חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

מהנדסת העיר: גישור לפתרון בהליכים מקוצרים

 

מהנדסת העיר חולון יזמה תהליכי גישור לפתרון התנגדויות של תושבים לתמ”א 38  אדר’ מימי פלג: ”הגישור מביא לכך שהליכים מתקצרים ושכולם יוצאים מרוצים”

 

זה לא יכול היה לקרות בוועדת התנגדויות וגם לא בביהמ"ש: יזם בנייה, שנתקל בהתנגדות נמרצת לתמ"א 38 של אחת הדיירות בבניין הסמוך, נפגש עמה בתהליך גישור ולאחר שהבין את הסיבה להתנגדותה הציע לה פתרון שהתקבל על דעתה.

המפגש בין יזמים לדיירים באמצעות תהליך גישור  נערך ביוזמתה של אדר’ מימי פלג, מהנדסת העיר חולון, שהחלה לאחרונה ליישם את הכלי הזה בעבודתה היומיומית ככלי לפתרון סכסוכים בתחום התכנון והבניה. אדר’ מימי פלג  פנתה לעו"ד מיטל תשובה, מנהלת הבית לגישור ובוררות של מרכז השלטון המקומי, והיא ממנפת את שירותי הגישור בכל תחומי מינהל ההנדסה ובמיוחד לטובת פתרון סכסוכים בפרויקטים של התחדשות עירונית.

במקרה זה, הצדדים זומנו להליך של גישור עוד בטרם נערך הדיון בוועדת ההתנגדויות. על אף רמת האמון הנמוכה של שני הצדדים, הם הצליחו ליצור שיח מקצועי ביניהם לאחר שהדיירת הסבירה כי התנגדותה נובעת מהחשש לבריאות בתה בתקופת הבנייה וזאת מאחר שהיא סובלת ממחלת ריאות קשה.  בתהליך הגישור נמצא פתרון שבתקופת העבודות, התושבת תעבור עם בתה  לדירה חלופית. התושבת יצאה מן התהליך מרוצה מאוד ונתנה את ברכתה לפרויקט והם סיימו את הסכסוך באווירה טובה ובשביעות רצון.

 

אדר’ מימי פלג ועו"ד מיטל תשובה: "מקורות הסכסוך בתכנון ובבניה רבים ומגוונים וחלקם דורשים התייחסות לצרכים גלויים וסמויים שלא ניתן לחשוף בהליך רגיל. תמיד מוטב שייפתרו בהליכי גישור ובניית הסכמות, במיוחד כשמדובר במערכת יחסים מתמשכים בין הדיירים בפרויקט לשכנים מסביב  או בין המתנגד-היזם–הרשות המקומית. ישנה חשיבות רבה לניהול דיאלוג המבוסס על צרכי הצדדים ולבניית יחסי אמון כדי שהפרויקט יצא לדרך בשלום".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים