. הפיילוט יתקיים בשיתוף פעולה עם עמותת תפוח, שהוסמכה להדרכת התוכנית מטעם חברת אינטל העולמית, והיא זו שתפעיל את התוכנית לתלמידי בית הספר עמל.

החברה הכריזה לאחרונה על יעדיה לשנת 2030 במסגרתם תעניק החברה כישורי בינה מלאכותית ל- 30 מיליון בני אדם, עד לשנת 2030. לצורך כך, מתכננת החברה לשתף פעולה עם 30 ממשלות ועם 30 אלף מוסדות ברחבי העולם. לאחר שהתוכנית החלה לפעול בהצלחה בכמה מדינות בעולם, כעת היא מגיעה גם לישראל. בשלב זה ישתתף בית ספר עמל בעיר בפיילוט ארצי שמתקיים בשנה הנוכחית, ובהמשך הדרך אם התוכנית תזכה להצלחה, היא עשויה להתרחב לעוד כיתות. ההכרזה על תחילת הפיילוט בישראל צוינה בטקס וירטואלי, שנערך השבוע בהשתתפות מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי וראש העיר רמי גרינברג.

התוכנית כוללת הקניית ידע וכישורים מתחום הבינה המלאכותית שיאפשרו לתלמידים לפתח הבנה בתחום הבינה המלאכותית ולציידם במיומנויות הנדרשות להשתלבות בתחום בעתיד.

התוכנית מיועדת לכיתות ט’ וי’ וכוללת 170 שעות תוכן מתוכם התלמידים מקבלים 100 שעות בכמה שלבים הכוללים: חשיפה לאפשרויות שמציעה בינה מלאכותית, סוגי הבעיות החברתיות שניתנות לפתרון בעזרתה ומודעות להשלכותיה, לימוד מיומנויות בסיסיות בתחום התכנות אשר דרושות לעבודה בתחום ולפיתוח פרויקטים בנושא בינה מלאכותית, ויישום הכישורים שנרכשו בפתרון בעיות אמיתיות שהתלמידים זיהו. כלל התוכניות יתקיימו במעבדות בינה מלאכותית, שנרכשו על ידי אינטל ומונעות בטכנולוגיות של אינטל.

בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי ממשל, תקשורת ואחריות תאגידית באינטל ישראל: "כישורי בינה מלאכותית הם קריטיים עבור שוק העבודה העתידי, בכל תחום ובמיוחד אם מדובר בהייטק. לפי הדיווחים יש כיום רק כ-300 אלף מומחי בינה מלאכותית, בעוד שיש ביקוש למיליוני משרות מתחום הבינה המלאכותית. כדי להיענות לצורך הזה, אינטל הודיעה כי תיישם את תכנית AI for Youth ל-30 מיליון איש עד שנת 2030 התוכנית כבר פועלת בהצלחה במספר מדינות בעולם, ומאמינים שגם בישראל היא תזכה להצלחה".

רמי גרינברג ראש העיר: "העיר פתח תקוה שהינה עיר מצטיינת במתמטיקה ומדעים, וגם מקום מושבו של הבניין החכם ביותר בעולם - מרכז הפיתוח של אינטל, גאה לקחת חלק בתכנית Intel AI for youth . חשוב לנו שילדי בפתח תקוה יתקדמו במהירות אל העתיד וירכשו הן כישורים טכנולוגיים מתקדמים והן כישורים חברתיים ייחודים. זוהי הזדמנות משמעותית עבור התלמידים והתלמידות לרכוש ידע טכנולוגי במדעי הנתונים, בעולם ההייטק המתקדם בקצב מסחרר".

דפנה גבר ליפשיץ, מנכ"לית עמותת תפוח: "עמותת תפוח פועלת מזה 20 שנים בכל רחבי ארץ, עם מגוון רחב של אוכלוסיות וקהלים, על מנת ליצור שוויון דיגיטלי בישראל. אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם חברת אינטל, השותפה לעשייה החברתית של תפוח כבר למעלה מעשור, ובתי הספר, אשר מאפשר לנו ללמד תלמידים נבחרים את עולמות הבינה המלאכותית, לצייד אותם במיומנויות דיגיטליות מתקדמות, בערכים ובאחריות לקהילה החשובים ליצירת דור המנהיגים הבא של ישראל".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים