חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת בלק (ובלעם) תשע”ט

 

סיפור פרשת השבוע המפורט לפרטי פרטים מתחילתו עד סופו התרחש מ”תחת לרדאר” של בנ”י. אבל בשעת האירוע לא היה להם מושג בנידון.

 

מתחילת הפרשה  אנו קוראים על חרדותיו של בלק מלך מואב מפני בני ישראל ,שכבשו את ממלכת עוג מלך הבשן ואת ממלכת האמורי .וחששותיו מפני הצפוי לו ולעמו. כאשר בעצם, ישראל לא איימו עליו. הוא נועץ עם זקני מדיין שמציעים לו  להשתמש ב"נשק" לא קונוונציונלי  ולהזמין אליו את בלעם,שהיה מפורסם ביכולת "את אשר תברך מבורך ואשר תאור יואר".ולבוא ולסייע לו. גם המשלחות ששלח לבלעם לא נקלטו במצלמות האבטחה הישראליות וכן כל אותם מזבחות ותצפיות שערכו  על מחנה בנ"י לא דווחו לקבינט המדיני  והביטחוני. כך שההנהגה הישראלית הייתה נטולת  אינפורמציה בזמן אמת על ההכנות של השכנים העוינים.

רק דבר אחד הורגש בסוף הפרשה, ועדיין לא חיברו זאת למזימה עוינת , כאשר בנות מואב מפתות את  בחורי ישראל וכתוצאה מכך נוצר משבר  רוחני גדול  בעם ישראל.ולמותם של רבבות. עוברות כמה שנים לכניסתם לארץ ומתברר שמדיין מאשימה את ישראל ב"כיבוש" ארצם ללא סיבה ועל כך קראנו בשבוע שעבר בהפטרה בוויכוח בין  השופט יפתח הגלעדי למלך בני עמון. ואילו מאוחר יותר נשמע  בהפטרה של השבת את דברי הנביא מיכה המגלה ומבקש:"עמי זכור נא מה יעץ בלק מלך מואב ומה ענה אותו בלעם..."

כמה אקטואלי ושונה המצב היום , מצד אחד מאשימים אותנו בכל עוולה באזור אבל יש לנו יכולות לגלות מנהרות תת קרקעיות ולהביא  קלסרים  של תוכניות  סודיות של האויבים. ולשמחתנו גם חלק ממדינות האזור מתחילות להבין מה ומי עוזר להם ומי הגורם להמשך הסכסוך.

שבת שלום ורגוע.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים