חיפוש
 
לדף הבית >>     יולי לב, מייסד VixiV להיות רזים לתמיד >>

הקשרים הבעייתיים בין רופאים ויצרני התרופות

 

אנחנו סומכים עליהם בעיניים עצומות אך השאלה הבאה חייבת להישאל: האם הרופאים תמיד שמים את הבריאות שלנו כערך עליון בעת מרשם תרופה?

 

אנחנו נותנים ברופאים אמון מלא וסומכים עליהם שיתאימו לנו את הטיפול המתאים ביותר למחלה ממנה אנחנו סובלים, אנחנו מקשיבים לכל המלצה שלהם לגבי תרופה ובדרך כלל לא שואלים שאלות או בודקים מה עומד מאחורי ההחלטה לתת לנו מרשם כזה או אחר. הרבה אנשים לא מודעים לכך, שלכל מרשם שנרשם בדרך כלל יש עוד צד בעניין וזו חברת התרופות שהיא עסק לכל דבר שמעוניין  להרוויח כמה שיותר כסף.

רופאים רבים משתפים פעולה עם אותן חברות תרופות ומרווחים מכך כסף או הטבות. מדובר בתופעה מדאיגה שאינה ייחודית רק לישראל, גם בארה"ב היא הגיעה לממדים עצומים. מחקרים רבים עוסקים בנושא בעולם ובישראל בפרט, למשל ב-2016 מחקר שמומן בסיוע המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות עסק ברגולציה של יחסים אלו וב-2018 בתוכנית "המקור" חשפו לנגד המצלמות את ההתנהלות של תועמלניות חברות התרופות מול הצוותים הרפואיים בבתי החולים ותועדו פגישות בעלי אופי מטריד המצביע על קשר של מתן הטבות בין יצרני תרופות לרופאים שאחראים על מתן מרשם עבור המטופלים.

במה מתבטא הקשר הבעייתי?

ראשית קיימת כאן בעיה אתית הטמונה בקשר בין התפתחות הרפואה והתפתחות תעשיית התרופות ובדרך בה חברות המייצרות תרופות משפיעות על הפעולות שמבצעים הרופאים על המטופלים שלהם. הבעיה קיימת עוד הרבה לפני כתיבת המרשם ובאה לידי ביטוי עוד בשלבי מחקר ומאוחר יותר בהחלטה אילו תרופות יכנסו לסל.

למשל, חברות תרופות רבות מממנות מחקרים קליניים שונים וחייבת להישאל השאלה- האם הן באמת שומרות על הסטנדרטים המדעיים ולא יוצרות הטיה לטובת המוצר שלהן? הרי בסופו של דבר הן קובעות איזה מוצר לייצר, והשיקול הכלכלי הוא זה שמוביל את ההחלטה. מצידו של הרופא עלול להיות חשש להשמיע דעה כלשהי לגבי תרופה בגלל הכוח הרב שיש לחברות התרופות והיכולת שלהן להשפיע על מעמדו של אותו איש מקצוע. ואם לא מדובר בפחד אז גורם נוסף שיכול להשפיע הוא הקשרים שנבנו עם אותה חברת תרופות לאורך השנים, בטח אם הן אלו שממנות את המחקרים עבור הרופאים.

דרכי השיווק של אותן חברות מגוונות, מפותחות ומושקע בהן כסף רב. לא מדובר רק בתועמלניות שעובדות בבתי החולים ונמצאות בקשר עם הרופאים, ליצרני תרופות יש השפעה נרחבת גם על גופים כמו הFDA -. לא חייב להיות קשר של שוחד, מספיק קשר עבודה חזק בו שני הצדדים תלויים אחד בשני ומתנהגים בהתאם לכך.

כל החששות והמחקרים הובילו בשנים האחרונות להבנה כי יש צורך בחוק היחייב את חברות התרופות לפרסם את התשלומים או טובות ההנאה שלהם לרופאים ועד שזה יקרה תפתחו יותר מודעות לגבי הדברים שאתם מכניסים לגוף- ישנן כמוסות טבעיות שיחוללו פלאים בגוף שלכם. למשל VixiV מבוססות על מרכיבים שיעזרו לגוף להוריד את רמת הסוכר, ישפרו מערכת חיסונים ויעזרו בניקוי כלי דם ומניעה של מחלות דלקתיות שונות. שימוש קבוע בה יצמצם את הצורך שלכם ברפואה הקונבנציונלית.

*הכמוסה הטבעית של VixiV מיוצרת במפעלים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי והFDA-  האמריקאי, בהשגחת הרבנות הראשית ונמכרים בבתי מרקחת ובתי טבע נבחרים.

ליצירת קשר

**אזהרה: תוסף תזונה אינו תרופה. יש להיוועץ עם רופא. חל איסור שימוש לנשים בהריון, מניקות ולילדים.

C.D.R – בית למותגים מחוללי מהפכה

 

דברו איתנו ב whatsapp   

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים