חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

החברה להגנת הטבע ועיריית מודיעין: שימרו על הטבע!

 

לפני כשנתיים, פרצה שריפה בגבעת הברפיליה שבמודיעין, כנראה כתוצאה מבקבוקי זכוכית שהושארו על הגבעה. בעקבות השריפה, יצאו חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע במבצע ניקיון, והותירו את הגבעה נקייה מזבל על מנת למנוע פגיעה בערכי הטבע המיוחדים שבה

 

ושוב, יוצאים הילדים ובני הנוער לחופש הגדול ואחד הבילויים הכיפיים עבורם הוא להיפגש עם החברים בחוץ בלילות הקיץ החמים ולצאת אל הטבע היפה שסביבם. השבוע, נתקל יובל דקס, צפר בחברה להגנת הטבע ותושב העיר, ב"זולה" שבנו בני נוער שוב על גבעת הבריפליה, שמסביבה ערימות של זבל. הוא הזעיק את קב"ט העיריה, ובהתגייסות מהירה פינו עובדי העירייה כמויות זבל גדולות. כעת, קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין והסביבה ועיריית מודיעין יוצאים בקריאה משותפת לתושבי העיר: שימרו על הטבע המקומי. "התמזל מזלם של ילדי מודיעין שיש סביבם כזה טבע יפה, אחד הנכסים החשובים בעיר, אבל על נכסים צריך לשמור. הורים יקרים – אנא הראו לילדיכם את התמונות ושוחחו איתם. אפשר להינות מהטבע ועדיין לשמור עליו נקי", אומרת אביטל יוגב, מנהלת קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין.

יוגב עומדת על הקשר שבין שמירה על הניקיון ובריאות הציבור. לדבריה, השארת שאריות מזון, בקבוקים ואריזות בשטח הפתוח גורמת לנזקים רבים: "ראשית, בעלי החיים ניזונים משאריות המזון האלה. הדבר לא בריא עבורם, ומושך אותם לסביבת מגורי האדם. לאחר שתהליך כזה נוצר, קשה מאד לעצור אותו, כדוגמת כניסת חזירי בר לעיר בחיפה ולאחרונה גם בירושלים. שנית, השארת בקבוקי זכוכית בשטח היא גורם ישיר לשריפות. הזכוכית מתלהטת בימות הקיץ ומציתה את הקוצים שסביבה ושלישית, במיוחד כיום, בעיצומם של ימי הקורונה, כשהאנושות כולה נפגעת ממחלות שמקורן בחיות בר, עלינו להקפיד הקפדת יתר על ניקיון במרחב הציבורי, דבר שיאפשר הפרדה ברורה בין סביבת המחיה של חיות הבר לזו של האדם", היא מוסיפה.

ואם בטבע עסקינן, קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין והסביבה פותחת בקרוב חוג מדע אזרחי, משותף להורים (או סבים) וילדים, במסגרתו נלמד על חיי הפרפרים, איך לזהות אותם, ונצא באופן קבוע לתצפיות בקרבת הבית. מדע אזרחי מאפשר לאזרחים מן השורה לתעד תצפיות מדעיות לטובת המחקר. החוג יתמקד בפרפרים, המהווים סמן ביולוגי, המעיד על איכות הסביבה בה הם חיים, ויכלול

סיור פתיחה, הדרכה על שימוש באפליקציית הניטור, סימון שביל ניטור בסמוך לבית של כל משתתף, סיורים נוספים ופעילויות מדליקות. העלות היא 80 ש"ח לחודש להורה וילד והמשתתפים יקבלו במתנה את ספר מגדיר הפרפרים. הרשמה מתמלאת תוך זמן קצר, אז רצוי לשריין לעצמכם מקום.
ניתן לפנות במייל: avitaly@spni.org.il או בטלפון 08-9717686.

לפרטים נוספים:
דב גרינבלט, דובר החברה להגנת הטבע: 0523-689682
עומרי סלנר, עוזר לדובר: 0547-200585

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים