חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

וועדת תחבורה ובטיחות בדרכים

 

בנוכחותם של עשרות תושבים קיימה עיריית מודיעין מכבים רעות  עוד וועדת תחבורה ובטיחות בדרכים מוצלחת

 

בתאריך 29.10.19 התכנסה וועדת תחבורה ובטיחות בדרכים בראשותו של אילן יאיר בן סעדון
ס. ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה ובטיחות בדרכים, בה הוצגו עדכונים שוטפים, קורס התאוריה לבני הנוער, האפליקציה החדשה לתחבורה הציבורית, בנוסף הייתה הרצאה מרתקת של מרצה לנהיגה מונעת ובטוחה וכן הרצאה של נציגי חברת
MOBILEYE בנושא פיתוח הרכב האוטונומי ומערכות הבטיחות החדשות ברכב.

 בשבוע שעברוועדת התחבורה ובטיחות בדרכים נפתחה עם נוכחותם של עשרות תושבים, כידוע מדובר באחת הוועדות הפעילות והתושבים מגלים בה עניין רב. התושבים לוקחים חלק בעשייה ובכך מסייעים לבעלי התפקידים בעירייה לקדם את נושאי התחבורה בעיר, בהתאם לצרכים העולים מהם וזה בהחלט דבר מבורך.

בפתחה של הוועדה הציג יו"ר הוועדה בן סעדון בפני התושבים את הפרויקטים השונים אשר עתידיים להתרחש ברחבי העיר בתקופה הקרובה. הוספת כיכרות תנועה בצמתים שונים ושינויי במופעי הרמזורים במקומות מסויימים. בהמשך הציג בן סעדון את קורס התאוריה לבני נוער אותו הוא מעביר בהצלחה רבה: "אני עושה זאת כאמור בהתנדבות מלאה ומתוך אמונה אמיתית, שכמו שהצלחנו לחנך דור שלם לא לקטוף פרחי בר, אפשר בהחלט לנסות ולחנך דור שלם לנהוג בצורה אדיבה, בזהירות ובעיקר בסבלנות, שכן בידנו הדבר". לאור ההיענות הרבה נפתחים עוד מחזורי לימוד.

בהמשך הוועדה שמעו הנוכחים מפי מוטי מזרחי מנהל אגף מערכות ותקשוב על פיתוח האפליקציה החדשה לתחבורה הציבורית, המעבירה נתונים בזמן אמת בצורה קלה וידידותית, בה ניתן לראות את כל קווי התחבורה בעיר, את מסלולי נסיעתם ואת התחנות שבדרך. כיום יש כמאתיים ושישים תחנות מסומנות בעיר (כולל צילום של התחנה המבוקשת) ואת זמני הגעתם של האוטובוסים לתחנות.
"זהו כלי יעיל מאוד עבור תושבי העיר אשר משתמשים בתחבורה הציבורית, בנוסף לכך גם יכולים לפתוח תלונה והתלונה תטופל בזמן אמת. התלונות נרשמות, נאספות ובמידת הצורך גם ניתן לפתור אותן מול משרד התחבורה" מסביר מזרחי.
בהמשך לדבריושל מזרחי הסבירו יוסף חזן מנהל סניף מודיעין של חברת "קווים" ויעקב כהן מנהל אגף השירות כיצד מטופלות הפניות שנפתחות בנושא התחבורה כל אחד בתחומו.

לאחר מכן הוזמן לדבר רפי מלכה מרצה לנהיגה נכונה ובטוחה אשר העניק לתושבים הסבר בנושא החשיבות בעירנו על הכביש ונהיגה ללא הסחות דעת (נמצא כי הגורם האנושי הוא אחת הסיבות העיקריות לתאונות בדרכים. ההתעסקות עם הפלאפונים הניידים תוך כדי נהיגה, הסחות הדעת וחוסר תשומת הלב)

לסיום, כחלק משיתופי הפעולה הנרקמים בין עיריית מודיעין  מכבים רעות לחברת MOBILEYE הגיעו אורי ויינשטיין ומור חקק והציגו בעזרת מצגת וסרטונים מכשירים שמייצרת החברה אשר יאפשרו נהיגה אוטונומית, נהיגה ללא נהג.
בתחילה המכשיר נועד למנוע תאונות מפאת חוסר תשומת ליבו של הנהג ועם השנים פיתחו אותו לעוד שימושים ואפשרויות נוספות. כיום קיימות מערכות המזהות עבור רכבים גדולים כמו משאיות ענק רכבים ולו גם הקטנים ביותר הנצמדים אליהם בשטחים מתים מעיני הנהג
עד למרחק 10-15 ס"מ.

סגן ראש העיר אילן יאיר בן סעדון סיכם: "אני מודה לכל הנוכחים שהגיעו לוועדה והפכו אותה למעניינת, מוצלחת ופורה במיוחד. ההיענות הרבה של התושבים מוכיחה מעל לכל ספק כי מדובר בתחום הקרוב לליבם. הוועדה היא הבמה של התושבים להביע, להשפיע ולקחת חלק, אני מזמין אתכם להמשיך ולפעול יחד איתנו בכל פעילות בתחום התחבורה ובטיחות בדרכים".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים