חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניקוי ספות – לא רק בפסח!

 

ספות נדרשות בכל בית. ניתן למצוא אותן בעיקר בסלון ובחדרי משפחה. הסלון הוא החדר הייצוגי בבית ואליו מגיעים מרבית האורחים. יחד עם זאת, הוא כשלעצמו מהווה חדר מרכזי עבור בני המשפחה המגיעים אליו כל הזמן

 

ספות נדרשות בכל בית. ניתן למצוא אותן בעיקר בסלון ובחדרי משפחה. הסלון הוא החדר הייצוגי בבית ואליו מגיעים מרבית האורחים. יחד עם זאת, הוא כשלעצמו מהווה חדר מרכזי עבור בני המשפחה המגיעים אליו כל הזמן. הם מנצלים את הספה לישיבה  מול הטלוויזיה, לשכיבה, להתכרבלות עם ספר טוב, לנשנוש אוכל וכיוצא בזה. למען האמת, גם חיות המחמד אוהבות לקפוץ על המושבים הרכים, לשכב עליהם וליהנות מהמגע הרך. יוצא, איפה, שהספות צוברות לכלוך בהדרגה. הלכלוך מגיע מאבק שמצטבר, מכתמי בוץ המגיעים מכפות רגלי חיות המחמד, משאריות אוכל, קפה ואפילו, לעיתים, מטיפות דם שניגר מפצעים פתוחים.

ניקוי יסודי

משום כך, יש צורך לנקות אותן מעת לעת וכאשר הכתמים על הבד מתרבים. ניתן לנקות כתמים מקומיים באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים אשר קונים אותם בחנויות מתאימות. עם זאת, הניקוי הנ"ל אינו יעיל דיו. כך, נשארים סימנים נוספים של מריחה ושאריות כתמים. לכן, ניקוי מקומי היא אופציה זמנית ויש צורך לבצע ניקוי ספה  יסודי באמצעות חברה מקצועית אשר מצוידת במיכון חשמלי מתאים. הרצון של מרבית בעלי הבית לעשות את הניקוי לקראת חג הפסח שהוא המועד המקובל לניקוי כל הבית. אלא, שלא תמיד כדאי לחכות למועד זה מסיבות שונות. העיקרית היא שלא כדאי להשאיר את הספות מלוכלכות בגלל המראה  הלא מכובד שלהן. סיבה אחרת היא שבתקופה הנ"ל יש לחץ על חברות הניקוי. לכן כדאי לזכור! ניקוי ספות – לא רק בפסח.

שאיבת אבק והזרקת מים

לחברה מקצועית יש תשתית מתאימה לפעילות הכוללת מיכון מעולה ומתאים צוות עובדים מיומן. הניקוי הקלאסי  עצמו נעשה לריפודי בד שונים. הוא מתבצע בבית הלקוח שאף צריך להכין מקום מתאים. מדובר על שימוש במים רבים וכדאי לסלק חפצים שעלולים להינזק או אפילו להישבר במהלך הניקוי. התהליך מתחיל עם שאיבת אבק יסודית המצליחה לשאוב את כל האבק והלכלוך המצוי על הריפוד ובין קפליו. שאיבה מקלה מאוד על הפעולה הרטובה מגיעה מיד לאחר מכן. כעת מחדירים מים  באמצעות מכונת הזרקה. במים מהולים חומרי ניקוי מיוחדים והם מגיעים ממיכל המצוי במכונה. המים מצליחים לתקוף את הכתמים ולהמיס את הלכלוך. 

שאיבת מים וייבוש

בשלב הבא שואבים את המים אל תוך מיכל אחר הנמצא במכונה. כבר בשאיבה הראשונה מצליחים לראות שהמים שיוצאים הינם שחורים, ואז מבינים פעולת הניקוי מצליחה. במידה ויש כתמים עקשניים, מנסים לשפשף אותם בעדינות עם מברשת שיער רכה כדי לא לפגוע בסיבי  הבד. לרוב די בסיבוב ניקוי אחד, ורק במידה ונותר לכלוך על ריפוד מסוים, מבצעים באותו מקום פעולת ניקוי חוזרת. לא כל כתם ניתן להסרה ובמיוחד כתמים שומניים החודרים לעומק הבד ונאחזים בסיביו. טיפול אגרסיבי  מיותר בהם עלול לפגוע בבד עצמו וחבל. את הריפודים הרטובים מניחים לייבוש בתוך החדר במרפסת. בקיץ הם מתייבשים במהירות ובחורף ניתן להיעזר במאווררים.

ניקוי ספות עור

ניתן, כמובן, למצוא גם ספות עור שהינו חומר קשיח אשר לכלוך לא חודר אליו. כאן לא עושים שימוש במים מחשש לנזקים אלא מבצעים  ניקוי ספות מעור עם מטליות בד רכות שמספיגים אותם בחומרים ייעודיים. הניקוי נעשה בעדינות עד להעלמת הכתם, ולאחר מכן, ניתן למרוח על כל הריפודים מרככים מיוחדים אותם מנגבים לאחר רבע שעה. הם נועדו ליצור שכבת מגן דקה. מומלץ להזמין שירות מחברה בעלת מוניטין אשר הינה בעלת ניסיון מצטבר בניקוי ספות מסוגים שונים. ניתן, כמובן, לקבוע מועד לאורך כל השנה וצוותי העבודה יגיעו במועד הנקבע.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים