חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סבא וסבתא מיוחדים

 

 קבוצה חדשה של סבים וסבתות לנכדים עם צרכים מיוחדים נפתחה בשבוע האחרון בעיר. הקבוצה היא תוצר של שיתוף פעולה בין המרכז למשפחה המהווה שירות משלים למשפחות לילדים עם מוגבלות של האגף לשירותים חברתיים, לבין עמותת ”עלה בשבילכם”, מרכז מידע, ייעוץ והכוונה למשפחות של ילדים עם מוגבלות.

 

 קבוצה חדשה של סבים וסבתות לנכדים עם צרכים מיוחדים נפתחה בשבוע האחרון בעיר. הקבוצה היא תוצר של שיתוף פעולה בין המרכז למשפחה המהווה שירות משלים למשפחות לילדים עם מוגבלות של האגף לשירותים חברתיים, לבין עמותת "עלה בשבילכם", מרכז מידע, ייעוץ והכוונה למשפחות של ילדים עם מוגבלות.

מטרת הקבוצה, להפנות את הזרקור למקומם של הסבים והסבתות כמשאב תמיכה חשוב במשפחות מיוחדות וכן, לנקודת מבטם על התהליך העובר עליהם מאחר ורק לעיתים רחוקות, קיימת התייחסות לחוויה הייחודית הפרטית שלהם.

המפגש הראשון הוקדש לתיאום ציפיות והסבר על הסדנה במטרה להתאים את התכנים לצרכים ולמענים שהסבים והסבתות נותנים לילדים ולנכדים שלהם. הסבים והסבתות העלו סוגיות בנושאים שונים כמו למשל,  תקשורת מול הנכדים האחרים, ציפיות, התערבות מול מעורבות, גבולות, סוגיות ירושה, התמודדות עם תגובות של המשפחה בקרובה והסביבה ועוד.

איילת זלוטניק, מנהלת המרכז למשפחה: "הקשר בין סבים וסבתות לנכדים מכיל משמעויות רבות ומסמל המשכיות בין עבר לעתיד, חיזוק הקשר בין ההורים החדשים להוריהם ואהבה ללא תנאי. משמעויות ייחודיות אלה מקבלות טלטלה בעת הולדת ילד עם צרכים מיוחדים. ללידתו של ילד עם צרכים מיוחדים יש השלכות ארוכות טווח על המשפחה הגרעינית, אך גם על המשפחה המורחבת ובכללה על הסבים והסבתות. אלה, האחרונים, נבחנים בדרך כלל על פי תרומתם הרגשית והמעשית למשפחה ורק לעתים רחוקות קיימת התייחסות לחוויה הייחודית אשר עוברת על הסבים והסבתות."

הקבוצה נפגשת בבית אקדם בימי שלישי בבוקר בהנחיית גילית ארליך עובדת סוציאלית בעלת תואר שני, עם ניסיון בהנחיית קבוצות ובעבודה בתחום הצרכים המיוחדים.

המרכז למשפחה מהווה שירות משלים למשפחות לילדים עם מוגבלות של האגף לשירותים חברתיים. המרכז מיועד למשפחות להן ילדים עם מוגבלות בגילאי 0-25 השייכות לאוכלוסיית היעד של מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה (ילדים על הרצף האוטיסטי, ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וילדים עם לקויות פיזיות וחושיות). השירות ניתן לבני המשפחה: הורים, אחים ואחיות, סבים וסבתות וכן, לאנשי מקצוע ולקהילה הרחבה ומטרתו לחזק את החוסן המשפחתי, לשפר את איכות חיי המשפחות, ליצור קהילה מקומית של משפחות מיוחדות וליצור שינוי עמדות כלפי ילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. השירות הינו קהילתי-קבוצתי, רב נכותי ובבסיסו משתף את ההורים דרך יצירת קבוצת מנהיגות של הורים פעילים בתכנון ובהפעלת השירות. המענים ניתנים באמצעות קבוצות תמיכה, הנגשת מידע, הרצאות, פעילויות פנאי והפגה, התנדבות, הסברה ושינוי עמדות.

מנהל האגף לשירותים חברתיים יעקב אלמוג: "תפקידו של המרכז למשפחה הוא לתת מענה לכל בני המשפחה הלוקחים חלק בהתמודדויות עם גידול ילד עם צרכים מיוחדים. פעמים רבות הסבים והסבתות לוקחים חלק משמעותי בחוויית הגידול ומתמודדים עם סוגיות מורכבות מול בני משפחתם. האגף לשירותים חברתיים עובד  כל הזמן על פיתוח מענים נוספים עבור בני המשפחה של המשפחות המיוחדות בעיר."   

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים