חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בקשת חנינה

 

במדינת ישראל לנשיא המדינה יש תפקיד בעיקר ייצוגי וסמלי עבור המדינה. מכיוון שהנשיא הוא זה שנחשב כראש המדינה, חלק מסמכויותיו הן לייצג את המדינה בטקסים ממלכתיים רשמיים, להסמיך שגרירי מדינות לחתום על מסמכי אמנה של מדינות זרות וגם לחתום על חוקים שונים

 

במדינת ישראל לנשיא המדינה יש תפקיד בעיקר ייצוגי וסמלי עבור המדינה. מכיוון שהנשיא הוא זה שנחשב כראש המדינה, חלק מסמכויותיו הן לייצג את המדינה בטקסים ממלכתיים רשמיים, להסמיך שגרירי מדינות לחתום על מסמכי אמנה של מדינות זרות וגם לחתום על חוקים שונים.

אולם, נוסף על סמכויות אלו, לנשיא המדינה יש גם את הסמכות בנושאי קיצור מאסר וחנינת עבריינים. הוא מוסמך לקצוב את מספר השנים שאסירי עולם צריכים לרצות, וכן יש לו את הסמכות לחון אסירים שהורשעו ומרצים את עונשם בבית הסוהר ולקצר את תקופת מאסרם, ואף לשחררם במקרים מסוימים, על פי שיקול דעתו.

לנשיא גם סמכות חשובה למחיקת רישום פלילי על ידי קיצור של תקופות מחיקה ותקופות התיישנות ברישומים פליליים שנבעו כתוצאה מהרשעה בבית משפט.

 

בקשת חנינה במהלך מאסר

כאמור, לנשיא המדינה סמכויות רבות, כאשר הסמכויות המעשיות הבולטות הן אלו הנוגעות לעניין אסירים המרצים את עונשם בבתי הסוהר לאחר העמדתם לדין וקביעת עונשם בבית המשפט. באמצעות הגשת בקשת חנינה מסודרת ומנומקת לנשיא המדינה, כל אסיר יכול להגיש בקשה לחנינה מהנשיא כדי לקיצור עונשו או אף ישחרר אותו מהמאסר שהוטל עליו.

כאשר אדם הורשע במשפט פלילי לאחר הגשת כתב אישום ונגזר דינו לעונש במאסר, על הנאשם לרצות את עונשו. במקרים בהם אדם נמצא אשם ונקבע כי עליו לרצות את עונשו באמצעות החזקה במאסר בכלא, קיימים לאסיר זכויות בסיסיות גם במהלך מאסרו ביניהן הוא זכאי להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה לצורך קיצור שנות המאסר או לקבל חנינה מלאה.

 

בקשת חנינה למחיקת רישום פלילי ורישום משטרתי

רישום פלילי הינו רישום השמור במאגר המשטרתי לאחר שאדם הורשע בבית משפט בעבירה שביצע. במקרים בהם העבירה הסתיימה בחקירה בלבד וסגירת התיק מסיבת חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור, לא מתקיים כל הליך פלילי נגד האדם אך הרישום עדיין קיים במאגר המשטרתי והוא נקרא רישום משטרתי.

מצד שני, אדם שנעצר ונחקר וגם נמצא אשם והתחיל נגדו הליך פלילי הינו נמצא במאגר המשטרתי תחת מאגר של מרשם פלילי. מאגר זה כולל את כל ההרשעות, אישומים ועונשים שהאדם קיבל במסגרת ההליך הפלילי גם אם הוא לא קיבל עונש מאסר בפועל.

הרישום הפלילי מהווה "כתם" במוניטין של אדם פרטי, בין אם מדובר על הופעה ברישום המשטרתי או במרשם הפלילי. מחיקת הרישום הפלילי מתבצע לרוב באופן אוטומטי לאחר תום תקופת ההתיישנות, אך במקרים בהם יש רצון למחוק את הרישום לפני מועד זה – יש להגיש בקשה לקיצור תקופת ההתיישנות הנדרשת, כך שהרישום הפלילי יימחק לחלוטין.

 כיצד ניתן להגיש בקשות חנינה

מכיוון שבקשות החנינה מוגשות לנשיא המדינה, חשוב להיוועץ עם משרדי עורכי דין מנשה-רון . מנשה רון עורך דין פלילי ומנוסה יוכל לנמק את הבקשה בצורה בהירה ומקצועית, ובכך להעלות את סיכויי ההצלחה של קבלת החנינה המבוקשת.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים