חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

הפעולות שהעירייה ביצעה למניעת הצפות

 

בישיבת מועצת העיר המתוכננת להתקיים הערב (29.11) בהיכל התרבות, ראש העיר יציג בדברי הפתיחה את הפעולות שביצעה הרשות בעלות של מיליוני שקלים - במסגרת הכנת תשתיות הניקוז לחורף. מדובר בשורה של פעולות אשר נבנו במסגרת הליך הסקת המסקנות שבוצע בעקבות החורף הקשה שפקד את ישראל בשנה שעברה.

 

הפעולות שהעירייה ביצעה למניעת הצפות ברחבי העיר ובאזורים הוותיקים

בישיבת מועצת העיר המתוכננת להתקיים הערב (29.11) בהיכל התרבות, ראש העיר יציג בדברי הפתיחה את הפעולות שביצעה הרשות בעלות של מיליוני שקלים - במסגרת הכנת תשתיות הניקוז לחורף. מדובר בשורה של פעולות אשר נבנו במסגרת הליך הסקת המסקנות שבוצע בעקבות החורף הקשה שפקד את ישראל בשנה שעברה. כך, בעוד ברשויות רבות ברחבי הארץ נרשמו נזקים משמעותיים בעקבות הצפות וכיוצא בזה, בפתח תקוה - על אף הממטרים הרבים שירדו בשבוע שעבר, לא נרשמו אירועים חריגים בדומה לשנה שעברה.

במסגרת הכנת העיר לחורף, נוקו מאות קולטנים ברחבי העיר וכן, במס’ מקומות נוספו תשתיות לניקוז חדשות. ברח’ רבי עקיבא נוסף פס האטה לצורך הטיית המים לקולטנים, בפאול גרוניגר הוקם שלולית חורף להטיית הזרימה, נוסף פס האטה להסתת המים לקולטנים, נפתחה תעלה נוספת ובוצע ניקוי לתעלות האחרות, הותקנה אבן משופעת ברח’ אחווה להקטנת זרימת מי גשמים ועוד. בעד"ש שפיק, בקטע בין עזרא ונחמיה – צלח שלום, החלו עבודות תיעול למניעת הצפות מול בית הספר מורשה וכן הותקן קו תיעול ברח’ צלח שלום. זאת בנוסף לעבודות התחזוקה שבוצעו באזור לקראת הגשמים.

בנוסף, בוצעה שטיפה ותחזוק קווים ראשיים היורדים לנחל מזור מרח’ פאול גרוניגר. בוצעה הסדרת שיפועים ותעלות ברח’ הגובלים עם שטח מועצת דרום השרון והופרדו תשתיות הניקוז. ברח’ יעבץ נעשה חיזוק של סוללות עפר למניעת הצפות. כמו כן בוצע תאום עם רשות הנקוז והם חויבו להסדרת הנחל וביצוע הסדרת שיפועים והנמכת שטח לצורך יצירת שלולית חורף שתקלוט את המים כאשר הנחל יוצף. במסגרת מכלול הפעולות הותקנה סוללת אדמה בשטחים הגובלים עם המועצה האזורית דרום השרון וכן הוכנה מפת אזורים רגישים ממוחשבת לטובת טיפול מהיר למניעת הצפות. 

 

ראש העיר רמי גרינברג "אחרי שנים שחונות שבהן כמות המשקעים הייתה מתחת לממוצע, בעקבות החורף הסוער שהיה בשנה שעברה, פתח תקוה התמודדה עם מס’ הצפות ברחבי העיר. בשל כך, הנחתי את גורמי המקצוע ברשות להיערך עם תוכנית עבודה סדורה שתתקן את הלקויים ותוודא שלא נחווה אירועי הצפה נוספים. לשמחתי, נכון לעכשיו, נראה כי פעולות המנע ותחזוקת התשתיות, לצד פתרונות יצירתיים אחרים, הוכיחו את עצמם בגל הגשמים הגדול שפק את ישראל בשבוע שעבר. אני מודה לאגף התשתיות על העבודה המאומצת לאורך הקיץ ועל תיקון הליקויים. אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק בנושא זה וככל שידרשו תיקונים נוספים נעשה זאת בזמן אמת."

 

בברכה,

שגיא-מנהל מחלקת קשרי עיתונות ופרוייקטים (לשכת הדובר)

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים