חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

עקב משבר הקורונה: עוד מלגות דיור לסטודנטים

 

מזה כעשור מפעילה עיריית תל אביב-יפו את פרויקט מלגות הסיוע לסטודנטים המתגוררים בדרום העיר וביפו. השנה, במקביל למצב הכלכלי ובצל משבר הקורונה, הוא גדל ומתרחב

 

בשנת הלימודים הקרובה יוכלו מעל 250 סטודנטים שיתגוררו בשכונות הנבחרות (שכונת התקווה, נווה שאנן, שכונת שפירא ושכונות יפו, אליהן יצטרפו השנה נווה עופר ועזרא) ליהנות ממלגות דיור.
את התכנית יזמה העירייה בשנת 2011, בשיתוף אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א במטרה לסייע באופן מיידי ליצירת דיור בר השגה עבור הסטודנטים בעיר. זוהי השנה השנייה בה נוסף מענה לסטודנטים למשחק במוסדות הסטודיו לאמנויות התיאטרון בייסודו של יורם לוינשטיין, הפועל בשכונת התקווה ובית הספר למשחק ניסן נתיב הפועל ביפו.


ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "פרויקט המלגות הוא חלק חשוב במכלול הפעולות של העירייה לקדם פתרונות דיור בהישג יד בעיר באמצעות סיוע לאוכלוסיית הסטודנטים, בייחוד אלו המתגוררים בדרום העיר וביפו ובעיקר בתקופה קשה זו. יתרונה של היוזמה הוא החיבור בין קידום המעורבות החברתית והקהילתית של הסטודנטים בחיי השכונות לבין הרצון של הצעירים לגור, ללמוד ולחיות בעיר".

תכנית המלגות מתמקדת בשכונות דרום העיר ויפו מתוך תפישת חיזוק הקהילה בעזרת הצעירים שמגיעים להתגורר בהן בעקבות המלגות וכן חיזוק וסיוע לסטודנטים אשר כבר מתגוררים בהן. בשנה שעברה חולקו מלגות לכ-500 סטודנטים ואנו צופים כי מספר יעלה על רקע משבר הקורונה, שלא פסח על הסטודנטים הצעירים, וגרם לחיפוש מחודש של פתרונות דיור זולים יותר מבעבר. הנתונים מראים כי הצעירים (עד גיל 34) הם הנפגעים העיקריים מהמשבר בעקבות עליה באבטלה, איבוד מקומות העבודה ועוד. מסקר של אגודת הסטודנטים עולה כי כמעט חצי מהם פוטרו או הוצאו לחל"ת ו45% מהם בכלל לא זכאים לדמי אבטלה ונותרים ללא רשת ביטחון. בפועל בישראל יש 350 אלף סטודנטים, ו-85% מהסטודנטים עובדים במהלך התואר כדי לממן את עצמם.

עיריית תל אביב-יפו מציעה לסטודנטים מלגות דיור בסך של עד 9,600 ש"ח, כאשר כחלק מהפרויקט וכתנאי לקבלת חלק מהמלגות נדרשים הסטודנטים להחזיר לקהילה עשרות שעות פעילות קהילתית וחינוכית בשכונה.
התכנית מתקיימת בניהול קרן תל אביב לפיתוח, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטת ת"א, סמינר הקיבוצים, המכללה האקדמית ת"א-יפו, הסטודיו למשחק ניסן נתיב ובית הספר למשחק יורם לוינשטיין.

בנוסף, מחלקת העירייה מלגות עירוניות נוספות לסטודנטים אשר כבר מתגוררים בדרום העיר וביפו מעל לשנתיים וכן לאלו שנולדו וגדלו בשכונות אלה:
1. מלגת השכונות – עד 5,000 ₪ - לתושבים שגרים בשכונות בדרום העיר מעל שנתיים- כ- 200 סטודנטים בשנה. 
2. מלגת המאה העירונית – עד 10,000 ש"ח – לתושבים שנולדו וגדלו בשכונות דרום העיר- כ- 100 סטודנטים בשנה, המחזירים לשכונה בה גדלו עשרות שעות פעילות קהילתית וחינוכית.

פירוט של מלגות העירייה השונות ודרכי ההרשמה אליהן ניתן למצוא בקישור הבא: https://bit.ly/2P16TB0

לפרטים נוספים:
דוברות עיריית תל אביב-יפו,
03-7244720,
dovertlv@tel-aviv.gov.il.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים