חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שיתוף פעולה חדש בין עיריית מודיעין מכבים רעות למובילאי

 

פגישות מתקדמות לקראת שיתופי פעולה בין מודיעין מכבים רעות המובילה בחדשנות עם החברה שעשתה את האקזיט הגדול ביותר בארץ-מובילאיי

 

סגן ראש שהעיר אילן יאיר בן-סעדון המחזיק את תיק התחבורה והבטיחות בדרכים מדווח על קיום פגישות בין העירייה אל מול נציגי חברת מובילאיי, אותה חברה האחראית על האקזיט הגדול ביותר בתולדות ישראל לאחר שנרכשה על ידי חברת אינטל בשווי חברה של כ- 15 מיליארד דולר. מטרת הפגישות לקיים שיתופי פעולה עם החברה ולצייד את האוטובוסים המסיעים את הילדים בעיר במערכות מתקדמותShield+TM(מובילאיי שילד פלוס) להתראה אשר תסייע לעירייה לצמצם עוד את תאונות הדרכים בעיר.

חברת מובילאיי הישראלית, המתמחה בין היתר בפיתוח טכנולוגיות חדשניות המסייעות במניעת תאונות דרכים, פיתחה בשנים האחרונות מערכת מהפכנית וייחודית מסוגה המיועדת לכלי רכב כבדים. מערכת זו מכונה Mobileye Shield+TM  והיא מותאמת בין היתר לאוטובוסים, משאיות וכלי רכב מסחריים הפועלים בשטחים עירוניים.

בסיום הפגישה בין נציגי מובלאיי לסגן ראש העיר בן סעדון ובתמיכה של ראש העיר חיים ביבס,  נעתרה חברת מובלאיי לבקשת בן סעדון לקיים פיילוט כאן בעיר ולהתקין את המערכת בחלק ממערך האוטובוסים של חברת קווים הפועלים כאן בעיר. פיילוט זה הינו בשיתוף עם אריק סיני מנכ"ל חברת קווים הרואה חשיבות בהתקנת המערכת באוטובוסים ואת חשיבתה בצמצום הפגיעות בשאר משתמשי הדרך.

בן סעדון: "הולכי רגל, רוכבי אופניים, ונהגים ככלל, חשופים מדי יום לתאונות דרכים קטלניות עם אוטובוסים, משאיות וכלי רכב מסחריים. רוב התאונות בשטחים עירוניים בין כלי רכב כבדים למשתמשי הדרך מתרחשות עקב הימצאותן של "שטחים מתים" מסביב לרכב, דבר המקשה על נהגי אוטובוסים ומשאיות להבחין בהולכי הדרך או רוכבי האופניים הנמצאים בשטח מת."

"שטח מת" הינו שטח מסביב לרכב, שהנהג אינו יכול להבחין בו. במצבים אלו של שדה ראייה מוגבל, בהם לא ניתן לראות משתמשי דרך במבט קדימה או דרך מראה אחורית או מראות צד, הסיכון לתאונות דרכים גובר.

אותם "שטחים מתים" המוגדרים כמרחבים צידיים (מכל צד שהוא) המוסתרים מעיניו של הנהג, מהווים בכל רחבי העולם כאחד מהגורמים להתרחשותן של תאונות דרכים בדרכים עירוניות."

מערכת Mobileye Shield+TM (מובילאיי שילד פלוס), היא למעשה מערכת התרעה היקפית לכלי רכב כבדים. מערכת זו משלבת בתוכה מצלמות חכמות ומנגנוני התרעה מתקדמים המוצבים על גבי כלי הרכב הכבד במיקומים אסטרטגיים. במהלך נסיעת כלי הרכב, המערכת המשמשת כמעין "עין שלישית" לנהג כלי הרכב הכבד, יודעת להבחין בין עצמים וחפצים דוממים ובין תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים באזורים בטוחים לבין הולכי רגל ורוכבי אופניים הסובבים את כלי הרכב הכבד ב"שטחים המתים", ובזמן אמת להתריע על כך בפני הנהג באמצעות מערכת התרעות קוליות וויזואליות הפועלות בתא הנהג כדי למנוע תאונה אפשרית.

מערכת Mobileye Shield+TMכוללת בתוכה שבב ייחודי ומערך היקפי של חיישני ראייה המוצבות במיקומים אסטרטגים בקדמת ובצידי כלי הרכב הכבד. מצלמות אלו מצויות במעקב מתמיד אחר סביבת הנסיעה ובמידת הצורך הן נכנסות לפעולה ומתריעות בפני הנהג על הימצאותם של הולכי רגל, רוכבי אופניים, רוכבי אופנוע וכדומה הנכנסים לאזור הסכנה אשר איננו חשוף לעיניו.

המערכת מותאמת לאוטובוסים, משאיות וכלי רכב מסחריים, ובדומה למערכות הסיוע המתקדמות הנוספות של חברת מובילאיי לציבור הנהגים, גם מערכת שילד פלוס משלבת בתוכה מנגנוני התרעה שונים אשר נועדו להסב את תשומת ליבו של נהג כלי הרכב הכבד לסיכונים מסויימים בסביבתו במהלך הנסיעה.

מנגנוני ההתרעה של  מערכת מובילאיי שילד פלוס כוללת בין היתר:התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני התנגשות ברכב שמלפנים, התרעה על אי שמירת-מרחק מכלי הרכב שמלפנים, התרעה על חריגה מהמהירות המותרת, התרעת התנגשות בהולכי רגל וברוכבי אופניים.

מעבר להיותה מערכת מתקדמת המשמשת כ-"עין שלישית" לנהג לצרכי איתור תנועת משתמשי דרך ב-"שטחים המתים" אותם הנהג איננו יכול לראות במהלך הנסיעה, המערכת יכולה להתממשק עם מערכות FMS של ציי רכב שאוספות את הנתונים שה Mobileye Shield+TMאוסף. אלו מספקים למקבלי ההחלטות בתחום הבטיחות את הנתונים הרלוונטיים הדרושים לצרכי שיפור רמת הנהיגה של הנהג.

רשות עירונית יכולה לדוגמה, להשתמש בנתונים שנאספו באמצעות מערכת FMS שמובילאיי התממשקה איתה, לצרכי איתור מיקומם המדוייק של תשתיות לקויות או מוקדי סיכון מועדים לתאונות דרכים. לאור נתונים אלה, הרשות העירונית יכולה לקבל החלטות בדבר תיקון תשתיות או פתרון להפחתת מוקדי הסיכון באותם אזורים, וזאת במטרה ליצירת סביבה עירונית בטוחה יותר.

בן סעדון:

"מברך על שיתופי הפעולה הכה חשובים עם חברת מובליאיי. מודה לראש העיר על הגיבוי והתמיכה. בטוחני כי צעד זה יוביל את בקדמת הרשויות האחרות ותהווה מודל לחיקוי. לאחר התקנת המערכת במספר אוטובוסים נבצע בדיקה שלאחריה, נרחיב את הצטיידות האוטובוסים במערכת המתקדמת. כעיר שמקדמת בטיחות, מדברת בטיחות, מהלך זה הינו רק חלק מהמדיניות הכוללת של העירייה שיש עימה להמשיך ולשפר את נושא הבטיחות בעיר. לא רק לדבר בטיחות אלא גם ליישמה. את המערכת יציגו נציגי חברת מובילאיי בוועדת תחבורה ובטיחות בדרכים שאני עומד בראשה. במקביל יקבע מועד לזימון חברי הוועדה לסיור בחברת מובילאיי וביצוע נסיעת ’חוויה’ ברכב אוטונומי שתיכננה חברת מובילאיי, רכב שהולך להיות פריצת דרך בכל הנוגע לרכבים האוטונומיים".

 

אורטל טיובי מנהלת פרויקטים חברת מובילאיי:

"אנו מברכים על הצעד החלוצי שעשתה עיריית מודיעין מכבים רעות, צעדהמביע מחוייבות עמוקה לשמירה על בטיחות תושביה ונוסעיה. נהגי האוטובוס מבלים שעות רבות מדי יום על הכביש , ואחראים לחייהם של נוסעים רבים באוטובוס. לפיכך, השפעתה של מערכת מובילאיי בקרב אוכלוסיה זו גדולה עוד יותר מאשר בקרב כלל הנהגים. בכוונתנו להרחיב את הפעילות ולהפוך את מודיעין מכבים רעות כעיר לדוגמה לערים אחרות."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים