חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

השירות הווטרינרי בראשון לציון חשף התעללות בבעלי חיים

 

במספר ביקורות שערך השירות הווטרינרי של ראשון לציון בחנויות לבעלי חיים בעיר נמצאו מספר תופעות פסולות כמו החזקת בעלי חיים בכלובים מלוכלכים, מחסור במזון והחזקת בעלי חיים בטמפרטורה שאינה מתאימה * החיות נלקחו אל מתקן מוגן של עיריית ראשון לציון, שם קיבלו מזון ועברו בדיקות רפואיות

 

השירות הווטרינרי העירוני מדווח על מספר ביקורות שנערכו בחנויות לבעלי חיים בעיר ובהם נמצאו מספר תופעות פסולות הכוללות החזקת בעלי חיים בכלובים מלוכלכים, מחסור במזון והחזקת בעלי חיים בטמפרטורה שאינה מתאימה ועלולה להיות מסוכנת.  החיות נלקחו אל מתקן מוגן של עיריית ראשון לציון, שם קיבלו מזון הולם ועברו בדיקות רפואיות שנועדו לאמוד את מצבם.

ד"ר יהונתן אבן צור, מהשירות הווטרינרי בראשון לציון, אמר: "השירות הווטרינרי העירוני אמון על שמירת האיזון בין בריאות הציבור לבין רווחת בעלי החיים בעיר. אין חוק שאוסר למכור בעלי חיים אך העניין חייב להיות במסגרת החוק והכללים המקצועיים, מטרת השירות הווטרינרי לפקח על כך. במקרה של חיות מחמד שאינן כלב וחתול קיימת בעיה של אי מודעות לאופן הטיפול ותנאי ההחזקה  הן בקרב בעלי חנויות החיות והן בקרב הציבור הרחב. במקרים בהם נמצא כי אין רצון לעמוד בכללים , לא נהסס לפעול במסגרת החוק".

 הביקורות נערכו בעקבות מספר תלונות של התושבים והן במסגרת הפעילות השוטפת. הממצאים היו מגוונים, כך למשל בקרב ציפורים ומכרסמים, חלקם נמצאו בכלובים מלוכלכים מאוד, ללא סיפוק מזון כנדרש, הוצאת בעלי חיים מחוץ לחנE5ת בתוך כלובים ניידים אל הרחוב הסואן ותנאי טמפרטורה שאינם מתאימים.. דגים המוחזקים באקווריומים מלוכלכים ובכלי מים ללא כמות מים מספקת.  בשיתוף פעולה עם החברה לביטחון, שני בעלי חנויות חיות נקנסו על הוצאת החיות מחוץ לחנות בשעות הערב ביום הקר בשנה בחודש פברואר.

בחנות אחרת נמצא כי החיות הוחזקו בניגוד לתקנות צער בעלי חיים, לא נבדקו כנדרש על ידי רופא וטרינר ולא קיבלו מחסה הולם. בנוסף, גורים הופרדו מאמם בגיל צעיר מדי וחיות כגון אוגרים סיביריים הוחזקו מורעבים ללא מזון.

תלונות נוספות שהתקבלו על חנות חיות הקשורות לטענה על פגיעה והתעללות בחיות נחקרו והממצאים הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל, הממונה על חוק צער בעלי חיים ויחידת הפיצו"ח האמונה על חקירת הצד הפלילי בתלונות הקשורות לצער בעלי חיים. במקרה נוסף שבוצע בשיתוף פעולה של כלל גורמי הפיקוח בעיריית ראשון לציון, יצא רופא וטרינר עירוני, ד"ר טל אסיף, עם רופאה וטרינרית ממשלתית מאגף הפיקוח על צער בעלי חיים, מפקח רשות הטבע והגנים ומפקח החברה לביטחון לביקורת בבית פרטי בו הוחזקו מספר רב של בעלי כנף, חלקם סבלו מצער בעלי חיים וניתן טיפול מידי במקום והנחיות בהמשך לאופן החזקת בעלי החיים בצורה שלא תהווה צער בעלי חיים.

 השירות הווטרינרי מבצע ביקורות תקופתיות ושוטפות בחנויות חיות על מנת להבטיח את רווחת החיות ובמטרה למנוע צער בעלי חיים. במסגרת סמכותו בצו רישוי עסקים וחוק ותקנות צער בעלי חיים , השירות הווטרינרי מהווה גורם מבקר ומפקח על חנויות החיות בראשון לציון ופועל בהתאם לכללים והנחיות מקצועיות של השירותים הווטרינרים ורשות הטבע והגנים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים