חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

מי מאתנו לא סובל מאי נוחות בצוואר?

 

בעידן הטכנולוגי, בו כמעט כל אחד מבלה שעות רבות מול מסך כזה או אחר, אך טבעי זה שרובינו נחווה ביטויים מגוונים של כאבים ואי נוחות בפלג העליון של הגוף: ראש, צוואר, שכמות וידיים. אולם לכאבים ואי נוחות בפלג הגוף העליון סיבות רבות ומגוונות... להמשך קריאה, כנסו...

 

מי מאתנו לא סובל מאי נוחות בצוואר?

בעידן הטכנולוגי, בו כמעט כל אחד מבלה שעות רבות מול מסך כזה או אחר, אך טבעי זה שרובינו נחווה ביטויים מגוונים של כאבים ואי נוחות בפלג העליון של הגוף: ראש, צוואר, שכמות וידיים. אולם לכאבים ואי נוחות בפלג הגוף העליון סיבות רבות ומגוונות.

כאבי צוואר ופלג גוף עליון - נסיבות

  • פלישה של גורמים פתוגנים חיצוניים כגון רוח קרה או בכלל חשיפה לרוח חיצונית (מזגנים ומאווררים למיניהם)
  • גורמים פתוגניים פנימיים כגון יציבה לקויה מהעדר טונוס שריר, שלד חזק, מתח, לחץ או שינה לקויה.
  • חבלות ופציעות בעקבות תאונה או תנועה חדה של הצוואר, הרמת משקל בתנוחה לא טובה, פציעת ספורט וכיוב’

בעיות צוואר ופלג גוף עליון – סוגים

גורמים פנימיים או חיצוניים, כמו גם חבלות לסוגן, גורמים לבעיות אקוטיות או כרוניות.
 
בעיות אקוטיות (הנובעות מטראומה) – מצב בו המבנים האנטומיים בצוואר (שרירים, גידים, עצמות), יכולים להיפגע מפציעה, ממתיחה או מתנועה חריפה המבוצעת מעבר לטווח הפיזיולוגי, (נפוץ בתאונות דרכים). מצב אקוטי מוביל לחסימה בזרימת הדם באזור.
 
מצב כרוני- מצב בו יש סטגנציה של דם(כאב)ממושך באזור.במקרים חמורים יותר הדבר יכול להוביל לשינויים מבניים בחוליות וברקמות הרכות.
 
מצב כרוני – מצב היכול להתפתח ממצב טראומתי אשר לא טופל כראוי, או, לחלופין, להתפתח בהדרגה שלא כתוצאה מטראומה אלא ממצבים של תנועה ותנוחה לא נכונים לאורך זמן. הגורם הבולט ביצירת מצב כרוני הוא הישיבה ממושכת מול מסך.

בעיות צוואר ופלג גוף עליון – ביטויים

בעיות צוואר עלולות להוביל או לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: כאבי ראש, נוקשות או הגבלה בתנועה ובמקרים חמורים - כתוצאה מחסימה בזרימה באזור הצוואר או מסיבות נוספות אשר לא מאפשרות הזנה חלקה של דם וחומרים חיוניים לראש – הפרעות תחושה בגפיים העליונות, הפרעות בראייה, בחילות וסחרחורת.

כאבי צוואר ופלג גוף עליון – אבחון וטיפול

טיפול איכותי, מדויק ואפקטיבי מתחיל באבחון מעמיק. האבחון, בדגש על גוף-נפש, הוא הכלי הרחב והפלטפורמה העיקרית להמשך הטיפול ולתוצאה המבוקשת – הטבה ושיפור באיכות החיים. הטיפול יתבצע לאחר שהאבחנה המבדלת ברורה ובמקרה הצורך - לאחר בדיקות מערביות ( C.T או MRI.)
 
הטווינה הינה פתרון אפקטיבי ומדויק למצבים אלו.
 
הטיפול כולל עיסוי של הרקמות המעורבות, הנעה ופתיחה של אותן החסימות והנוקשות, הגדלה של טווח התנועה, הזנה של דם לאזור, איזון המערכות או האיברים המעורבים, חינוך ליציבה נכונה ונשימה נכונה וכמובן – חיזוק השלד. בנוסף, ועל פי הצורך, יתווספו חבישות ספציפיות, מריחת שמנים רלוונטים והנחייה לתזונה מתאימה.
 
מס הטיפולים משתנה מאדם לאדם. לרוב מומלצת סדרה ראשונה בת 6-12 טיפולים ובמקרה הצורך טיפול משמר אחת לשבועיים או שלושה שבועות.

יש לכם עוד שאלות לירון בן עזרא רפואה סינית? כנסו!

 www.yarontuina.co.il  I  052-2945488

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים