חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

האם בפריפרייה משלמים יותר על משכנתא

 

משה אזולאי תושב העיר פנה בשאלה  ליועץ המשכנתאות רון אפשטיין בשאלה: פנו אלי לקוחות שעשו משכנתא בבנקים בפריפרייה ולטענתם, במרכז אפשר להשיג משכנתאות טובות יותר על אותה עסקה בדיוק. האם זה נכון?

 

האם בפריפרייה משלמים יותר על משכנתא? 

שלום משה אזולאי,

אני מבין מהשאלה שלך, שהרגשת ש"אולי עבדו עליך", ומי רוצה להרגיש פראייר?
אז לצערי, אתה צודק. יש הבדלים בין המשכנתאות שניתנות במרכז לבין אלו שניתנות בפריפרייה. שאני מדבר על פריפרייה, מדובר באמת על מקומות רחוקים מהמרכז. שלא תחשוב שהכסף שם צריך להיות יקר יותר, ממש לא. גיוס הכסף על ידי הבנקים לא קשור דווקא לפריפרייה. אבל התחרות קטנה יותר וזו אולי הסיבה המרכזית.

ההבדלים בריביות המסלולים השונים (בתמהיל המשכנתא) בין הפריפרייה למרכז הם קטנים מאוד, לפעמים הם ממש זניחים. אבל כמו שכתבתי למעלה - "מי רוצה להיות פראייר ולשלם יותר?"

אם תשאל מה הפתרון? אענה - לפנות ליועץ משכנתאות חיצוני. הוא ידע לנווט בין הבנקים. יש מעט מאוד בנקים שלא מאפשרים להעביר את המשכנתא מאיזור הגאוגרפי בו הוא ניתן, אבל רוב הבנקים מאפשרים זאת. ותמיד אפשר לפנות לבנק נוסף. אפשר לעשות משכנתא של ישוב בנגב בבנק בתל אביב או בגבעתיים, ואין בזה שום בעיה (גם לוקחי המשכנתא צריכים לנסוע אולי פעמיים לשם כך).

במידה והלקוח - הוא לקוח "שבוי" של הבנק שלו, זאת אכן בעיה, אבל שיתמודד. אם הוא רוצה לשלם יותר, אני לא אמנע זאת ממנו, אבל אייעץ לו אחרת.

התייחסתי לנושא בדף הפייסבוק העיסקי שלי - רון אפשטיין - הבית לחוסן משפחתי.

 

יש לכם עוד שאלות לרון אפשטיין - יועץ משכנתאות - הבית לחוסן משפחתי - מודיע

ין? כנסו!

 

בקרו בדף הפייסבוק שלי  0542557166

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים