חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות דרום השרון >>

פרויקט פינוי-בינוי יוספטל ייכנס לדיון בקבינט הדיור הממשלתי

 

הישג ענק לכפר סבא: פרויקט פינוי-בינוי יוספטל ייכנס לדיון בקבינט הדיור הממשלתי הקרוב כפרויקט בעדיפות לאומית

 

הישג ענק לכפר סבא: פרויקט פינוי-בינוי יוספטל ייכנס לדיון בקבינט הדיור הממשלתי הקרוב כפרויקט בעדיפות לאומית

ראש העיר כפר סבא העביר את תכנית פינוי בינוי שכונת יוספטל לאישור קבינט הדיור. המשמעות: התוכנית תוכר כתבנית בעדיפות לאומית על ידי ממשלת ישראל. כיום שכונת יוספטל המיועדת לפינוי בינוי, מכילה 930 יח’ דיור. הפרויקט הענק צפוי להוסיף על פי הערכות, כ-3,500 יח’ דיור חדשות.

אמש (2.11) הודיע ראש העיר, רפי סער כי העביר במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה החלטה דרמטית, להמליץ לקבינט הדיור הממשלתי להכריז על פרויקט יוספטל כמתחם דיור מועדף. בעקבות כך, בישרה מנהלת מינהל התכנון כי החליטה להמליץ לקבינט הדיור הממשלתי, להכריז על מתחם זה כמתחם מועדף לדיור. החלטה שנעשית לראשונה בתולדות העיר כפר סבא בפרויקט פינוי בינוי.

בין משמעויות ההחלטה:

•        קידום התוכנית במסלול מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) וקיצור ההליך הביורוקרטי של אישור תכנית.

•        מימוש פרויקט הבינוי וההתחדשות העירונית באופן המיטבי, תוך מתן פתרונות נרחבים וכוללים  לתשתיות צמודות ותשתיות כלל עירוניות

•        הגדרת כ-30% מיח’ הדיור בשכונה המחודשת כדיור בשכירות ארוכת טווח .כמו כן, חלק משמעותי מאותן יח’ דיור יקודמו לטובת תושבי כפר סבא כיחידות דיור משלימות לפרוייקטי פינוי בינוי.

•        הבטחת השמירה על שטחים ירוקים בתחום התכנית והגובלים בה.

 

כמו כן, דרשה הוועדה המקומית  כי ההכרזה תכלול גם  את שילוב מתחם הנביאים-יחזקאל במסגרת הפרויקט על מנת לאפשר התחדשותו יחד עם פרויקט יוספטל.

 

רפי סער, ראש העיר: "כפי שהתחייבתי בעבר, שכונת יוספטל משנה את פניה וכעת הודות למאמצים נרחבים =EEול רשויות הממשלה – פרויקט הענק עובר למסלול  תכנון וביצוע מהיר, תחת הותמ"ל ותוך הסרת מכשולים ביורוקרטים רבים. הפרויקט שצפוי לשנות את פני העיר כפר סבא, יאפשר לנו בין היתר לייצר תוספת של אלפי יח’ דיור חדשות, עבור תושבי כפר סבא ולמען הצעירים תושבי העיר. מפגש שיתוף הציבור שביצענו הוא רק הסנונית הראשונה בתוך תהליך נרחב ועמוק, שאנו מנהלים יחד עם תושבי השכונה והופכים אותם לשותפים מלאים לתהליך החשוב".

 

סגן ומ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני ומחזיק תיק השכונות: "פרויקט ההתחדשות העירונית במסגרת הותמ"ל יבטיח כי יתבצע טיפול יסודי ועמוק בשכונות הוותיקות בטווח זמן קצר יותר. התוכנית היא בשורה ענקית לעיר כפר סבא, והיא נעשית תוך שיתוף והשתתפות הציבור. בימים אלה אנו מקדמים סקר תושבים נרחב באמצעות חברת ייעוץ חברתית ובהובלת המינהלת להתחדשות עירונית, לבחינת כלל הצרכים בשטח. יחד אנו מזניקים את כפר סבא להישגים חסרי תקדים".

 

חבר המועצה, עו"ד יובל לוי ומחזיק תיק התכנון: "גיוס הותמ"ל לקידום פרויקט יוספטל הוא הישג ענק וקפיצת דרך שצפויה לקצר שנים מתהליך תכנוני מורכב ביותר. הפרויקט יהווה מנוף לפיתוחה של העיר בכל התחומים האפשריים, ויוביל ליצירת תשתיות חדשות, להקמת מוסדות חינוך וציבור חדשים, פיתוח התחבורה הציבורית, כבישים, המשך פיתוח השטחים הירוקים ועוד. ההחלטה תאפשר לנו לקדם פתרונות לזוגות צעירים תושבי העיר ובסמיכות למשפחותיהם. החלום לקרוא לילדינו לשוב הביתה הופך מחלום למציאות".

 

צילום: רמי זרנגר

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים