חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

האם טיפול בתא לחץ יכול לעזור למאובחנים חדשים בסוכרת סוג 1?

 

למחקר חדש במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), אנו מחפשים ילדים ובני נוער בגילאים 8-18, שאובחנו עם סוכרת סוג 1 במהלך החודשיים האחרונים. מטרת המחקר היא לבדוק את ההשפעה של טיפול בתא לחץ על מדדים של מערכת החיסון ושימור התאים.

 

"מדובר בשיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בין המכון לסוכרת ואנדוקרינולוגיה ילדים לבין מרכז סגול לרפואה היפרבארית (תא לחץ) במרכז רפואי שמיר, שמטרתו לבדוק את השפעת הלחץ בחמצן על התפתחות הדלקת הגורמת להרס תאי הבטא", אומרת פרופ’ מריאנה רחמיאל, מנהלת המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת ילדים ונוער, במרכז הרפואי שמיר. "רעיון המחקר מבוסס על ההנחה כי שינויי ריכוז החמצן התאי המהיר יכול לשנות את תאי מערכת החיסון, בשלב מוקדם של גילוי הדלקת. כתוצאה מכך, טיפול בתא לחץ עשוי להאט את תהליך הדלקת".

במהלך המחקר יחולקו הילדים לשתי קבוצות ניסוי, שאחת מהן תקבל כ-60 טיפולים בתא הלחץ ואילו השנייה תהיה קבוצת ביקורת (לה תינתן האפשרות לקבל את אותם הטיפולים בסיום המחקר). לאורך המחקר יבוצעו שלוש הערכות תפקוד של מערכת החיסון ובדיקת תאי הבטא המייצרים אינסולין, במטרה לבדוק את פעילותם.

לאחרונה סיים אלון בן ה-9, את סבב הטיפולים בתא לחץ וסיפר בהתרגשות "למרות שהגעתי כל יום לטיפול והייתי צריך לשבת עם מסכת החמצן למשך שעתיים, ממש נהניתי. המחנכת והילדים בכיתה במהלך הטיפולים דאגו ושאלו ושואלת איך אני מרגיש, איך מרגישים בתא לחץ ואפילו המורה רמזה לי כי גם היא היתה רוצה לעבור טיפול בתא לחץ.

הצוות במכון לרפואה היפרבארית במרכז סגול התרגשו יחד עם אלון עם סיום הטיפולים וכבר מחכים שיבוא לבקר בעוד כשלושה חודשים לבדיקת הממצאים.

משפחות עם ילדים ובני נוער בגילים המתאימים המעוניינות לקחת חלק במחקר, מוזמנות ליצור קשר עם מתאמת המחקרים אביטל לשם avitall@shamir.gov.il או עם החוקרת הראשית, פרופ’ מריאנה רחמיאל mariannar@shamir.gov.il לקבלת מידע נוסף והרשמה.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים