חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

לראשונה בראשון לציון: מסיק זיתים עירוני

 

ישנם יותר מ-400 עצי זית בשטחים ציבוריים אותם מתחזקת ומטפלת עיריית ראשון לציון * ראש העירייה, רז קינסטליך, מזמין את תושבי העיר למסיק זיתים קהילתי

 

  עונת המסיק הזיתים בפתח וראש העירייה, רז קינסטליך, מזמין את תושבי העיר לבילוי משפחתי וקהילתי- מסיק ידני מעצי הזית העירוניים בשטחים הציבוריים שהעירייה מתחזקת ומטפלת.

למעלה מ-400 עצי זית נמצאים בשטחים אלו ורובם החלו להוציא פרי. ראש העירייה הנחה את מינהל איכות הסביבה למפות את השטחים בעיר בהם ישנם עצים בשלים.

מהחורשה ברחוב האפרסמון במזרח העיר בה יש כ-30 עצים, דרך חורשת הזיתים בנווה דקלים ועד לפארק החולות בקרית גנים. "בראשון לציון ישנם מאות עצי זית" מסביר ראש העירייה, רז קינסטליך, ומוסיף: "לקראת החגים הזיתים מגיעים להבשלה מלאה ורגע לפני שינשרו לאדמה, אני מזמין את התושבים לקיים מסיק ידני על פי הדרך המסורתית והעתיקה ובכך ליהנות יחד עם המשפחה, השכנים ובכלל תושבי העיר".

מועד מסיק הזיתים תלוי בזמן הפרי בו גדל העץ. בישראל נערך המסיק בדרך כלל לקראת ובמהלך חג סוכות, כאשר צבעו משתנה מירוק לשחור, דבר המעיד על הבשלתו. פרי הזית הבשל אינו ניתן לאכילה ללא עיבודו או הפקת השמן ממנו. המסיק הידני היא הדרך הטובה ביותר שכן הפרי פחות נפגע במהלך שיטה זו.

במינהל איכות הסביבה מבקשים מהתושבים להימנע מפגיעה בעצים ושבירת ענפים וכן לשמור על הניקיון בסביבת העצים.

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים