חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שבילי שירה לשבועות בזום בצל הקורונה שטרם חלפה

 

ד”ר רחלי אברהם איתן שמחה לארח משוררים ממודיעין והסביבה לכבוד חג השבועות העומד בפתחנו ואת שגריר ישראל באטליה, המשורר ד”ר דרור אידר, את המשנה לראש העיר, הסופר עמיעד טאוב, את סגן נשיא הקונגרס העולמי לשירה, פרופ’ ארנסטוקהאן, את המשוררת, חוקרת הספרות פרופ’ אביבה דורון, את חברת דירקטוריון אקו”ם המשוררת, מרגלית מתתיהו.

 

הערב נפתח בשיר "סימנים בין פסח לשבועות". מתוך ספר השירה "בובת האשבול" של רחלי שרובו ככולו שירים לנופי המולדת באנלוגיה לנופי נפש האדם. השיר שנקרא נכתב בעת מרגשת, כשרחלי עלתה על גבעה במודיעין בערב חג השבועות לאחר הדלקת נרות החג להתפלל על אחותה. היתהאז סערת ארבה שהגיעה מכיוון מצרים ומזג אוויר סוער בראשית הקיץ, סופת ברקים עזה, עננים שחורים ושקיעה ארגמנית, שהשתלבו יחד לתמונת רקע מיסטית לשיר.

המשנה לראש העיר, הסופר עמיעד טאוב, שהשתתף בעבר באירועי ארגון בית הסופר מודיעין, גם כסופר, שסיפוריו המרתקים פורסמו בכתב העת "שבילים", וגם בכובע של ייצוג מועצת העיר באירועים,הצטרף בזום לברך את האורחים ואת החג העומד בפתחנו. עמיעד עושה עבודה מבורכת למען תושבי העיר מודיעין, בפרט בתקופה של הקורונה. רחלי ניצלה אתההזדמנות להודות לעמיעד על פעילותו המבורכת למען כל תושבי העירמודיעין, בפרט על העדכונים השוטפים בימי הסגר שהבהירו בכל יום את המידע המעורפלשהתקבל מכלי התקשורת.

ד"ר דרור אידר, שגריר ישראל באטליה, המייצג את ישראל בכבוד, יוזם, קשרים ופעילות קהילתית ודיפלומטית ענפה בַּתקופה הלא פשוטה של המגיפה, הצטרף בזום וסיפר בשירו המרגש על התמודדותו עם האירועים הקשים במהלך המגיפה, הן במישור האישי האילוץ לחיות הרחק ממשפחתו, אשתו ובנותיו, ולהשאירן בישראל כדי לא לסכן את בריאותן,והן במישור הקהילתי הדפלומטי. לא רבים יודעים שדרור הוא גם מוסיקאי מחונן, מלחין וזמר. ארגון בית הסופר מודיעיןזכה לארח את השגרירבַּכּוֹבַע של המוסיקאי והמשורר באירועים שקיים בספריית מודיעין טרם מונה לשגריר.

השיר שקרא צמרר את הלבבות.

פרופ’ ארנסט וקהאן.סגן נשיא הקונגרס העולמי לשירה, זכה, בין היתר, בפרס נובל קבוצתי בתחום הרפואה. ארנסטוקרא בדואט עם רחלי את שירו "היער הזקן" וברך על הפעילות הספרותית הענפה של ארגון בית הסופר מודיעין. 

רחלי הייתה אז מורה לספרות ולימדה את שירת ספרד בבית הספר התיכון, והשירים הרשימו אותה.אביבה דורון עוקבת אחר התפתחותו של כתב העת שבילים שצמח בעיר מודיעין ואחר פעילות ארגון בית הסופר מודיעין ולא חוסכת דברי שבח לתרומה של הפעילות הספרותית המקומית לעולם הספרות הכללי.

בין האורחים נמנתה גם המשוררת מרגלית מתתיהו ממייסדי דור ההמשך להנצחת קורבנות השואה מבין יהודי יוון, שיצרה את הסרט "טולדו – הסוד החבוי", המספר על חייהם של יהודי טולדו בספרד, לפני הגירוש.(ב-1492).

עיקר גאוותנו בפני האורחים היא במשוררי העיר מודיעין שרבים מהם התחילו כתלמידי סדנאות כתיבה יוצרתי שרחלי הנחתה.

היה זה יום הולדתה של רחלי וכל משורר הקדים דברי ברכה לערב המבורך.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים