חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

דרור אטרי: הצטרפו ואלינו בקריאה לרהמ”ש לביטול תשלום ארנונה בעירכם

 

נשיא לשכת המסחר  דרור אטרי  פנה ביום (ה’ 26.3.20) ראשי ערים בישראל להצטרף לפנית ראש העיר ירושלים משה ליאון לראש הממשלה לביטול תשלומי ארנונה לעסקים בתקופת הארנונה  וגלו סולידריות חברתית !

 

נשיא לשכת המסחר  דרור אטרי  פנה ביום (ה’ 26.3.20) ראשי ערים בישראל להצטרף לפנית ראש העיר ירושלים משה ליאון לראש הממשלה לביטול תשלומי ארנונה לעסקים בתקופת הארנונה  וגלו סולידריות חברתית !

נשיא לשכת המסחר נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי  : " יותר ויותר ראשי ערים בישראל מבינים כי כלכלתה של רשות מקומית מושתת על עסקיה, קריסת העסקים תהיה אסון לעיר. מנקודת מוצא זו ומתוך אחראיות לתושבים והעסקים בעירם, החלו ראשי ערים לקרא לביטול תשלומי ארנונה. אמש (ד’ 25.3.20 ) פנה ראש העיר ירושלים Moshe Lion - משה ליאון לראש הממשלה לקדם החלטה לביטול תשלומי הארנונה בתקופת קורונה. יש כח מכובדי ליאון, התנהלותך בעת הזו של סולידריות חברתית וערבות הדדית מעוררת הערכה רבה.

המגזר העסקי בישראל קורא לעוד ראשי ערים להרים את הדגל ולהצטרף לקריאתנו לבטל לאלתר את תשלומי הארנונה בתקופת הקורונה.

כזכור, ביום שלישי (17.3.20) הוצאתי מכתב לשרים - אוצר, הכלכלה והפנים והודעתי כי בנסיבות שנוצרו יש לראות בעסקים שסגרו את משרדיהם ועסקיהם כנכס ריק (סגור) לפי סעיף 13 א’ לחוק לאור מצב הקורונה ולהורות על הפעלת סעיף 13 א’ לתקנות הסדרים בD7שק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 המאפשר להעניק פטור מארנונה למשך עד חצי שנה לנכס ריק, כך שיחול על בעלי העסקים בכל מדינת ישראל כל עוד המדינה נמצאת במצב חרום עקב הנגיף וזאת בנוסף ובמצטבר להנחה הרגילה לנכס ריק.
צו השעה מחייב לעשות מעשה פרקטי ולא קוסמטי כגון דחיית תשלומים אלה ביטול תשלום הארנונה לכל תקופת הקורונה. עוד בדבר פניתי ראו בקישור המצורף:

       

61603642_1184520065051432_3011282664503115776_n

לשמחתי אמש (25.3.20) כאמור שלח ראש העיר ירושלים משה ליאון לראש הממשלה המבקש לבטל את תשלומי הארנונה בתקופת הקורונה. קריאה זו מצטרפת להודעתו של חברנו שר הכלכלה חברי אלי כהן - Eli Cohen (ה’ 19.3.20) בו ,הודיע כי יפעל עם שר הפנים והאוצר למתן ביטול תשלום ארנונה בתקופה זו.

ראש עירית ירושלים Moshe Lion - משה ליאון מהודעתו בדף הפיסבוק: " במכתב ששלחתי היום לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ביקשתי לאשר תכנית עסקית ייעודית להקלה על בעלי העסקים בירושלים. זאת, במסגרAA הסיוע הממשלתי לבעלי העסקים ועל רקע התמודדות המשק עם המשבר הכלכלי שנוצר בשל נגיף הקורונה.

במכתב ציינתי את הצעדים שאני מבקש עבור בעלי העסקים:
1. מתן פטור מתשלומי ארנונה לבעלי עסקים שלא היו להם הכנסות בעסק מה-15 במרץ ועד ה-15 באפריל, ושיפוי הרשויות בגין אי גביית תשלומי ארנונה בתקופה זו...... "

ישר כח מכובדי וחברנו היקר Moshe Lion - משה ליאון על ההודעה. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחראיות ותדאג לביטחונה הכלכלי.

כולי תקווה כי באוצר יפנימו כי כלכלתה של מדינה לבטח של רשות מקומית מושתת על עסקיה, פגיעה בעסקים תהיה פגיעה בחוסנה הכלכלי של המדינה, וידאגו לשפות את משרד הפנים והרשויות שיוכלו לבטל את הארנונה לעסקים בעת הזו.

אני קורא לידידי השרים, ח"כים, ראשי רשויות, מעסיקים הצטרפו אלינו לקריאה לראש הממשלה ושר הפנים להורות על ביטול תשלום הארנונה לעסקים - גלו סולידריות חברתית וערבות עתידית.

יחד נמשיך בערבות הדדית, יחד ננצח את הקורונה, בריאות איתנה

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים