חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

בשעה טובה: נחנך מקיף י”ג

 

בית הספר החדשני ביותר בראשון לציון נחנך הבוקר בשכונת נרקיסים החדשה. מקיף י”ג על שם יצחק נבון נחנך בהשתתפות ראש העירייה- רז קינסטליך, סגנית ראש העירייה- ליאל אבן זהר,  מנכ”ל העירייה-דודי גיל, מ”מ יו”ר החברה הכלכלית- אסף דעבול ונציגים נוספים ממינהל החינוך והחברה הכלכלית.

 

בשעה טובה: נחנך מקיף י"ג

המקיף הממלכתי ע"ש יצחק נבון, נחנך הבוקר בשכונה החדשה נרקיסים * נבנה על פי סטנדרטים חדשניים וירוקים *

כל מערכות התקשורת והתקשוב חכמות *  הכיתות והריהוט יאפשרו ללמוד ביחיד, זוגות, קבוצות ואפילו מרפסות מוצלות ללמידה בחוץ *

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הושקעו כאן משאבים ומחשבה רבה כדי לאפשר לתלמידים להתרכז בלימודים"

בית הספר החדשני ביותר בראשון לציון נחנך הבוקר בשכונת נרקיסים החדשה. מקיף י"ג על שם יצחק נבון נחנך בהשתתפות ראש העירייה- רז קינסטליך, סגנית ראש העירייה- ליאל אבן זהר,  מנכ"ל העירייה-דודי גיל, מ"מ יו"ר החברה הכלכלית- אסף דעבול ונציגים נוספים ממינהל החינוך והחברה הכלכלית.

זהו בית הספר העל יסודי הראשון, מבין ארבעה, שהוקם בשכונות החדשות במזרח העיר שמוקמות על שטח בסיס צריפין שפונה. בית הספר משתרע על שטח של 10,500 מ"ר בנוי המתפרסים על ארבע קומות. בית הספר נבנה בסטנדרטים חדשניים וירוקים שיאפשר למידה במגוון אפשרויות. בית הספר, והציוד שהוטמע בו, תוכננו כדי שיתנו מענה ללמידה החדשה, למידה ביחידים, בקבוצות, למידה באולמות גדולים גם בקמפוסים באקדמיה ואפילו למידה בחוץ באמצעות המרפסות המוצללות שיש בכל קומה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר בגזירת הסרט: "משלב התכנון ועד לבנייה, הושקעו בבית הספר משאבים אדירים ומחשבה רבה כדי להתאים את סביבת הלימודים לעידן החדש, כך שכל שנותר לתלמידים הוא להתרכז בלימודים".

בית הספר נבנה בהלימה לפדגוגיה החדשנית, למשל חלק ממתחמי הלימוד נבנו כמרחבי מייקרים עם שקיפות מלאה, כך שקירות הכיתות הם למעשה זכויות שקופות שמתחברות למסדרון ולמרחבים נוספים. כמו כן, הריהוט בבית הספר מודלורי, כך שהוא מאפשר למידה פרטנית או באולם גדול. כל מערכות התקשורת והחשמל חכמות, התאורה והמזגן פועלים אך ורק כשיש מישהו בתוך הכיתות.

בסך הכל, יש בבית הספר 48 כיתות אם, 17 מעבדות, 1 מייקר בשטח של 300 מ"ר, כך גם שטחה של הספרייה. במרכז בית הספר תוקם קפיטריה שתיתן מענה לכל התלמידים ובהמשך יבנה אולם ספורט ואודיטוריום. כיום לומדים בבית הספר, בניהולה של שרון שמואלי, 935 תלמידים בשכבות ז’ עד י"א, בשנה הבאה תהיה גם שכבת י"ב.

על הקמת בית הספר הייתה אמונה החברה הכלכלית כאשר משרד שמעון מרגולין אדריכלים תכנן. המשרד זכה במקום הראשון בתחרות לתכנון בינוי פיתוח ועיצוב אדריכלי לשטח לבנייני ציבור מרכזי בשכונת נרקיסים. מתחם השב"צ (שטח לבנייני ציבור) תוכנן כמרכז תרבות, חינוך, ספורט וקהילה שיעודד שיתוף ואינטראקציה בין כל חברי הקהילה בשטחים הבנויים והפתוחים. המבנים המוצעים שולבו במרחב ירוק של גנים, רחבות וכיכרות, להליכה, רכיבת אופניים ושהייה בחיק הטבע. נעשה שימוש מושכל במשאבי השטחים הבנויים והפתוחים.

סגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן זהר, מחזיקת תיק החינוך: "בית הספר ישרת את שכונות המזרח החדשות. זהו מבנה חדשני עם אפשרויות למידה מגוונות ומתקדמות, מרחבי למידה, כיתות נפתחות ועוד. אנחנו בטוחים שהתלמידים ימשיכו להגיע להישגים חינוכיים וחברתיים וגם ילמדו בכיף ובהנאה". המשנה לראש העירייה, אסף דעבול, המחזיק בתיק החברה הכלכלית, הוסיף: "אני מודה לעובדי החברה הכלכלית שעובדים על פיתוח השכונות החדשות ועל פרויקטים חשובים אלו. אני מודה לראש העירייה, רז קינסטליך על התמיכה ושיתוף הפעולה לקידום הפרויקטים הללו".

יש לציין כי בית הספר תוכנן כדי שייתן מענה גם לקהילה הסובבת את בית הספר. הספרייה, מתחם המייקר והמעבדות ישמשו את תושבי השכונה גם אחרי שעות הלימודים. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים