חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהי חברת אחזקת מבנים ולמה היא כדאי לנו

 

פעמים רבות איננו מודעים לכך שועדי הבית בבניין שלנו חוסכים כמה שרק אפשר בעלויות התחזוקה. כמובן, שאנחנו יכולים להבין למה הם עושים את זה, והמטרה שלהם היא לחסוך כסף לכל דיירי הבניין. אבל מה שהם לא יודעים, זה שהרצון הטוב שלהם להקל על העלויות לשאר דיירי הבניין, גורם בדיעבד להוצאות גדולות יותר

 

פעמים רבות איננו מודעים לכך שועדי הבית בבניין שלנו חוסכים כמה שרק אפשר בעלויות התחזוקה. כמובן, שאנחנו יכולים להבין למה הם עושים את זה, והמטרה שלהם היא לחסוך כסף לכל דיירי הבניין. אבל מה שהם לא יודעים, זה שהרצון הטוב שלהם להקל על העלויות לשאר דיירי הבניין, גורם בדיעבד להוצאות גדולות יותר. בכל הקשור לתחזוקה של מבנה מגורים, חיסכון בטווח הקצר לרוב יעלה ביוקר לטווח הארוך. 

אחזקת מבנים היא בכלליות כל האלמנטים השונים בבניין אשר מצריכים תחזוקה שוטפת. ביניהם אפשר למצוא מערכות חירום שתפקידן להציל חיים, שערים, מעליות, ועוד. כל המערכות יחדיו צריכות לפעול על מנת לאפשר לנו לאורך חיים תקין. 

חברת אחזקת מבנים תפקידה הוא לוודא תקינות מערכות אלה, ולבצע בהן בדיקות על פי חוק. כמובן, במידה ומשהו אינו כשורה, על חברת אחזקת מבנים לתקן את המערכות, בעזרת אנשי מקצוע אשר הוסמכו על ידי כך במשרד העבודה. 

לצערי הבעיה ברוב המקרים, אשר גורמת לחברת אחזקת מבנים להיות כה הכרחית, היא שאננות. כאשר ועד הבית מנהל לבדו את תחזוקה הבניין, הוא עלול להרגיש שהכל בסדר. הוא עלול להשתכנע שאדם ללא ההסמכה הנכונה, יכול להצליח לטפל בבעיה. או להעלים עין ולא לבקש לראות את הרישיון של איש מקצוע כזה או אחר. 

חשוב לציין שמקרים כאלו הם חמורים ביותר, ועשויים לסכן חיי אדם. אם מערכות אלה לא מטופלות על פי דרישות החוק , דיירי הבניין בסכנה. 

מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה. ככל שהשנים עוברות כך הבניינים הופכים גדולים יותר ויותר, ובניין בן 12 קומות הוא מורכב יותר מאשר בניין בין 4 קומות. כיוון שכך, איש מקצוע שבעבר יכל לטפל בכל הבעיות בבניין, כבר לא יכול לעשות זאת. לכל מערכת בבניין מגורים חדש איש מקצוע אשר לבד איך לטפל בה, וקיבל הסמכה לכך ממשרד העבודה. 

לפניכם רשימה של מערוכת אשר מחויבות בבדיקה וטיפול על פי חוק: 

חשמל

בבניינים הגבוהים , מערכות החשמל מורכבות מאוד. אדם ללא הסמכה לכך לא ידע מאיפה להתחיל. ישנם כבלים רבים וארוכים  אשר עוברים בתעלות הבניין. בנוסף הן מתחברות גם לגנרטורים ולארונות החשמל בכל הקומות. תפקידה של מערכת החשמל בבניין חשוב במיוחד וטיפול לקוי הינו מסוכן ולא אחראי. 

מעליות

במעלית, כולנו מכירים את המדבקה שמראה מתי היה הטיפול האחרון. מיותר לציין שמעלית שלא עברה טיפול במועד הנכון זו עבירה על החוק, והיא מסכנת חיים.

מערכות מים

מערכות המים בבניין מזרימות לביתנו מים מהמערכת העירונית.  בבניינים מעל 4 קומות ישנן מערכות נוספות כגון משאבת מים, שתפקידה להזרים מים לקומה הגבוהה  ביותר ולאפשר לכל דיירי הבניין. בקומות הגבוהות והנמוכות. משאבת מים היא מערכת מורכבת מאוד וטיפול בה על ידי אדם לא מוסמך עשוי להרוס אותה ולעלות לנו באלפי שקלים. 

מאגר

מאגרי נמים הם נושא אשר פעמים רבות מוזנח על ידי ועדי הבתים כיוון ואין מספיק אכיפה בנושא. רבים לא יודעים זאת אך המים בברזים שלנו מגיעים ממאגר המים. מאגר שלא נוקה וחוטא פעם בחצי שנה כחוק, הינו מלא בבקטריות מסוגים שונים אשר עשויים לפגוע בבריאותנו לאורך זמן. חוץ מהשימוש היום יומי של המאגר יש לו משמעות גדולה מאוד בזמני חירום. הוא מספק את המים למערכת כיבוי האש במקרה שריפה. הוא גם יספק לנו את המים במקרה ואספקת המים מהעירייה תיפסק מסיבה זו או אחרת.

מערכות חירום

במקרים של שריפה, מלחמה, או כל מקרה חירום אחר אשר עולה בדעתכם, מערכות חירום בבניין שומרות על חיינו. הן גם עוזרות לנו לנהל אורך חיים תקין במקרים של הפסקות חשמל. 

תפקידן של מערכות אלה משמעותי וישנן הגדרות פרטניות בחוק כיצד יש לתפעל ולתחזק כל מערכת כזו. אי עמידה בדרישות אלה הינה עבירה על החוק, ומסכנת חיי אדם.

לסיכום, הרבה פעמים אנו מנסים לחסוך בעלויות המחייה השוטפות. אך ישנם מקרים בהם הזול עשוי להפוך ליקר מנשוא. 

הגישה הישנה שאחזקת מבנים מבוצעת על ידי איש אחזקה עברה מן העולם. ככל שהעולם הופך מורכב יותר כך גם המערכות המרכיבות את בנייני המגורים שלנו. ובמידה ולא יתוחזקו בצורה הנכונה, אנחנו נשלם את המחיר 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים