חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

פסטיבל אשה 2022 בתיאטרון חולון

 

אישי - צעיר - אמיתי – מעמיק שלושה ימים של יצירה נשית במוזיקה, תיאטרון, שירה ובידור

 

הנשים המופלאות של חנוך לוין - עם תיקי דיין, ליאת הרלב, נעמי לבוב, אולה שור סלקטר, איה גרניט שבא, יעל טל, מוני מושונוב ומיכאל מושונוב.

מחווה  לאגדת המוזיקה ג’וני מיטשל

"הצעקה האחרונה" של רבקה מיכאלי - הגברת הראשונה של הבידור הישראלי -בו רגע לפני שהיא שוכחת את הכל היא צוחקת, בעיקר על עצמה,

שושנה שושנה- מחווה מוזיקלית לזמרת ענקית - בעקבות סיפור חייה ובהשראת הסרט "המלכה שושנה".

תיאטרון אוטוביוגרפי בפסטיבל:

"מה כואב לך?!" - שלוש השחקניות עדי דרורי, עדן עמור וחן אוחיון הסובלות ממחלות  "מושתקות" שמות על הבמה את הכאב שהסתירו במשך שנים רבות ומתמודדות איתו בהומור, בכנות ובפגיעות.

"בעיניים שלי" בבימוייה של דנה דבורין – הצגה דוקומנטרית המציגה את סיפורן האמיתי של שלוש נשים נפגעות אלימות המשחקות את עצמן על הבמה.

הקול הנשי - מסע מוזיקלי אל המלחינות הגדולות של המאות ה-19 וה-20 שקולן נדם

מוזיקה עכשווית בפסטיבל

רביעיית הג’אז המודרני של סתיו אחאי -מופע שכולו מוזיקה מקורית עם השפעות ממוזיקה קלאסית, אפריקאית, מנימליסטית, רוק ופופ.

אינדי ישראלי עם ורד מושקובסקי ועומר מושקוביץ, שתי זמרות יוצרות  בעלות חתימת קול וסגנון ייחודיים

בעונג רב - גרוב, ספוקן, שירה ותנועה עם יסמין אבן ואורית פלג במופע שהוא מסע אל הלהיטים הישראליים האיקוניים

7-9 במרץ 2022

תיאטרון חולון

פסטיבל אשה בתיאטרון חולון, יתקיים השנה בסמוך ליום האשה הבינלאומי בתאריכים 7-9 במרץ 2022.

מנכ"ל הפסטיבל: גיא תלם, מנהלת אמנותית: עינת בסר, מפיקה: דניאל לב פקטור

החיפוש אחר מופעים האיכותיים והמקוריים ביותר שיש ליוצרות הנחה את הקו האמנותי ובשנה זו ניתן לראות ביטוי לרוח התקופה כפי שמעידה עינת בסר המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "מגוון המופעים בפסטיבל הוא אישי ועמוק יותר. בשנתיים האחרונות הפנמנו שהגיע הזמן לעצור, ולשים את מה שחשוב באמת במרכז. הזמן שקיבלנו, הקצב החדש, מאפשר התבוננות פנימה וללא ספק משפיע על היצירה. כולנו עברנו את התהליך הזה יחד - יוצרות, מבצעות וקהל. ומעניין לראות את הביטוי לתהליך הזה על הבמה בפסטיבל אשה 2022.

היצירות בפסטיבל 2022 הן אישיות מאד - חלקן אוטוביוגרפיות שהפכו לאירועים בימתיים וחלקן מבוססות על ביוגרפיות של גיבורות תרבות ואמניות מוכרות וגם כאלה שנשכחו".

הפסטיבל יפתח עם המופע מכלמנסע עד פוזנבוכא – המוקדש לנשים המופלאות של חנוך לוין. במופע התיאטרלי מוזיקלי בבימויה של תמר קינן וניהולו המוזיקלי של המעבד והמנצח יוסי בן נון יבוצעו מערכונים, שירים, מונולוגים וקטעים ממחזותיו של לוין.

על הבמה נבחרת חלומית של מבצעות ומבצעים: תיקי דיין, ליאת הרלב, נעמי לבוב, אולה שור סלקטר, איה גרניט שבא, יעל טל, מוני מושונוב, מיכאל מושונוב והזמרת רז שמואלי. את הערב תלווה תזמורת הבמה הישראלית. (7.3 | אולם 1 | 20:00)

מופע מיוחד בפסטיבל הוא "ג’וני – מחווה לאגדת המוזיקה ג’וני מיטשל" שיוקדש לאחת הנציגות המיתולוגיות של דור ילדי הפרחים ומהיוצרות הבולטות בסגנון הפולק רוק.

במופע בביצוע אנסמבל Both Sides שאל ביצועיו נחשפה גם ג’וני מיטשל, ישתתפו הזמרת מורן כהן טלמור והמוזיקאית הצעירה אדוה ספקוטי ואליהם תצטרף מלכה מרום מחברת הספרJoni Mitchell in her own words וחברתה הטובה של מיטשל, שתספר על חייה והיכרותה עמה.

המופע בניהולו המוזיקלי של ינקלה סגל ייקח את הקהל למסע קסום מאלבומים שונים ובהם: Blue, Little green, Both sides now, River בעיבודים וביצועים חסרי פשרות בנאמנותם לרוח היצירה העמוקה של ג’וני מיטשל. (7.3 | אולם 2 | 20:30).

ההצגה "מה כואב לך?!"- היא תוצאה של מפגש בין שלוש השחקניות עדי דרורי, עדן עמור וחן אוחיון הסובלות מהמחלות הכרוניות "המושתקות" אנדומטריוזיס ופיברומיאלגיה. ביחד הן שמות על הבמה את הכאב שהסתירו במשך שנים רבות ומתמודדות איתו בהומור, בכנות ובפגיעות. בסיפורים אישיים, שירים וקטעי תנועה הן חוקרות את המתח בין היותן נשים מועצמות וכל יכולות לבין ימים של חולשה וכאב משתקים. "בסך הכל מציעות לכם ערב של כיף ומחלות כרוניות, תבואו, מה כואב לכם?!" כך הן אומרות... (ליווי אמנותי יעל טל). ( 7.3 | אולם 3 | 19:00 , 21:00)

"בעיניים שלי" מאת קרן כהן ובבימוייה של דנה דבורין -הצגה של תיאטרון פלטפורמא ( מיזם של קרן כהן ודנה דבורין המעניק לנשים נפגעות אלימות הכשרה במקצועות התיאטרון) בשיתוף תיאטרון הקאמרי. יצירה הכתובה כתמליל דוקומנטרי ומציגה את סיפורן האמיתי של שלוש נשים מפלטפורמא המשתתפות בהצגה: מיכל אלדר, נערה צעירה ממשפחה חרדית, שנפגעה ממי שאמור לשמור ולהגן אליה. שריתה מיה ממרוט, תלמידת כיתה י"ב מצטיינת, שהרצון שלה לעזור ולהציל את העולם נעצר בתקיפה חסרת רחמים שהתרחשה  בין כתלי הכיתה ויסמין סידו, שהאלימות וחוסר השייכות היו מנת חלקה מהרגע שהיא שנולדה. לצידן שחקני ושחקניות הקאמרי: נטע פלוטניק, דויד בילנקה, שהם שיינר, כינרת לימוני, נעמה שטרית. (8.3 | אולם 1 | 20:00)

הקול הנשי - מסע מוזיקלי מיוחד במינו המוקדש לכמה מן המלחינות הגדולות של המאות ה-19 וה-20 אשר זכו להצלחה אדירה בחייהן  אך לאורך השנים קולן נדם כמעט לחלוטין .

המופע - פרויקט משותף של המוזיקאיות הישראליות בינלאומיות, סיון גולדמן (סופרן) וד"ר שירה שקד (פסנתר) שיבצעו יצירות של פאני מנדלסון, פולין גארסיה ויארדו, ססיל שמינד, רבקה קלארק ואיימי ביץ’. השתיים מעידות כי "מה שהחל כעבודת מחקר על הלחנה נשית, התברר מהר מאוד כמסע אישי של כל אחת מאיתנו אל תוך חייה." (8.3 | אולם 2 | 19:00).

ולשוחרי סצנת האינדי הישראלית יעלה הפסטיבל את המופע  מושקובסקי את מושקוביץ של ורד מושקובסקי ועומר מושקוביץ, שתי זמרות יוצרות  בעלות חתימת קול וסגנון ייחודיים.

הטקסטים החריפים של מושקוביץ פוגשים את ההרמוניות של מושקובסקי ובוראים מופע הנע בין הסגנון המוזיקלי של ורד המשלב בין השפעות ישראליות קלאסיות ומוזיקה בינלאומית עכשווית לבין הסגנון של עומר אותו היא מגדירה  כ"פופ קיומי".(8.3 | אולם 3 | 21:00)

רביעיית הג’אז המודרני של סתיו אחאי תקיים הופעה מיוחדת לקראת אלבום שני, שכולו מוזיקה מקורית עם השפעות ממוזיקה קלאסית, אפריקאית, מנימליסטית, רוק ופופ.

על סתיו אחאי, שאלבומה הראשון זכה לאלבום השנה במגזין ׳קולומבוס’ נכתב ש״המוזיקה שלה מגוונת ומרובת השפעות וכמעט בלתי ניתנת להגדרה, אבל יש בה הכל״ (יותם זיו  "הארץ). אחאי  תצרף אל הרביעייה הקבועה שלה (דניאל הרלב – קונטרבס, שחר חזיזה – תופים, רועי אחאי אביבי - גיטרה חשמלית) אורחים מעולמות מוזיקליים שונים ומגוונים ובהם יונתן הדס - קלרינט, אלעד טל - חצוצרה ואיה זהבי פייגלין. (8.3 | אולם 2 | 22:00).

הפסטיבל גאה לארח בבכורה את המופע הצעקה האחרונה של רבקה מיכאלי הגברת הראשונה של הבידור הישראלי, בתוכנית בידור שבעיקר... צוחקת על עצמה. רגע לפני שהיא שוכחת הכל, היא מספרת ושרה על הצרות שלה ושל כולנו, מגלמת דמויות שהיא לא סובלת, וחושפת סודות שכולם כבר יודעים ומדגישה שהיא עולה על הבמה בלי ביטוח ובליווי נגנים שלא רצו לבוא...

המופע בבימוי ועריכה של  שירילי דשא ובניהולו המוזיקלי של רוני וייס. כותבים: אפרים סידון, רמי ורד, אבי בלקין, ג’ו אלדרור. זמרת אורחת: שירן הוברמן. מופע פותח: מרינה אקילוב (9.3 | אולם 1 | 20:00)

עוד גברת ראשונה בפסטיבל היא שושנה דמארי לה יוקדש המופע שושנה שושנה - מופע מוזיקלי בעקבות סיפור חייה המרגש של הזמרת שושנה דמארי ובהשראת הסרט "המלכה שושנה" של מוריס בן מיור וקובי פרג’.

במופע ישולבו קטעים מהסרט, החושף באופן מרתק ורגיש את חייה שהיו כשל אגדה הוליוודית ויבוצעו שיריה עם עיבודים חדשים ללהיטיה הגדולים בינהם: היו לילות, לילה לילה, הן אפשר, כלניות, מגדלור ועוד. מחווה מוזיקלית לקולו של דור, לקולה של תקופה ולקולה של זמרת ענקית.

בהשתתפות: קרני פוסטל, ורד פיקר, גליה חי, אולה שור סלקטר, רז שמואלי, ענת מושקובסקי, רוני וגנר, אלכס משה, סלעית להב.(9.3 | אולם 2 | 20:30).

המופע בעונג רב- מאחד את עולמות הספוקן, השירה והתנועה. שתי היוצרות יסמין אבן, אורית פלג ביחד עם נגנית כלי ההקשה נועה וקס יגישו מופע שכולו גרוב אלקטרוני וספוקן ויבצעו להיטים מעשורים שונים שהולבשו בלופים וסאונדים באולפן של יסמין אבן ובהם: "אחכה לך", "חשמל זורם בכפות ידיך", "מנדלבאום", "טנגו אחרון" ו"הנשיקה הראשונה"). (9.3 | אולם 3 | 21:00).

פסטיבל אשה בתיאטרון חולון

כתובת: שדרות קוגל 11, חולון

(חניה ללא תשלום בחניון צפרירים waze)

7-9 במרץ 2022

מחירי כרטיסים: 60 ₪ עד 120 ₪

פרטים לרכישת כרטיסים:

http://woman-festival.co.il/

 טל’03-5023001

 

 

 

 

.

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים