חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יקירת העיר ברכה גילאי הלכה לעולמה

 

הלכה לעולמה יקירת העיר ברכה גילאי, ניצולת השואה וחברה פעילה ב”בית להיות”  רבים מבני הדור הצעיר בחולון התוודעו לסיפורה האישי ולמדו על השואה באמצעות עדותה והצגת תיאטרון הבובות שלה

 

לפני מספר ימים הלכה לעולמה יקירת העיר חולון, ברכה גילאי, בגיל 90.

ברכה גילאי נולדה בשנת 1929  בצ’כוסלובקיה ושרדה את מחנות הריכוז אושוויץ וברגן בלזן. במהלך השואה איבדה את רוב משפחתה.

ברכה היתה חברה פעילה בבית "להיות" מראשית הקמתו, לפני למעלה מ-20 שנה ועד יומה האחרון. היא מסרה את עדותה לילדי חולון בכל הגילים, החל מילדי הגן באמצעות הצגת תאטרון הבובות שלה ועד לחיילים ותלמידים לקראת צאתם במסגרת משלחות לפולין. בכולם הצליחה ברכה לגעת ולהעביר מסר חד וברור של אהבת הארץ ואהבת האדם.

במהלך השנים ברכה ובעלה, בצלאל, היו אמונים על אירועים תרבותיים שונים בבית "להיות" ובהם שחרית של שבת, מנחת שבת, טקס יום השואה ועוד. ברכה היתה חברה גם במקהלת בית "להיות", מקהלת צעירים לנצח.  

ראש העיר מוטי ששון ביקר את בניה של ברכה במהלך "השבעה" ואמר, כי "ברכה הייתה בעיני סמל ומופת עבור בני הדור שחוו את המלחמה הארורה ההיא. רוחה החיה של ברכה, היצירתיות וההשראה, תחסר מאוד , גם לי באופן אישי. יהי זיכרה ברוך".

 

ברכה גילאי זל במדיטק חולון

בצילום: ברכה גילאי ז"ל במסגרת התערוכה "לב של חפץ" במדיטק חולון, במסגרתה הצטלמו שורדי שואה עם חפץ משמעותי אשר מעניק להם כוח, תקווה, גאווה וזיכרון.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים