חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בתי הספר מאמצים אתרי טבע בעיר

 

השנה יושם הדגש על שטחים פתוחים בדגש שימור המגוון הביולוגי תשפ”ב

 

פרויקט "אמץ אתר" המתקיים מזה שנים רבות בעיר בשיתוף עם מנהל החינוך ומחלקת איכות ותכנון סביבה, חוזר גם השנה. הפעם מצטרף לפרויקט גם המשרד להגנת הסביבה יחד עם העירייה, דבר שמאפשר יותר תכנים סביבתיים ופעילות מורחבת, בהדרכת החברה להגנת הטבע והחווה האקולוגית "חווה ואדם".

השנה יאמצו ילדי שכבות ג’-ה’ מ-12 בתי ספר בעיר, את אתרי הטבע הקרובים לבתי הספר שלהם: חוט השני ואבני חן בגבעת ברפיליה, אופק והיובל בגבעת התיתורה, רעים בבית הכנסת החשמונאי, מעוז המכבים בגבעת הברושים, עמית ביער הילדים, אריאל ואלונים בגבעות הדרומיות, כרמים בסמוך לחורשת הנופלים, ענבלים ועידנים בענבה.

תכנית "אמץ אתר" מושתתת על עיקרון לקיחת אחריות ומעורבות בטיפוח אתר טבע מתוך אמונה כי חיבור זה תורם להגברת המודעות ולשמירה על השטחים הפתוחים והמגוון הביולוגי. במסגרת התוכנית, יכירו התלמידים מושגים עיקריים בתחום, ידונו בהשפעת האדם על הסביבה ובדילמות שבין שימור לפיתוח, יסיירו באתר ויחקרו את המגוון הקיים בו, ולבסוף מתוך תחושת זיקה ואחריות יקיימו פעולות באתר למען שימורו והנגשתו. כאשר במקביל יפעלו להעלאת המודעות ורתימת תלמידים נוספים, הוריהם והקהילה כולה. בנוסף לפעולות לשימור המגוון הביולוגי בשטח, יכלול אימוץ השטח פעולות לטיפוח האתר, ניקיונו והסדרתו ולהגברת המודעות לחשיבותו.

במפגשים הילדים יגלו את הטבע שבאתר דרך פעילות שתייצר פליאה, למידה חוץ כיתתית על האתר והמגוון הביולוגי, כמו גם חשיבות האתר כשטח פתוח.  מטרת הפעילות היא לפתח זיקה ואהבה לסביבה ולאתר עצמו אצל הילדים, כשהילדים ירצו לפעול למען שימור האתר, נקיונו וטיפוחו.

בסיום המפגשים יערך יום שיא – בו הילדים יערכו פעילות לקהילה הקרובה ולמוזמנים. הילדים יתכננו את יום השיא בסיוע המדריך והצוות החינוכי בבית הספר, ידריכו בעצמם תחנות שונות באתר על מנת לייצר קהילה שתמשיך לשמור ולטפח את האתר המאומץ.

בתום התוכנית תתקיים תערוכה בה נציגים מכל בתי הספר המשתתפים בפרויקט יציגו מצגת על הפעילות, כל כיתה תכין פוסטר גדול שיציג את הפעילות ואת המגוון הביולוגי באתר. לתערוכה יוזמנו נציגים מהעירייה ומהמשרד לאיכות הסביבה.

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "העיר מודעין מכבים רעות התברכה בכך שסביבה ובתוכה קיימים אתרי טבע ומורשת. במערכת החינוך העירונית רואים חשיבות מאוד גדולה בכך שהתלמידים יכירו אתרים אלה ויתחברו גם בדרך חווייתית לחשיבות של השטחים הפתוחים וכן, יהוו חלק מהשמירה והטיפוח על שטחים אלה."

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "בסמוך לבתי הספר שלנו, טבע עירוני מרהיב. בשנה וחצי האחרונות, הן בשל המגיפה העולמית שאילצה אותנו להיות ספונים בבתים, והן בשל שינויי האקלים שמורגשים מאוד, מיקומה של העיר ככזו שמוקפת בסביבה ירוקה מקבל משנה חשיבות. מכאן הדגש המיוחד שאנו שמים על התכניות החינוכיות בנושא הסביבה, לא רק באופן תיאורטי, אלא על החיבור של הילדים למקום הלכה למעשה, כי אנחנו מאמינים שהחוויה וההנאה בטבע מטמיעים את הקשר לסביבה באופן המיטבי ביותר."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים