חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שמונה בתי ספר מהעיר זכו במענקים על הצטיינותם

 

שמונה בתי ספר על יסודיים מהעיר זכו השבוע להיכלל ברשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים של משרד החינוך לשנת תש”ף

 

מדי שנה מתגמל משרד החינוך עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר, כאשר הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

 לטבלת המצטיינים נכנסו השנה 302 בתי ספר בארבע רמות דירוג שונות, כאשר כל תיכון שנכלל ברשימה יקבל תגמול (חד פעמי) על סכום שנע בין כ-3,000 שקלים לכ-8,000 שקל, בהתאם לקבוצת הדירוג בה שובץ. התגמול ניתן בין היתר לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר ביחס לשנה הקודמת.

בתי הספר העל יסודיים ממודיעין מכבים רעות הנמצאים ברשימה הם בית הספר העל יסודי, יח"ד, תיכון מכבים רעות, עירוני א’, עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין, אורט עירוני ד’ מודיעין, בתי הספר הממ"ד אולפנת אורות מודיעין והישיבה התיכונית לפיד מודיעין ותיכון ברנקו ויס.

בתי הספר נמדדים, כאמור, על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית, והחישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, בהם: מעורבות חברתית, שילוב ילדי חינוך מיוחד, קליטת עולים חדשים, מניעת נשירה, טוהר הבחינות, גיוס לצה"ל, אחוז הזכאות לבגרות ובנוסף, שיעור השיפור המשמעותי שחוללו בתי הספר בהשוואה להישגי השנה הקודמת.

בעירייה הסבירו כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר באותם מדדים בקרב תלמידיהם בשנת הלימודים תש"ף, בהשוואה לשנה הקודמת, ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, דבר שמחזק את ההישג, לאור העבודה שבתי הספר בעיר נחשבים מלכתחילה למובילים.

הרשימה נקבעה מתוך רצון של משרד החינוך להוקיר את בתי הספר על תרומתם בעיצוב עתיד התלמידים והבאתם להצטיינות לימודית אישית, חברתית וערכית בשנת הלימודים תש"ף. התגמול, שהינו חד פעמי, מחזק ומתמרץ את קידום ערך המצוינות כאורח חיים, ויחד עם זאת מהווה אות הערכה לעשייה החינוכית המעמיקה של הצוות החינוכי. 

ראש העיר, חיים ביבס: "אני גאה בעובדה שבכל שנה בתי ספר מהעיר נמצאים גבוה ברשימת בתי הספר המצטיינים בהישגיהם הערכיים החברתיים והלימודיים מעצימה את מה שכולנו יודעים, שהמערכת שלנו לא רק מלמדת אלה בעיקר מחנכת לערכים. שנה שעברה עלינו היתה שנה מאתגרת עקב התפרצות נגיף הקורונה. העובדה ששמונה בתי ספר מהעיר נכללת ברשימה איכותית זו זה לא דבר של מה בכך. זו תוצאה של עבודה בלתי פוסקת, יצירתית והמון מסירות של צוותי המורים בהובלת המנהלות והמנהלים כלפי התלמידים והחברה. בסופו של יום, הפרסים שניתנים לבתי הספר מתורגמים לטיפוח דור ערכי, מוביל ומנהיגותי וזהו ההישג האמיתי והחשוב ביותר. אני רוצה לומר תודה לצוותי המורות ומורים, למנהלים וכמובן גם להורים שמעניקים גב תומך ושיתוף פעולה הדוק עם בתי הספר ומינהל החינוך."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים