חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

סיפורים מהקליניקה ליעוץ זוגי

 

”אני רוצה לספר לכם על זוג שהגיע אלי בשנות ה40 לחייו פלוס 3 ילדים. הם הגיעו מתוסכלים, הם הולכים ומתרחקים, הקשר הטוב שלהם נפרם והם ממש מפחדים מהעתיד”. להמשך קריאה כנסו...

 

סיפורים מהקליניקה ליעוץ זוגי

אני רוצה לספר לכם על זוג שהגיע אלי בשנות ה40 לחייו פלוס 3 ילדים. הם הגיעו מתוסכלים, הם הולכים ומתרחקים, הקשר הטוב שלהם נפרם והם ממש מפחדים מהעתיד.

אז התחלנו לדבר. כבר בפגישה הראשונה נאמר לי על ידו שהוא לא מתמודד עם צעקות. והיא אמרה- "אם אני צועקת מתוך תסכול, הוא פשוט קם והולך. הוא יכול לא לדבר איתי כמה ימים, אפילו שבוע. זה משגע אותי ומתסכל אותי עוד ועוד. אני כבר לא יודעת מה לעשות עם זה".

הם המשיכו וסיפרו שהוא מתוסכל כי עולם הספורט נפתח בפניו והיא לא מעוניינת בזה. הוא מנסה ליצור לעצמו מפגשי ספורט עם קבוצות וחברים והיא עושה הכל כדי למנוע את זה. הוא מוצא את עצמו מתחמק ממנה ומשקר לה רק כדי שתניח לו. היא מרגישה מאד דחויה כשהוא עסוק בעניינים אחרים ולא בה. היא רגילה שעושים הכל יחד וקשה לה שהוא עושה דברים בעצמו.

בנוסף, הם שיתפו על המיניות שלהם. פעם הם היו קרובים אבל עם הזמן הלכו והתרחקו. המריבות הלכו וקיררו את היחסים במיטה והמרדף שלה אחריו רק מרחיק אותו ממנה.

הם הרגישו תקועים ומתוסכלים ואבודים.

אז מה עשינו בקליניקה?

-סגנון התקשורת-

כבר מההתחלה הבנו יחד שיש להם סגנונות תקשורת שונים. שאלתי אותו לפשר השתיקה. הוא סיפר שכשצועקים עליו, כל העצבים שלו עולים והוא נכנס למוד אלים ולכן עוזב. מתוך תסכול הוא לא מצליח למצוא את המילים ולכן מתרחק עד שהוא נרגע, גם אם זה לוקח לו שבוע. הבנו יחד שצריך למצוא דרך תקשורת אחרת על מנת שיוכלו גם לדבר וגם להיות פרקטיים בשינויים שלהם. זו היתה התובנה הראשונה שעלתה למודעות שלהם. הם התחילו לשים לב לדרך בה הם מתקשרים- האם הם מביאים מילים מזהמות לשיחה או מילים מנקות.

-איזון הזוגיות-

הנושא הבא שדברנו עליו עסק באיזון הזוגיות. עבדנו לפי מודל 4 המעגלים שכולל: זמן אישי, זמן זוגי חברי (לדוגמא: מפגש בבית קפה), זמן זוגי אינטימי (לדוגמא: שיחה אישית על החיים/התכרבלות) וזמן זוגי אינטימי מיני. הבנו שיש לו צורך בזמן אישי, כדי ללכת ולהתפתח במקום אחר. הבנו שלה אין זמן אישי בלו"ז שלה וכדאי ליצור לה כזה. כשכל אחד יוצא לזמן האישי שלו הוא מביא לשולחן הזוגי נושאים חדשים ומרעננים בהם הם מלאים תשוקה. זה מחייה את הזוגיות. כמובן שהיה צורך ליצור גם זמן זוגי בכל שאר המעגלים כדי שהיא לא תרגיש דחויה כאשר הוא יוצא לזמן האישי שלו.

-מיניות-

עם הזמן, המיניות שלהם גוועה. הם נכנסו לרוטינה משעממת וחסרת עניין. המריבות והכעסים רק הרחיקו ביניהם. הצעתי להם תרגילים רכים שיקרבו אותם אחד לשניה. היה מאוד ברור שכל התהליך יחד יגרום להם להתקרב שוב וכך התשוקה שוב ניצתה בחייהם. אחד התרגילים היה מפגש אינטימי רך ורומנטי שכלל יציאה מהבית למקום פרטי, הדלקת נרות שנותנת אווירה מיוחדת וגם שימוש באפליקציה מקסימה לשאילת שאלות זוגיות, חלקן רומנטיות, חלקן מיניות, חלקן שובבות. החזרנו את המשחקיות לחיים שלהם גם במיטה. לא היתה מטרה במפגש הזה חוץ מלהנות. לא היה צורך במרדף אחרי סיפוק מיני אלא הכרות מחודשת עם הגוף אחד של השניה, מה נעים לכל אחד מהם, מה מרגש לכל אחד מהם ומה חסר לכל אחד מהם כדי להרגיש נחשקים ואהובים.

ההתקדמות שלהם היתה מאוד מרגשת.

חודשיים לתוך התהליך קיבלתי הודעה ממנה "ישבנו בבית קפה והעליתי נושא שיחה לא פשוט. הוא הקשיב לכל מה שהיה לי להגיד עד הסוף בלי לקום וללכת. הוא אפילו הגיב בנחת ושיתף מה דעתו ומה הוא היה רוצה שיקרה. חלום שהתגשם!"

יש לכם עוד שאלות להדס גלבוע לין יועצת זוגיות ומיניות? כנסו!

050-425-5530

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים