חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

הידיים הטובות של מכבי שרותי בריאות

 

מכבי שירותי בריאות: פעילות מרגשת לרגל יום השואה בצל הקורונה, אגרות הוקרה מיוחדות ונרות נשמה יחולקו לכ- 150 ניצולי שואה עריריים במחוז המרכז.

 

לרגל יום השואה המצויין בצל משבר הקורונה, במכבי שירותי בריאות יזמו פעילות מרגשת במסגרת "בידיים טובות" תכניתמשותפת עם הרשות לזכויות ניצולי השואה. במהלך היום צוות מחוז המרכז יעבור בין משתתפי התכנית המונה כ-150 ניצולי שואה עריריים, ידאג לשלומם ויחלק להם נרות נשמה ואיגרת הוקרה מיוחדת. ד״ר ג’וליה גוזמן, מנהלת תחום עבודה סוציאלית במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות: "בשל הסגר שנכפה על כולנו השנה, חשוב לנו לחבק מרחוק, להוקיר ולציין את יום השואה יחד עם השורדים"

לאור ביטולם של טקסים ואירועי יום השואה השנה, החליטו במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות על פעילות מרגשת לציון יום השואה. הפעילות נערכה כחלק מתכנית "בידיים טובות" המונה כ- 150 ניצולי שואה עריריים ברחבי המחוז. במסגרת הפעילות יצא צוות שכולל עובדות סוציאליות ומתנדבים לבתיהם של הניצולים, דאג לשלומם והעניק להם איגרת הוקרה ונר נשמה להדלקה לזכר הנספים.

תכנית "בידיים טובות" היא תכנית במימון ויוזמה של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר בשיתוף מכבי שירותי בריאות. במסגרת התכנית מאותרים במכבי ניצולי שואה עריריים או בעלי מערכות תמיכה מעטות, ומקבלים ליווי של עובדות סוציאליות המתאמת את הטיפול הנדרש עבורם מבחינה רפואית וסוציאלית. התכנית ייחודית למכבי ומאז החלה לפעול בקיץ 2019 הצטרפו אליה כבר למעלה מ-600 ניצולים שמקבלים מענה וטיפול שוטף.

בין משתתפי התכנית שצוות המחוז הגיע לבקר נמנה דן הדני מגבעתיים, יליד לודג’ פולין. בהיותו נער שהה בגטו ולאחר מכן במחנה ריכוז אושוויץ – בירקנאו. דן הוא היחיד שניצל מכל משפחתו. בסוף המלחמה שב לפולין, ועלה לישראל בשנת 1948.  דן שירת בחיל הים במהלך מלחמת העצמאות והשתחרר בדרגת רס"ן. עם שחרורו יסד סוכנות צילום  IPPA שפעלה עד שנת 2000. דן הוא בעל אוסף צילומי עיתונות לתיעוד קורות מדינה ישראל החברה הישראלית והתרבות הישראלית במחצית השניה של המאה ה- 20. במסגרת הביקור נרשמה התרגשות גבוהה בקרב צוות המחוז.

ד״ר ג’וליה גוזמן, מנהלת תחום עבודה סוציאלית במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות: "תכנית ’בידיים טובות’ לטיפול בניצולי שואה עם מיעוט מערכות תמיכה הנה תכנית ייחודית בשיתוף הרשות לניצולי השואה. עובדים סוציאליים בתכנית דואגים לרווחתם הפיזית והנפשית של ניצולי השואה ומלווים אותם מקרוב. בכל שנה אנחנו דואגים לציין את יום השואה בטקס רשמי ושומעים את סיפוריהם. בשל הסגר שנכפה השנה על כל האזרחים הותיקים, היה לנו חשוב לחבק את ניצולי השואה מרחוק, להוקיר ולציין בדרך סמלית יחד איתם את יום השואה, ולכן, יזמנו פעילות זו. אני מקווה שנשוב לחבק אותם באופן מלא במהרה".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים